Kirjoittaja Aihe: Helmapellin oikaiseminen  (Luettu 1103 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 571
Helmapellin oikaiseminen
« : 09.11.2017, 14:56:32 »
Saako helmapellin oikaistua ilman tappien hitsausta ja siten maalausta? Tunkilla tai nosturilla lipsautettu kun kummaltakin puolen vastaavissa kohdissa painumat.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC

Present time 2 x Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver and red

Skodisti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: Helmapellin oikaiseminen
« Vastaus #1 : 10.11.2017, 17:33:37 »
Porakärkiruuveilla!  ;D Ei vaan, onhan niitä maalipinnan säästäviä alipaineeseen tai kuumaliimaan perustuvia oikaisusarjoja liukuvasaralla tai ulosvetimellä. Pieniä kolhuja oon häivytellyt Dent Vanish-ulosvetimellä. Kuumaliimalla ja liukuvasaralla voisi oieta kunhan puhdistaa ja esilämmittää pinnat. Muihin, kuin tehdasmaalauksiin en itse kokeilisi. Kynnyskin on vähän siinä ja siinä, jos on kiveniskemiä. Ei voi varmasti sanoa, selviääkö maalaamatta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 571
Vs: Helmapellin oikaiseminen
« Vastaus #2 : 11.11.2017, 01:50:02 »
Kysyin Dentlessiltä ja oli sitä mieltä ettei liimalla onnistu helmapellissä. Ehkä tärkeintä olisi saada säilytettyä kotelon sisäpuolen pinnoite. Onko tuo vanish sitä missä hinkataan kolhua takapuolelta?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC

Present time 2 x Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver and red

Skodisti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: Helmapellin oikaiseminen
« Vastaus #3 : 11.11.2017, 12:13:48 »
DentVanish, Motonetistä aikoinaan ostettu ulosvedin/kuumaliimasetti. Ovesta sain ruman kolhun korjattua, ettei joka kerta osu silmään, ku menee autoon. Toki näkyy vielä, kun tarkemmin alkaa kylkeä peilaamaan. 406:n etunostokohdan paikkeille on huono mennä takapuolelle koukulla, kun siellä on se vahvikepelti. Pakkelia ja automaalikaupasta värimassa kilikalipurkkiin ja päälle semmonen 2K spraylakka, missä koveteampulli. 

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 387
  • "The drive of your life"
Vs: Helmapellin oikaiseminen
« Vastaus #4 : 11.11.2017, 14:06:35 »
Helmapellistä ei varmaan onnistu tuolla kuumaliimasysteemillä kun siinä helmassa on se kumimassa päällä. Helmassa on myös paljon jyrkempi pokkaus kuin ovipellissä, joka on lähestulkoon suora. Pääsisikö jollain raudalla painaan takarenkaan sisälokasuojan takana olevasta kumitulpalla peitetystä aukosta sitä kolhua? Sinne helmapellin väliin ei oikein pääse mistään.
Laitatko kuvaa siitä kolhusta että miten se on oikein mennyt.
Audi A6

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 571
Vs: Helmapellin oikaiseminen
« Vastaus #5 : 12.11.2017, 16:15:08 »
Heräsi keskustelu, ei oo mun auto. Sanoivat ettei kuumaliima kestä vetää tarpeeksi. Kuumentaakohan tuommonen peltin läpi asti?

https://m.youtube.com/watch?v=uMGqOGf4nes

http://aijaa.com/yUD1bb
« Viimeksi muokattu: 12.11.2017, 16:30:05, kirjoittanut 406 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC

Present time 2 x Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver and red