Omissa kulkineissa on kyllä esivastus ongelmat olleet aina joko puhallus täysillä tai täysin mykkä, muut nopeudet eivät ole toimineet edes hetkittäin. Kokemusta siis 405 täysi nopeus tai nollilla, 406 pre fl täysi nopeus tai nollilla, 406 fl täysin mykkä, 605 ainoastaan täysi nopeus, 607 täysin mykkä. Voi toki olla muitakin ilmenemis mahdollisuuksia.
Auto: 1998 406 1,8 (8-ventt., XU7JB).
Omassa 406 -98 karvalakissa tuon puhaltimen esivastus aluksi kenkkuili siten, että välillä toimi ja välillä meni mykäksi pl. täysillä toimi koko ajan. Säätimen transistorissa oli siis häikkää, mutta rele pelasi. Lähti toimimaan kun rämppäsi täysillä, liene sitten releen tärinä palauttanut kontaktin. (Ihan mielenkiinnosta myöhemmin avasin sen transistorin metallikotelon, sisällä piisirulle menevä lanka oli irronnut sirusta ja sai oletettavasti välillä kontaktia)
Uudemmassa pösön originaalissa olikin jo kaksi transistoria, tilasin "samanlaisen" varaosan Ebaysta jollain alle kympin hinnalla. Se toimi ~viikon kunnes toinen transistori paloi oikosulkuun ja tuuletin alkoi pyöriä koko ajan täysillä. Vähemmän yllättäen markan osassa olikin väärennetyt transistorit, joilta puuttui lämpötahna kokonaan eli niille ei edes annettu mahdollisuutta kestää
.
Loppujen lopuksi sain rahat takaisin kiinan tekeleestä, kävin ostamassa siihen paikallisesta elektroniikkaliikkeestä aidot transistorit (vähän tyyriit, kympin kappale muistaakseni) ja laitoin niille lämpötahnan. Nyt tuo säädin on pelittänyt moitteetta kesän lopusta lähtien.