Kirjoittaja Aihe: Huoltomittarin toimintatapa  (Luettu 50064 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nemo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 379
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #60 : 09.10.2009, 20:13:16 »
DAM numeron perusteella autoni on valmistettu 17.10.2008. Olisiko luovutushuollossa kuulunut vielä nollata tuo huoltomittari. Nyt kun noita autoja makaa tuolla Hangon satamassa niin voi käydä niinkin että saat 11 kk satamassa maanneen Peugeotin uutena itsellesi ja heti 1kk kuluttua pitäisi viedä huoltoon. Ihan hyvää mainosta esim. toisesta merkistä Peugeotiin siirtyvälle ja pikkuinen stressi saattais tulla jos olet juuri esim. lapissa a kotiin olisi 1400km.

Ja vähintään pitäisi vaatia sitten uudet öljyt moottoriin jos auto maannut melkein vuoden satamassa. Kuningaskuluttajassahan oli muuten Chrysler tapaus, eli ostajalle selvisi myöhemmin että uutena myyty auto oli valmistettu 3 vuotta sitten Amerikassa.

Mutta yhteenvetona, huoltomittarin toiminta selkisi minulle. Turhaa sitä on nyt nollata, 3kk päästä on huolto kuitenkin kun 1v tulee täyteen.
Peugeot 308 SW 120 VTi -09 Entinen: Peugeot 307 1.6 SW -04

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 678
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #61 : 09.10.2009, 20:15:03 »
Mahdollisesti merkkihuolto ei ole nollannut huoltoilmaisinta kun autolle on tehty luovutustarkistus.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Jaketsu

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #62 : 19.01.2010, 19:56:22 »
Auto: 2006 307 Wagon XR 1,4.

Auto kävi öljynvaihdossa lokakuussa 2009 mittarilukeman ollessa 82 000 km, eilen vielä huoltonäyttö ilmoitti seuraavaan huoltoon olevan matkaa 24 000 km, kunnes tänä aamuna töihin lähtiessäni huoltonäyttöön tuli jakoavaimen kuva ja -100 lukema. Mitä tämä tarkoittaa? Autolla on ollut sekalaista ajoa siitä asti kun auto tuli huollosta. Pitääkö se taas viedä öljynvaihtoon vai mikä on homman nimi?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 019
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #63 : 19.01.2010, 20:51:53 »
Mä vähän luulen että ei ole edellisessä huollossa muistettu nollata huoltomittaria ::)
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Jaketsu

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #64 : 19.01.2010, 21:14:25 »
Mä vähän luulen että ei ole edellisessä huollossa muistettu nollata huoltomittaria ::)

Kyllä se mittari 30 000 näytti kun huollosta lähti.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 019
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #65 : 20.01.2010, 06:44:22 »
No ei siinä, huoltoväli on kuuitenkin muistaakseni 30 tkm/vuosi kyseisellä laitteella. Olikohan se nollaus kerrottu käyttöohjeessa?, voisi koittaa nollata ja katsoa uudestaan meneekö 3 kk:n ajon jälkeen solmuun.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Jaketsu

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #66 : 20.01.2010, 16:23:44 »
No ei siinä, huoltoväli on kuuitenkin muistaakseni 30 tkm/vuosi kyseisellä laitteella. Olikohan se nollaus kerrottu käyttöohjeessa?, voisi koittaa nollata ja katsoa uudestaan meneekö 3 kk:n ajon jälkeen solmuun.


Selvä homma. Pitääpä kokeilla tuota nollausta, kunhan löydän ohjeet  :)

saabistinet

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #67 : 20.01.2010, 18:15:18 »
Auto: 2006 407 SW Sport 3,0 V6 A Business.

Tänään iltapäivällä totuttuun tapaan muutamien päivien käyttämättömyyden jälkeen kun kaivoin auton parkkikselta ja lähdin viemään vuosihuoltoon ja jakohihnan vaihtoon, huoltoväli-ilmaisin toimi ensimmäistä kertaa todella oudosti: yleensä startissa se on ilmoittanut seuraavaan huoltoon 26000km ja risat, ihan normaalisti, kun se on huollettu vuosi sitten noin 4000km sitten. Mutta ekaa kertaa se nyt tänään ilmoitti 12300km.

En siinä autoa jättäessäni muistanut asiasta mainita, kun tuntui olevan vähän kiirusta heillä. Mistähän tuo yhtäkkinen kilometrien putoaminen mahtaa johtua, onko kellään kokemusta?

TERO

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 480
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #68 : 20.01.2010, 18:27:23 »
Siinä tulee vuoden aikaraja täyteen ja huoltonäyttö pudottaa lopussa kilometrjä sitä silmällä pitäen hurjaa tahtia. Huoltoväli, kun on 30 000km tai yksi vuosi.

wg

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 269
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #69 : 20.01.2010, 23:28:27 »
Ei tule itsellä kovin paljoa huoltovälinäyttöä katsottua kun pösö käy huollossa 3 kertaa vuodessa.....10tkm välein öljynvaihdot ja yleiskatsaus auton kuntoon+tarvittavat toimenpiteet. Miten niin rahat valuu maantielle?? :P
405 MI16 -91 // 99tkm. Matkusti jo nuorena leijonana aristokraattisessa seurassa Suomesta Ranskan Pariisiin opiskelemaan jossa asui kolme vuotta. Näki Eiffel-tornin, Champs-Élyséen ja paljon muuta. Tuli paluumuuttajana takaisin pohjolaan ja odottelee nyt säilössä parempia aikoja.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 678
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #70 : 21.01.2010, 08:31:59 »
joissain autoissa huoltoväliksi on laitettu 30tkm tai 24kk. Oikea lienee 30tkm tai 12kk. Tuon kk määrän voi muutta testerillä ihan miksi haluaa.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Nemo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 379
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #71 : 21.01.2010, 10:28:15 »
joissain autoissa huoltoväliksi on laitettu 30tkm tai 24kk. Oikea lienee 30tkm tai 12kk. Tuon kk määrän voi muutta testerillä ihan miksi haluaa.

Tullee tehtaalta tuolla 30tkm tai 24 kk, muuallahan on tuo huoltoväli mutta suomen megarankkoihin olosuhteisiin on valittu 30tkm tai 12 kk huoltoväli. Käytetäänköhän keskieuroopassa longlife öljyjä, kun tuo huoltoväli on ajallisesti tuplat?
Peugeot 308 SW 120 VTi -09 Entinen: Peugeot 307 1.6 SW -04

Pete_R

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #72 : 25.01.2010, 07:53:13 »
Auto: 2006 307 Wagon XR 1,4.

Auto kävi öljynvaihdossa lokakuussa 2009 mittarilukeman ollessa 82 000 km, eilen vielä huoltonäyttö ilmoitti seuraavaan huoltoon olevan matkaa 24 000 km, kunnes tänä aamuna töihin lähtiessäni huoltonäyttöön tuli jakoavaimen kuva ja -100 lukema. Mitä tämä tarkoittaa? Autolla on ollut sekalaista ajoa siitä asti kun auto tuli huollosta. Pitääkö se taas viedä öljynvaihtoon vai mikä on homman nimi?

Auto: 2004 307 Wagon 1,6.

Pari viikkoa sitten ihan sama. Huoltonäytössä jakoavain ja -100. Arvelin johtuvan pakkasesta (-23). Ajelin moottorin lämpöiseksi ja kävin kaupassa, kun käynnistin auton uudelleen oli näyttö normaali.

mattimyl

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #73 : 29.03.2012, 15:03:41 »
Oliko se 306 pösössä että sitä ei voi nollata ennenkuin on ne kilometrit täynnä? Tai ainakaan ite en pystynyt nyt nollaa ja 800 näyttää viellä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 678
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #74 : 29.03.2012, 15:15:57 »
Pidä trippinappi pohjassa ja laita virrat päälle. Odota, että laskuri menee nollaan. Sammuta virrat ja sormi pois trippinapilta.
Peugeot 508 & Peugeot 607