Kirjoittaja Aihe: 3008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 93286 kertaa)

1 Jäsen ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peeveli

  • Vieras
Oma on nyt sitten muotopuolien koripeltien vaihdossa. Saa nähdä mitä siitä tulee. Kädet olen ristinyt olkapäitä myöten. Ihmeen pitkään vie aikaa, vasta perjantaina saisi eli koko viikon siellä.

Laina-autona joku onneton uusikorinen Astra jossa nuhapumpuin pikkubensa ja kammottava robottitomaatti. Huh sitä kuoleentumista ja nyökkimistä. Luulin aluksi että joku antiikkinen mehumaija, mutta toisaalla foorumilla arvuuttelivat että robottilootahan siinä. Muutenkin kyllä semmoinen värkki että huh. En olisi uskonutkaan miten tuli omaa 3008:aa ikävä.

Yksi uusi ilmiö ilmeni eilen autossa: ryömintänopeuksilla ohjauksessa tuntuu todella omituinen ja selkeä terävä pykälämäisyys. Ikään kuin jäykkä rattaisto pistäisi vastaan ja sitten "muljahtaa" hammaspykälä kerrallaan kääntäessä. Tänä aamuna sama ilmiö kun lähdin viemään pajalle. Onkohan ohjausvaihde tms. sökö?

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Oon tuntenut tuota pykälämäisyyttä monessa uudessa peugeot ja citroen mallissa. Siitä on myös täällä foorumilla jossain ollut puhetta. Välillä tuntuu, välillä ei. Omassakin picassossa uutena tuntui, nyt ei ole enää varmaan vuoteen tuntunut.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Peeveli

  • Vieras
Nyt sitten saatu auto Suutarilasta. Uusi ovipelti ja etulokasuoja vaihdettu. Ja nyt saumarako on semmoinen kuin pitää, ja olisi pitänyt siis olla alunperinkin. Maalausjälki äkkiseltään ulkona auringonpaisteessa tarkasteltuna hyvä. Ei valumia, ei sävyeroa, pinta samantapainen kuin muussa kyljen osissa. Maalisumuakaan ei ollut ikkunoissa tms:ssa, ja auto oli sisältä samassa kunnossa kuin viedessä (siis presiis-siisti). Tästä pointsit Veho Suutarilaan.

Pyysin sen sinne viedessäni säätämään myös konepellin etuosaa hivenen, kun sen etureuna oli vähäsen liian alhaalla. No nyt sitten etureuna on reilusti keulamaskiosaa ylempänä ja poikittaissuuntaisesti vinossa. Näkee heti silmäillen asian. Uusi konepellin säätöreissu ens viikolla, hoituu odottaessa.

Kyllä oli kiva saada oma alle. Nyt osaa arvostaa, kun sijaisautona oli uudenkarhea vuokrafirman Astra hb karvalakki-pikkuturbo + robottiloota. Ai hyvänen aika sitä robottiloodan kuukahtamista ja hitautta. Tuommoinen pitäisi lailla kieltää, vaarantaa äkkiseltään vilkkaan risteyksen yli kiihdyttämisen. En tiennyt sen saadessani että robottiloota on siinä, tiskin kaveri ei siitä maininnut. Rengasmelu infernaalinen (heh, oli jo alla Nokian 7 Hakkisnastat 16"), ohjaus ylikevyt ja auto jotenkin heppoisen tuntuinen, pikkuautomainen.

Nyt on kiva ajella, ei emmi eikä hitaile loota ja auto on selkeästi jämerämmän ja isomman tuntuinen. Ja oli se serkku-Grandland X:in karvalakkirobottiastraaliin verrattuna aivan eri planeetalta. Nyt ei vaivannut enää se pari kertaa aiemmin esiintynyt ohjauksen "pykällyskään". Siirtyy nyt autonvaihtomietteet taas tulevaisuuteen. ;D

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Tämä oli mukava kuulla, että homma hoitui nyt kuntoon ja olet tyytyväinen tulokseen.
Uskoisin että tuohon pitkähköön korjausaikaan oli syynsä, halusivat tehdä nyt asian mahdollisimman varmasti ns. maaliin.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Oon tuntenut tuota pykälämäisyyttä monessa uudessa peugeot ja citroen mallissa. Siitä on myös täällä foorumilla jossain ollut puhetta. Välillä tuntuu, välillä ei. Omassakin picassossa uutena tuntui, nyt ei ole enää varmaan vuoteen tuntunut.

OT. Jokunen vuosi sitten uusien Audien ohjauksessa ilmeni vähän samanlaista pykälämäisyyttä - puhuttiin ns. mutteriohjauksesta (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13623.0). Korjauksena tehtiin ainakin softapäivityksiä ja vaihdettiin hammastankoja.
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Itse tuosta myös tänne kirjoittelin että onko saman alihankkijan osia?

Peeveli

  • Vieras
Ei taida tämän auton kanssa mennä viikkoa kauempaa ettei jotain lisäjuttuja tulisi. Ohjaus "pykältää" ajoittain esimerkiksi hitaissa parkkeerauspyörittelyissä. Jarrut kiljuvat pakittaessa, ja eteenpäin vaikkapa todella hitaasti parkkiruutuun vekslaillessa kuuluu etupäästä outoa vongahtelua. Ei mitenkään laatuisaa mielikuvaa anna. Noiden kanssa ei hevillä viitsi erikseen huoltoon aikaa varailla, kun eivät varmaan vikaa löydä...

Tänään pitäisi sitten säädättää konepelti vielä kohdilleen. Säätivät peltipajalla sen aivan vituralleen. Itse en ala säätelemään, joku sitä neuvoi toisella foorumilla, mutta kun on takuunalainen peli niin liike tehköön.

Aamusella oli -2 astetta auton mittarissa ulkolämpötila. Lähdin katoksesta ilman esilämmitystä liikkeelle. Vaikka ajoin s-moodilla, ei kone (1,6 THP) nostanut lämpöjä koneessa normaalitasolle edes vajaan 20 km:n matkalla vaikka osalla väylää ajonopeus oli 80-90 km/h. Luulisi, että nyt tällä pikkupakkasella 1.6-kone sentään lämpenisi tuolla matkalla normilämpöön. En ole vielä asentanut niitä keulapeitelätkiä alaritilöihin, kaipa ne on nyt tällä viikolla laitettava. Automaatti-ilmastoinnissa sisälämpötila-asetus on molemmille puolille +22 ja sisätilat lämpenee aika ok, mutta tuo moottorin lämpötila kummastuttaa. Jopa takavuosien vag:n 1,4-tsi:t lämpenivät tuollaisella ajomatkalla samassa ulkolämpötilassa normaalilämpöön. Ei kai näissä patongeissa ole laitettu tehtaalla joku etelänmaiden termostaatti?

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Jos sisäsuuttimista tulee edes jonkinlaista lämmintä hönkäystä, en huolestuisi tuosta mootorin lämmöstä. Mutta voin olla väärässäkin.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
1.6hdi alkaa työntämään lämmintä ohjaamoon noin minuutissa. Sähkövastukset siis toimivat, ja kuvailisin lämmityslaitetta tehokkaaksi. En kaipaa Webastoa. Harmi, ettei saa varmaa infoa moottorin lämpenemisestä. Mittarit ovat vain suuntaa antavia. Pykältävää ohjausta en ole vielä tuntenut. Täytyypä ensikerralla autoa ajaessa oikein yrittää aistia sitäkin.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

ennustaja

  • Vieras
Mulla lähti elokuun lopussa tilaukseen 3008 Allure PureTech 130 EAT8-automaatti Magnetic Blue. Onkos tässä autossa CD-soitinta ollenkaan? En oikein löytänyt netin kautta tietoa asiasta. Olen vanhan liiton miehiä enkä viitsi maksaa joka kuukausi Spotifyn/Deezerin käytöstä, levyjäkun löytyy...

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
Ei ole cd soitinta ainakaan tehtaalta saatavana.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

ennustaja

  • Vieras
Kiitos tiedosta. Voi sentään  :( Se on sitten siirryttävä nykyaikaan.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
Ainakin Focalilla varustettu 3008 allure toistaa upeasti spotifyn bt:n kautta liitettynä. Äänen laadussa pärjää mielestäni cd:lle.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Ei Spotifystä tarvitse maksaa. Silloin tosin joutuu harvakseltaan kuuntelemaan mainoksia, mutta eivät ne ainakaan minua ole häirinneet. Tosin hyvin vähän kuuntelen koko Spotifyta.
Kyllä minun tarvii maksaa, en halua mainoksia musiikin sekaan, pilaa tunnelman ja ilmaisessa versiossa ei voi kuunnella juuri niitä kappaleita, eikä missä järjestyksessä -haluaa. Ei millään verrattavissa fyysisien albumien kuunteluun. Toki maksamalla spotifyn tai lataamalla muistitikulle homma hoituu tai sitten tosiaan niin kuin antsu sanoi, kuuntelemalla mainoksia aina välillä.
Tälläistä tämä on nykyaikana, vähenee nuo cd:n kuuntelijat/ostajat, ei kannata valmistajien enää laittaa cd-soitinta. Itse en muuten pidä ongelmana maksaa musiikin kuuntelusta, kulutan sitä kuitenkin paljon ja mukavampi maksaa siitä sitten artistille kuten ennen fyyysisiä levyjä ostaessa.
Bluetooth toimii hyvin näissä autoissa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

ennustaja

  • Vieras
Vielä olis mahdollisuus lisätä tuo Focal Audio System autooni. Onko se lähes n. 800€ väärtti? Tykkään kyllä kuunnella musiikkia autossa, mutta mitään äänentaajuksien säätöhommia en osaa manuaalisesti tehdä. Pitänee varmaan tuo Spotify Family hankkia. Senhän saa useammalle henkilölle.

Off Topic:
Nyt huomasin, että uudet tekniset tiedot 3008 on julkaistu peugeot.fi sivustolla. Sain siis oman autoni erilaisten vaikeuksien vuoksi vielä edullisella hinnalla (ennen syyskuun muutosta), joka koski asioimani liikkeen mukaan vain varastossa olevia autoja. Mutta omani meni siis tilaukseen ja on vuoden 2019 mallia ja sieltähän tulee uusi  EAT-8 automaatti puretech 130 moottorille ja suorituskykykin on paperilla parantunut rahtusen (kiihtyvyys 0-100km/h muuttumut 10,5s -> 9,7s) ja kulutus pysynyt samoissa. Ihan jees juttu. Mitään sen kummempia muutoksia itse autoon ei ilmeisesti ole tulossa 2019 malliin?