Kirjoittaja Aihe: 308 - Tehottomuus ja virheilmoitus "Engine fault, Repair needed" (EB)  (Luettu 75654 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Apte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
  • lauman johtaja
Auto: 2016 308 1,2 Puretech 130 (automaatti).

Minulla myöskin tuli kesken matka ajon teksti engine fault: have the vehicle repaired sekä servive hälytys ja moottorin vika valo, kun vakkarin pistin pauselle...Autoa pystyy tällä hetkellä ajamaan normaalisti, mittaristossa edelleen palaa moottorin vika valo. voisiko johtua turboon? mielestäni tuntuu että turbo toimii silloin tällöin ja reagoi toisinaan huonosti kaasuun.. Onko porukoilla ajatusta mistä viasta voisi mahdollisesti olla kyse?
Nykyinen: Peugeot 308 2022 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 308 2016 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 307 1.6 2003 manuaali

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Sulla on takuuta jäljellä, ota yhteyttä myyjään.

Mulla sama auto&vuosimalli ja vastaavalla tavalla tuli vika tasan viikko sitten. Parhaillaan Länsi-Autossa korjauksessa. Viasta ei ole kerrottu, mutta saan kuulemma autoni takaisin vasta ensi viikon loppupuolella. Nyt alla Länsi-Autosta tilalle saatu 5-ovinen Astra.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport -19
Ex-PSA:
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16, lunastettu
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

Apte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
  • lauman johtaja
Tarkoitus huomenna mennä merkkikorjaamolle. Pystyitkö ajamaan autolla kuiteski merkkivalosta/ilmoituksesta huolimatta?
Nykyinen: Peugeot 308 2022 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 308 2016 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 307 1.6 2003 manuaali

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
En ajanut. Otin suoraan hinurin Peugeot Assistancen kautta ja sijaisauto tuli Avikselta. Neljän vrk:n jälkeen sain auton Länsi-Autosta. Eipä pääse kukaan kuittailee, että minä olisin edesauttanut vian pahenemista. Toistaiseksi kulut nolla, tai toimitin taksikuitin sijaisauton noudosta Autoliittoon. Pärnun keikasta toimitin hotellilaskun samalla (tästä kirjoitinkin toiseen lankaan).
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport -19
Ex-PSA:
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16, lunastettu
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

Apte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
  • lauman johtaja
Minulla auto menossa nyt imuventtiilien puhdistukseen, joka johtuu karstasta. Huollossa sanoivat että kyseistä vikakoodia ei saada poistettua. Huollosta sanoivat, että maahantuojalta tullut suositus joka menee takuuseen että imuventtiilit tullaan puhdistamaan "aineella" ja jollain paineella, päivän työ.
Nykyinen: Peugeot 308 2022 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 308 2016 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 307 1.6 2003 manuaali

Bluesmies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Auto: 2015 308 1,2 Puretech 130 (automaatti).

Samanlainen virheilmoitus tuli minullekin. Auto toimi normaalisti. Vein merkkihuoltoon, juttelivat jostain kampanjasta ja tekivät jonkin moottori ohjelmapäivityksen tunnissa. Vikavalo poistui. Sanoivat, että ensikerralla, kun valo syttyy, vaatii 2 päivää korjaamolla? Takuu meni umpeen kesäkuussa. Kysyin,että onko tämä nyt joku tyyppivika? Puhuivat nokkahihnasta ja sanoivat, että on näitä nyt jonkin verran usein tullut vastaan heillä. Kahden päivän homma vaikuttaa hinnakkaalta.

Apte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
  • lauman johtaja
Putsaavatkohan samalla imukanavat/venttiilit?
Nykyinen: Peugeot 308 2022 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 308 2016 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 307 1.6 2003 manuaali

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Mun käsityksen mukaan vemttiilien puhdistus pitäisi ehdottomasti tehdä samalla laakilla kun moottorin ohjaussoftan päivitys, noin niinku tehtaan ohjeen mukaan, tiedä sitte...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Woozie

  • Vieras
Auto: 2016 308 SW 1,2 Puretech 130 Allure Edition (automaatti, 35 000 km).

Samaa vikaa täälläkin kuin edeltävillä ja samoilla oireilla. Ajamalla sain vietyä korjaamon pihaan.

Auto oli päivän korjaamolla imuventtiilien puhdistuksessa. Ilmeisesti soodapuhalluksella puhdistivat. Meni tämän osalta takuuseen. Samalla sai määräaikaishuollon tehtyä.

En kyllä muistanut kysyä, että tehtiinkö siihen moottorinohjaukseen päivitystä, kun ei tullut tehtyä työtä läpikäydessä huoltoneuvojan toimesta puheeksi.

Toivottavasti ei tarvitse 70tkm kohdalla ottaa uusiksi.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Kysy se heti huomenna, uskoisin että olisi syytä tehdä heti.

eugen7

  • Vieras
Eilen sain oman auton, 308/vm.16/50tkm, huoltamolta kun nykiminen hajoitti yhden systystulpan jo toistamiseen. Edellinen kerta oli huhtikuussa ja Peugeot oli lanseerannut moottorinohjausyksikön päivityksen toukokuussa.

Huollossa tarkistavat aina rekkarin mukaan onko autoon kampanjoita/päivityksiä olemassa ja hoitavat sen kuntoon. Nyt on oma auto päivitetty ja kaikki sytytystulpat vaihdettu.

Vähäisen ajon aikana en nykimistä saanut aikaan eli kiihdytyksessä 4-5-6 vaihteilla. Tuntuu myös vaihtavan automaatilla nopeammin/tarkemmin ylöspäin.

Peugeot Assistant toimi hyvin huoltorumbassa toistamiseen.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Päivitys pakko tehdä jos liike meinaa takuuseen saada jotain korjattua. (tehda ei maksa takuita jos päivitys tekemättä)
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

DonJenzus

  • Vieras
Moro
Hain juuri eilen auton pajalta pois. "Engine fault, repair needed" oli syynä. Moottorin merkkivalo ei jäänyt palamaan, mutta aina autoa käynnistäessä tuli tuo teksti ja samalla "Service"valo jäi palamaan. Syyksi paljastui nakutuksentunnistimen/-tunnistimien "yli meno", kuten toimiston setä sen ilmaisi. Veikkasi viaksi jossain vaiheessa ollutta liian laihaa seosta, mutta mistä näistä tietää. Kun auto ensimmäistä kertaa tuosta pari viikkoa sitten ilmaisi, jäi auto selvästi alitehoiseksi. Nyt toimii taas oikein hyvin. Samalla päivitettiin moottorin ohjausohjelmisto, mutta päivityksen sisällöstä ei osannut kukaan sanoa mitään "koska se on salaista tietoa".

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Eli venttiilit puhdistettiin karstasta? vai mitä sille tehtiin?
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

eugen7

  • Vieras
Vajaa viikko ecu:n päivityksestä, mikä korjasi nykimisen ja tulpan hajoamisen, tuli motarilla Service valo ja Engine failure ... teksti. Moottori toimii normaalisti eikä moottorin vikavalo pala, ainoastaan service ja käynnistäessä Engine failure... Taas soitto peugeot assistance palveluun pitänee hoitaa.  Hitto kun ei osaa korjaamolla etsiä vian aiheuttajaa🤔