Kirjoittaja Aihe: 3008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 12106 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 180
Oon tuntenut tuota pykälämäisyyttä monessa uudessa peugeot ja citroen mallissa. Siitä on myös täällä foorumilla jossain ollut puhetta. Välillä tuntuu, välillä ei. Omassakin picassossa uutena tuntui, nyt ei ole enää varmaan vuoteen tuntunut.

OT. Jokunen vuosi sitten uusien Audien ohjauksessa ilmeni vähän samanlaista pykälämäisyyttä - puhuttiin ns. mutteriohjauksesta (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13623.0). Korjauksena tehtiin ainakin softapäivityksiä ja vaihdettiin hammastankoja.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 898
Itse tuosta myös tänne kirjoittelin että onko saman alihankkijan osia?

Peeveli

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 109
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Ei taida tämän auton kanssa mennä viikkoa kauempaa ettei jotain lisäjuttuja tulisi. Ohjaus "pykältää" ajoittain esimerkiksi hitaissa parkkeerauspyörittelyissä. Jarrut kiljuvat pakittaessa, ja eteenpäin vaikkapa todella hitaasti parkkiruutuun vekslaillessa kuuluu etupäästä outoa vongahtelua. Ei mitenkään laatuisaa mielikuvaa anna. Noiden kanssa ei hevillä viitsi erikseen huoltoon aikaa varailla, kun eivät varmaan vikaa löydä...

Tänään pitäisi sitten säädättää konepelti vielä kohdilleen. Säätivät peltipajalla sen aivan vituralleen. Itse en ala säätelemään, joku sitä neuvoi toisella foorumilla, mutta kun on takuunalainen peli niin liike tehköön.

Aamusella oli -2 astetta auton mittarissa ulkolämpötila. Lähdin katoksesta ilman esilämmitystä liikkeelle. Vaikka ajoin s-moodilla, ei kone (1,6 THP) nostanut lämpöjä koneessa normaalitasolle edes vajaan 20 km:n matkalla vaikka osalla väylää ajonopeus oli 80-90 km/h. Luulisi, että nyt tällä pikkupakkasella 1.6-kone sentään lämpenisi tuolla matkalla normilämpöön. En ole vielä asentanut niitä keulapeitelätkiä alaritilöihin, kaipa ne on nyt tällä viikolla laitettava. Automaatti-ilmastoinnissa sisälämpötila-asetus on molemmille puolille +22 ja sisätilat lämpenee aika ok, mutta tuo moottorin lämpötila kummastuttaa. Jopa takavuosien vag:n 1,4-tsi:t lämpenivät tuollaisella ajomatkalla samassa ulkolämpötilassa normaalilämpöön. Ei kai näissä patongeissa ole laitettu tehtaalla joku etelänmaiden termostaatti?

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 087
Jos sisäsuuttimista tulee edes jonkinlaista lämmintä hönkäystä, en huolestuisi tuosta mootorin lämmöstä. Mutta voin olla väärässäkin.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)