Facelift GT:tä on kahdella eri moottorilla. Hyvin lyhyen aikaa sitä sai 2.2-litraisena (204 hv) ja rinnalle tuli 2.0-litrainen (180 hv), jolla sitten jatkettiin niin kauan kun mallia valmistettiin.
Service Boxista varmistettuna, myös 2-litraisessa GT:ssä on samanlainen etupyörien tuenta kuin isompikoneisessa ja pre-facelift GT:ssä. Muissa malleissahan on McPherson etupyörien tuennassa.
2-litraisen pakoputkisto on erilainen, takahelmassa on edelleen visuaalisesti kaksi ulostuloa, mutta niistä toinen on feikki ja äänenvaimennin on vain vasemmalla puolella. 2-litraisen takakontissa on syvempi varapyöräkotelo verrattuna 2,2-litraiseen, koska jälkimmäisessa on varapyöräkotelon alla suurikokoinen äänenvaimentaja poikittain, joka on vaatinut varapyöräkotelon pienentämistä.
Vuosimallista riippuen facelift-GT:ssä on navina SMEG+ tai SMEG2, kun pre-faceliftissä on RT6. Merkittävin ero käytön kannalta on että faceliftin navi on kosketusnäytöllä ja pre-faceliftin käyttönäppäimet ja rulla on poistettu keskikonsolista. Käyttöliittymässä on toki muitakin eroa, jotka yhden mielestä on parempia toisessa, toisen mielestä ensimmäisessä.
Verhoiluvaihtoehdot on karsittu faceliftin yhteydessä ja esim. nahkaverhoilussa on ollut tarjolla vain musta nahka ja ymmärtääkseni sama värilinja on ollut myös kangasverhoilluissa.
2-litraisen perävaunupaino on myös huomattavasti pienempi kuin 2,2-litraisen:
- Pre-facelift sedan GT: 750/1875 kg (jarruton/jarrullinen); SW GT: 750/1900 kg
- Facelift sedan GT 2,2: 750/1975 kg; SW GT 2,2: 750/1875 kg
- Facelift sedan GT 2,0: 750/1575 kg; SW GT 2,0: 750/1475 kg
Myös yhdistelmän kokonaismassat ovat muuttuneet vastaavasti, joten jos raskaampaa on tarvetta vetää, niin 2-litrainen BlueHDI 180 ei ole ehkä se oikea moottorivaihtoehto.
Tuossa nyt jotain eroja mitä tulee äkkiseltään mieleen.