Kirjoittaja Aihe: 308 - Maalipinnan naarmuuntuminen  (Luettu 6116 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tsrautia

  • Vieras
308 - Maalipinnan naarmuuntuminen
« : 11.05.2017, 08:52:29 »
Auto: 2016 308 SW 1,6 BlueHDi 120 (automaatti).

Autopesun (pehmoharja-automaatti) jälkeen huomasin toisessa kyljessä lukuisia naarmuja. Syytin tietysti pesua tästä ensin, mutta ei ole kuulemma mahdollista, että pesu jättäisi kyseisen tyyppisiä naarmuja. Minulla ei ole mitään hajua, mistä naarmut olisi voineet tulla. Vaimokin autolla ajellut, mutta ei ole kuulemma huomannut mitään tilannetta, missä olisi voinut naarmutella.

Onko muilla ollut ongelmia uusien pösöjen maalipinnan kanssa? Autostadiumilta muistelen lukeneeni, että joku moitti muutama kk vanhan 3008 olleen naarmuja täynnä tms.

Pitääkö sitä myllytykseen jo viedä auto sitten vai onko muita vinkkejä? Liitteenä kuvia.


Samuk

  • Vieras
Vs: 308 - Maalipinnan naarmuuntuminen
« Vastaus #1 : 11.05.2017, 09:13:07 »
Omassa Ei ole ollut mitään ongelmia maalipinnan kanssa. Kyseessä tosin pelkkä perus valkoinen (ei metallihohto), noi sun naarmut näyttää mekaanisesti tulleita.. Liian läheltä oksia ja puskia ajeltu? Paikoin aika ilkeän näköisiä, mutta saattavat tulla myllyttämällä hyvinkin paljon paremmiksi.. Lakassahan nuo suurin osa raapuista näyttäisi olevan.

PesurinHarjoissa olisi täytynyt olla jotain vikaa jos nuo siitä olisivat tulleet. Ja silloin olisi kyllä muissakin kyseisessä pesurista olleissa autoissa myös vaurioita..

tane

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Vs: 308 - Maalipinnan naarmuuntuminen
« Vastaus #2 : 11.05.2017, 10:30:35 »
Autopesun (pehmoharja-automaatti) jälkeen huomasin toisessa kyljessä lukuisia naarmuja. Syytin tietysti pesua tästä ensin, mutta ei ole kuulemma mahdollista, että pesu jättäisi kyseisen tyyppisiä naarmuja. Minulla ei ole mitään hajua, mistä naarmut olisi voineet tulla.

Mulla kävi sama homma Kempeleen Shellin automaattipesurin kanssa. Sanoivat siellä ihan samalla lailla että ei ole mahdollista että pesukone olisi tehnyt autoon jäljet eli etupuskurissa oli vaakatasossa oleva rantu rekisterikilvestä renkaaseen asti eli 90 asteen kulman tekevä vaakatasoinen noin 1 cm paksu rantu. Tässä oli semmoinen juttu että tiedän 100% varmasti että pesukone teki ne jäljet koska olin pessyt itse ennen automaattipesua sen puskurin itikoista puhtaaksi, koska tiesin että 2000 km Norjanreissun jäljiltä puskuri oli täynnä tiukkaan junttautunutta itikkaa että automaattipesuri ei saa niitä pestyä puhtaaksi ja siinä ei tasan tarkkaan ollut mitään naarmuja. Kirjoittelin tästä aikoinaan muutamalle autofoorumille ja varoittelin ihmisiä ko. huoltamon toiminnasta. Sitten sinne tulikin kyseisen huoltamon ex-työntekijä kommentoimaan ja hän kertoi että he toimivat aina tuolla tavalla jos tulee valituksia. Eli työntekijät kertoma piti kyllä hyvin paikkaansa Shellin "vakuutusyhtiön" vastauksen kanssa. No, en alkanut tappelemaan kyseisen lafkan kanssa eli haaskaamaan aikaa moisiin luusereihin, pitäkööt tunkkinsa mutta koskaan en ainakaan Kempeleen shelliltä mitään osta enkä muiltakaan Shelleiltä jos vain suinkin mahdollista ja tähän asti se on ollut hyvin mahdollista olla käyttämättä moista paskafirmaa. Tuo Shellin kone kyllä "jyysti" oikein kunnolla sitä puskuria eli arvasin heti että tämä ei päädy hyvin.

Autosi kyljestä heijastuu Kärkkäinen. Ylivieskassako pesetit? Veikkaan että Kärkkäiseltä et mitään korvausta saa, eli aikaa vaan haaskaat jos heidän kanssa alat tappelemaan asiasta. Korjauta autosi Kaskon piikkiin.

Suosittelen pesetyttämään auto käsinpesuloissa, esim Oulussa ReshineStudio ottaa käsinpesu & vahaus 90 eur ja sit ylläpitopesu tarpeen mukaan noin 30 eur. Laatu on saatanan paljon parempaa kun noissa automaateissa. Vahaus 2x vuodessa ja tarpeen mukaan ylläpitopesut talvisin, kesällä voi itsekkin pestä kurat veks. Ei kauheen kallista mielestäni.

Huvittaa kun olen tuota pesulaa monille tutuille suositellut. On kyllä varaa ostaa se yli 20keur audi mutta ei sitten raaski sitä pesettää tuolla, vaan pitää johonkin 10 eur epämääräiseen pesuriin viedä se. No, jokainen tehkööt kuten haluaa mutta en tuota henk. kohtaisesti ymmärrä.

Samuk

  • Vieras
Vs: 308 - Maalipinnan naarmuuntuminen
« Vastaus #3 : 11.05.2017, 13:00:34 »
Ja itse en pese autojani koskaan pesureissa. Vaikka huoltamopäälliköt kuinka mainostavat että nykypesurit muka  hellemmin pesee ja enemmän vettä käyttää mitä käsipesussa..

Itse pesen autoni aina huolto aseman itsepesupaikalla. Tiedänpähän tasan että jos jotain jälkiä tulee, niin syy on sitten peilissä.. Auto tulee kyllä vahattuakin joku kymmenen kertaa vuodessa  ;D

Premium

  • Vieras
Vs: 308 - Maalipinnan naarmuuntuminen
« Vastaus #4 : 11.05.2017, 15:25:42 »
Oma 2008-mallinen Peugeotini (308 I) oli maaliltaan erittäin herkkä naarmuuntumaan. Kahta syytä epäilin: 1) Auto lienee saanut kuljetuksessa "kylkeensä" ja korjausmaalattu - sen matka Suomeen tulon jälkeen kesti oudon kauan piirimyyjälle. Muutama lista oli myös hiukan irti ikäänkuin ne olisi otettu välilllä pois. 2) Maali ei ollut nk. metalliväri, joten olisiko tavallista pehmeämpi?  Lopullista selvyyttä en asiaan saanut, seuraava omistaja varmaan pähkäilee samaa asiaa. Juuri samanlaisia viiruja oli omassanikin, vaikka en sitä käyttänyt aluksi konepesussa.  Sitä seuraavassa autossani löytyi 5 vuoden jälkeen etsimällä yksi ilmeisesti pesukoneen jättämä himmeä jälki kyljestä - se ei ollut "hiusnaarmumainen" vaan sellainen karhea, ikäänkuin hiekkaa olisi pyörinyt harjasten mukana.  Eipä paljon haitannut.  Kyllä auton maalipinnan pitää normaalia konepesua kestää, nykyään kun on luovuttu nailonisista "viiltoharjaksista". Eri asia jos pesukoneessa on joku vika.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 308 - Maalipinnan naarmuuntuminen
« Vastaus #5 : 11.05.2017, 17:49:03 »
Se on kyllä faktaa edelleen ettei harjapesut voi olla turvallisia. Jos haluaa testata, niin pitää suorittaa kestotesti. Harjoja ei käytännössä saada autojen välillä täysin puhtaaksi joten isompi hiekanjyvänen joukossa saa tuollaisia naarmuja aikaiseksi.

Premium

  • Vieras
Vs: 308 - Maalipinnan naarmuuntuminen
« Vastaus #6 : 12.05.2017, 07:09:13 »
Kun puhutaan "faktasta", ne faktat olisi syytä osoittaa. Automaatti pesee harjakset (vai mitä ne lasikuituläpyskät nyt ovatkaan) joka pesun välillä, ja aina on ohjelmassa ensin auton kasteleminen esipesuaineella.

tmex

  • Vieras
Vs: 308 - Maalipinnan naarmuuntuminen
« Vastaus #7 : 12.05.2017, 07:15:21 »
Meilläpäin käsienpesu firmat ottaa auton päällipesusta 22- 25€ ja harjakoneet min 20€, niin käsienpesua olen suosinut. Tiesuolattu auto jää edelleen harjakoneen jäljiltä likaiseksi.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 308 - Maalipinnan naarmuuntuminen
« Vastaus #8 : 12.05.2017, 08:02:08 »
Aina kun maali pintaa hangataan niin se kuluu. Siksi ensin esipesu 2kertaan ja jos jää tarvetta niin käsin pehmeällä sienellä ja hyvällä vaahto pesuaineella.

tane

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Vs: 308 - Maalipinnan naarmuuntuminen
« Vastaus #9 : 12.05.2017, 09:18:33 »
Kun puhutaan "faktasta", ne faktat olisi syytä osoittaa. Automaatti pesee harjakset (vai mitä ne lasikuituläpyskät nyt ovatkaan) joka pesun välillä, ja aina on ohjelmassa ensin auton kasteleminen esipesuaineella.

Peseekö joka automaatti mikä Suomesta löytyy? Osoittapa tuo nyt alkuun.

Premium

  • Vieras
Vs: 308 - Maalipinnan naarmuuntuminen
« Vastaus #10 : 12.05.2017, 15:07:25 »
Ei tarvitse osoittaa sellaista mitä ei ole väittänyt. Mutta minun 40 vuoden aikana käyttämissä autopesuissa on aina ensin suihkutettu esipesuliuos, harjasten puhdistuksesta pesujen välillä olen vain lukenut. Sinänsä useimmissa autopesuissa käytetään harjaksia ensin esipestyyn autoon, ja sitten vielä vahan suihkutuksen jälkeen. Kyllä siinäkin menossa harjasten luulisi puhdistuvan seuraavalle autolle. Sinänsä autoja joita ei ole automaattipesty ei liene. Piirimyyjä nimittäin käyttää uuden auton pesussa ennen auton luovutusta. Tästä minulla ei ole kyllä faktatietoa kertynyt joka ainoasta Suomen piirimyyjästä.

Samuk

  • Vieras
Vs: 308 - Maalipinnan naarmuuntuminen
« Vastaus #11 : 12.05.2017, 16:44:22 »
Mulle myytiin vuonna 2008 mäkelän autosta uusi c4 jonka maalipinta oli tärvelty ajamalla auto automaattipesun läpi. Auton Lakkapinta oli ollut vielä liian pehmeä ja koko auto oli pesun jälkeen aivan hämähäkinseittiä/hiertymää täynnä. En ottanut autoa vastaan uuden auton luovutuksessa (myyjän naama kyllä venähti perseelle) ja pienen sanallisen "neuvottelun" jälkeen toimitettiin kokonaan uusi auto joka tuli luonnollisesti sillä kertaa kauppasopimuksessa luvatulla uudenauton maalipinnalla, joten saatan epäillä että uudet autot ajettaisiin järjestelmällisesti pesukadun läpi..
« Viimeksi muokattu: 12.05.2017, 16:47:33 kirjoittanut Samuk »

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 308 - Maalipinnan naarmuuntuminen
« Vastaus #12 : 12.05.2017, 16:45:55 »
Käsi ylös kuka on sitä mieltä että harjat pestään 100% puhtaiksi pesujen välissä.  ::)
Erityisesti talvella voi riittää että edellä pesty auto on ollut todella likainen, niin saat "nauttia" kun sinun autosi pestään likaisilla harjoilla. Ei nämä uskon asioita todellakaan ole.

antsu

  • Vieras
Vs: 308 - Maalipinnan naarmuuntuminen
« Vastaus #13 : 12.05.2017, 17:08:59 »
Kolmasti vuodessa kun tuuppaa harjakoneesta läpi, ei ehdi maalipinta mennä puhki autonvaihtojen välillä 8)

Hieman olen ihmetellyt, että missä olosuhteissa porukat autoillaan ajaa. Minä ajan talvella suolatussa loskassa ja kesällä hiekkatiellä. Auto pitäisi pestä kaksi kertaa päivässä mikäli sen haluaisi näyttävän puhtaalta.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 308 - Maalipinnan naarmuuntuminen
« Vastaus #14 : 12.05.2017, 17:15:16 »
Kukin uskoo juuri sen mitä itse haluaa uskoa.  ::)