Kirjoittaja Aihe: 3008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 12086 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peeveli

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 109
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
29tkm on nyt mittarissa. Häiriövalo syttyi välillä ensimmäisten 100km aikana, korjaus tähän oli ohjelmisto päivitys. Vuosihuolto tehtiin 24tkm kohdalla, öljyntaso oli silloin minimissä. En ole nyt huollonjälkeen tikusta seurannut...
Edellinen Puretech oli ensihuoltoon vienyt öljyä 1/3 min-max väliltä, eikä mitään ongelmia 31tkm aikana.
Mielummin puretechin olisin nytkin ottanut jos sellainen olisi ollut tarjolla, jo hinnankin takia. Mielestäni THP ei tarjoa muuta lisää kuin hitusen paremman huippusuorituskyvyn.
THP:n muutosten suhteen olen ollut sen verran luottavainen, että sellaisen uskalsin omaan autooni ottaa. (seuraava auto kuitenkin purectechillä  8) )

Kiitos tiedoista. Sinulla on varmasti tarkka tuntuma koneiden erosta arjessa. Osaatko sanoa ohituskiihtyvyydestä tai kesärajoituksen (120) alueella moottoritiellä ajosta, eli onko suurta eroa?

Jotenkin tuntuu vaan nykyaikana turhalta maksaa tässä korimallissa 3100 eur lisähintaa THP:hen. Kai sitä alkaa vaan jo vihdoin olla aivan sama, onko se satanen tai satakaksikymppiä mittarissa pari sekuntia aiemmin vai myöhemmin. Perille ehtii joka tapauksessa. Nettiautoa selasin ja esim. DS3:n hinnoissa ei ollut hintaeroja THP:n ja puretechin välillä samassa vuosimallissa ja suht samoissa ajomäärissä. Viittaa siihen ettei tuosta +3100 eurosta saa aikanaan euroakaan takaisin vaihdossa uuteen.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 823
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Niinpä, mutta kun arvosanat melkein kaikesta muusta oli 9, ei lämmityslaitteen 7 haitannut. 407 sai lämppäristä 10, mutta se ei nostanut autoa kärkeen kun oli monta 7:aa ja 8:aa.
Testissä annetaan arvosana kymmenestä asiasta ja lasketaan niiden painotettu keskiarvo. Siitä saatava numero määrää sijoituksen kisassa.

Sain luvun omasta päästäni, Stubb kertoi Tampereella pidetyssä tilaisuudessa.
Samaa menetelmää käytetään muuallakin. Varmasti ainakin silloin kun on kaupalliset intressit kyseessä kuten TM:llä mainossopimusten kanssa.
Peugeot RCZ HDI FAP

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 291
    • CitiX Oy
En osaa sanoa kiihtyvyydestä pers tuntumalla eroa.
Suurin ero äänessä, Puretechiä kuuntelee PALJON mielummin, kuin tuota THP:n sirkutusta. Toki kokemukset eri autosta ja THP automaatilla.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Peeveli

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 109
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Kyllä se e-THP165 tuli pidettyä tilauksessa. Kävin rankan jaakobinpainin asiassa. Ystävällinen myyjä vinkkasi käymään vielä koeajolla 165:lla ja ruokiksella sen tein. Vahvistui käsitys koneen kivasta luonteesta, johon automaatti sopii. Muutenkin oli taas todella kiva kokeilla ja ajaa tällaisella 3008:lla. Eli tilattu kone pysyi, värin muutin (alkaa muistuttaa vaikkapa Kummelin sketsiohjelman hahmoa) jälleen perusvalkoiseksi mustalla katolla, muut tutut vermeet kattokaiteet, sähkötoiminen kuskin penkki, lämmitinsysteemit, matot ja talvirengaspaketti. Kun en löytänyt noin 10 eri firmaa soiteltuani samoilla oem-pultella käypiä talvivanteita, nöyrryin ottamaan Active-mallin 17" hopeiset alut ja Contin nastattomat koska ei taida mulla olla enää paluuta nastaan -sen verran olen tottunut kitkarinkulaan.

Näillä eväillä nyt sitten odotellaan autoa. Saas nähdä milloin...

Peeveli

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 109
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Ranskankielisen merkkifoorumin mukaan 130 automaatin tilausaika venyy uhkaavan pitkäksi, joillekin ilmoitettu 7,5 kk:n odotusajasta. Onko toimitusvaikeuden suurin syy automaattilootien saamisen vaikeus? Kuulin, että tuotantoa haittaisi jonkun alihankkijan tehtaan tulipalo. Onko kyseessä Aisinin tehtaalla sattunut tulipalo?

Oma tilattu on 165:nen mutta sama tomaatti siinä on kuin 130 puressa...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 753
  • 407 3.0 V6 Sport
Onnittelut valinnasta, hieno kaara,
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 77
Peevelille: Tulipalo ei liity Aisiniin. Oli Zekeissä Recticel'in tehtaalla.
 "Recticel says its interiors division is the sole worldwide provider of patented polyurethane sprayed skins for car interiors."
3008 II PureTech 130 Allure autom. 2017
Exät: Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 autom. 2014, 308SW Sport THP 156 autom. 2010 + 3xPösö, 8xCitikka, 1xNissan, 2xFord, 1xMazda, 3xFiat, 1xSimca, 4xRenault, 1xGoggomobil, 1xMesserschmitt, 1xDyna Panhard

Hujane

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Eiköhän se Puretech myös ole THP,ainakin mitä nuo ulkomaan videot kertoo....
Psa kulkineita ja purkuautoja,pääosin C5 sitikoita,joskus erehtyy kokeilemaan myös peugeotteja...

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 019
  • Kuolema kuittaa univelat...
Puretech on pösön alusta pitäen suunnittelema ihan oma moottori, THP on taas alun perin BMW yhteistyö. Koneilla on yhteistä noin karkeasti käyttövoima...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Hujane

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
https://www.youtube.com/watch?v=A7NBBWP0uB8

Tuossakaan ei otsikossa ole mitään THP viittaavaa?
Psa kulkineita ja purkuautoja,pääosin C5 sitikoita,joskus erehtyy kokeilemaan myös peugeotteja...

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 019
  • Kuolema kuittaa univelat...
Ja videon julkaisi psa? Peugeot? Ei...    ...tolla ei ole mitään tekemistä koneen suunnittelun kanssa. Molemmat koneet toimii bensalla.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 852
Kaikki mikä löytyy internetistä ja varsinkin Youtubesta on totta.  ::)

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 019
  • Kuolema kuittaa univelat...
Toinen kone on perhettä Puretech EB ja toinen Prince EP. Eli eivät ole edes samaa moottoriperhettä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 897
Jep, mutta muistelisin että markkinointimateriaaleihin (ainakin ennen kuin PureTech oli edes markkinoilla) ja joskus sivustoillekin on erehdyksissä Pösökin laittanut THP-kirjaimet vaikka kyseessä PureTech.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 451
Tais joo markkinointiosasto miettiä vielä toisenkin kerran kannattaako tuota THP -termiä enää sittenkään viljellä  ;D
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89