Tuossa näkyy renkaat ja ne on parilitraisessa erillaiset ovat 1 ½, 1 3/4 ja 3. Kuvassa näkyy selvästi kun tuo öljyraapan reuna on kulunut. Ei ole uutta verrokiksi mutta siinä pitäisi näkyä pari milä kulutuspintaa ja tuossa se on kulunut viivaksi. Niissä Goetzen sarjoissa on tuollainen. Näissä Hastingin sarjoissa on tuo kolmiosainen. Näin ihan musta tuntuu kun poikien kanssa baarissa puhuttiin, että tuo kolmiosainen on parempi. Erittäin hankala asentaa. Tuossa lohkossa ei ollut viistettä lainkaan ja tavan puristimella ei mennyt. Siitä suositusta punaisesta kaupasta otin sen kympin puristimen missä oli se rengas kiharalla. Siinäkin mallissa piti puristus asetella että päät ovat puristimen vastakkaisella puolella. Sitten lähelle ja vasaranvarsikopautus juuri sen kohda ohitse. Mäntä kyllä liikkuu kevyesti tuolla raapalla. Kevyemmin, kuin segmenttimallilla. Tuossa kuvassa on sellainen epic fail että käytin metallimiehen taittomittaa ja en tajunnut että eihän se ollutkaan männänpäällä vaan tulpanreiässä. Konehan pysyy ihan hyvin vaikka sen ennen kannen laittoa kääntää männän tasan. Minun piti tehdä toiseen kertaan kun verhousmuovi unohtui käyttöpyörien takaa. Onneksi varovasti pyörittelin niin ei kolahtanut uusiin venoihin ja eivät taipuneet. Siinä pitää olla varovainen. Onneksi oli jo vähän tätä varovaisuutta. Sitten vain hienosäätö auki ja jotkut tapit nokkiin ja hihnan kireyttä oikeaksi. Ja kiristinrulla kiristetään vastapäivään. Siinä on kai se että kun kone pyörii niin se rulla pyörii lukituspultin kierteitä vastaan. Sehän on pieni se momentti millä se oikesti pysyy kiinni. Nyt jos tekisin uudestaan niin kahdet lukkopihdit laittaisin nokka-akseliin. Toinen nokka-akseli on ajoitusasennossa kaikki venttiili kiinni, Mutta toinen on juuri suurimmassa aukeamassa ja pyrkii pyörähtämään jompaan kumpaan laitaan ajoitus-asennosta. Vielä pitäisi saaha pakosarjan lämpösuojapelti paikoilleen. En ihan heti sitä saanut yläkäutta. Mutta se taitaa mennä kun saa vventtiilikotelon kannen irti. Tarkoitus oli että kuvista näkyy varaosanumerot ja itse osa josta sitten olis helppo kattella oikeita osia. Ei näytä resoluutio riittävän mutta pitänee kirjoittaa ne ihan tekstinä. Tiiä sitten kiinnostaako kettään. Mutta voihan sitä omaksi ratokseen kirjoitella.
#####################
No nyt. Oli kananrintaa porkkanasalaatilla ja rieskaa Masdaam juustolla ja pääle jäätelökakku Early tuplapussi Greylla niin jaksoi alkaa vähän harrastamaan GIMP tiedostomuunnoksia. Nyt pitäisi näkyä puolen megan kuvalla. olen itse pitänyt tuota kolmannesmegaa ihan ylärajana mutta menköön tämänkerran. Näkyy pronssimutterit ja nuo tiivistekeskuksen numerot. Minusta siinä kestäisi ihan hyvin ilman pölysuojaa oleva akselitiiviste joka on edukaampi ja varmaan pitkäikäsempi. No näin. Eihän nämä minun horinat varmaan ketään kiinnosta mutta kirjoitellaan nyt kun ei tässä täyellä vattalla, mitään järkevää oikein jaksaisi tehdä.