Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 142902 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Ja siihen samaan Escortiin saa edelleen uudet 7-tuumaiset pyöreät valot, vaikka paikallisen AD:n varaosatiskiltä.

antsu

  • Vieras
No pikkasen epäilen, että jokseenkin kaikki ykköskoppaset Escortit on paalattu , ainakin Suomessa, mutta 7 tuumaiset umpiot oli hyvin monessa muussakin autossa. Itse asiassa muotoilija ei valoihin koskenut. Toista se on nyt :(


export

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Ei oo kaikkia paalattu, mullakin 1 koppanen odottaa entisöintiä, eka autoni  :D

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Mennyt on mennyttä, ainakin Escortin tuikut. Ledivalo ei ole ongelma, vaan optiikka ja ledien määrä. MB E:n ledivalot ovat erinomaiset, aiheeseenkin verrattuna.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Onneks niitä 7" saa ledeinäkin  8) mutta ikävä kyllä niitä ei kovin kauniisti saa 508:n keulalle...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
MB E:n ledivalot ovat erinomaiset, aiheeseenkin verrattuna.

Ihan varmasti niillä 508:n halogeeneille pärjää ja on ne niin hyvät, että mun 508:n kaukovalosihteeri ei noteeraa niitä ollenkaan.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Penguinin "Kaukovalosihteerilla" on Polaroidit nenällä  ;).

http://www.vibilagare.se/test/ljus/ljustest-audi-a6-avant-jaguar-xf-sportbrake-mercedes-benz-e-klass-kombi-2018

Miten verrata samoilla kriteereillä Peugeotin valoihin?

Mercedes-Benz E-klass (LED):
Halvljus, längd: 122 m.
Halvljus, bredd: 26 m.
Halvljus, betyg: 4/5

Helljus, längd: 220 m.
Helljus, bredd: 35 m.
Helljus, betyg: 4/5 

Aiheen vierestä, mutta sivuaa aihetta.

Löytyy lux-mittari, mutta hankala mitata ajovalojen laatua...ref: 407 varustettuna putsatuilla xenon-linsseillä  ja Osramin superhyper Night Breaker polttimoilla, H1 kaukovaloilla. Musta ja märkä asfaltti, aika pimeää on ajella. 406:n halogeeneillä taisi nähdä paremmin, koska ajovaloissa tehokkaat halogeenit ja hyvä valonjako.

Ajovaloilla näkemiseen vaikuttaa moni muukin asia, kuin pelkkä valon kantavuus. Valon tasaisuus, kirkkaat kohdat näkökentässä, valon jakautuminen näkökenttään. Myös mittariston valaistus ja keskinäytön kirkkaus sekä HUDi. Ihmisen silmän iiris tuppaa menemään kiinni kirkkaasta häikäisystä ja näkeminen heikentyy. Saab keksi aikoinaan Black Panelin (lentokoneista kopsattua tekniikkaa) ja oli aikaansa edellä, eli samaa hyödyntäen myös Peugeoteissa voi nähdä pimeässä paremmin. 
Ja matkan varrella putsaa ajovalojen lasit kunnolla ikkunanpesusuperlonilastalla  ;).

- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
... GT:n osalta sama pätee myös takana, jossa pakoputkistoon saa uppomaan helposti useita tonneja. Pelkästään pakoputken ulostulot ja takaäänenvaimennin tekevät yhteensä yli 4000 €.

Onko ulostulot ja vaimennin tehty kullasta vai platinasta? :)
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Penguinin "Kaukovalosihteerilla" on Polaroidit nenällä  ;).

Voi olla. Sen ongelma on selvästi matriisityyppiset valot, joilla havaitaan esim. vastaantulija ja sammutetaan tätä kohti suuntautuva osa valosta. Tuo assari ei havaitse tällaisia valoja. Toinen mitä se ei näytä noteeraavan on ykköskopan Ocun halogeenit, edes pitkät ei aiheuta yleensä mitään reagointia, sama homma usein vanhojen Almerojen kohdalla. Oletan niissä olevan niin huonot valot, että johtuu siitä. Vanhassa toimi tältä osin paremmin, mutta toisaalta se vaihtoi taas aivan liian herkästi lyhyille.

Noi E:n valot on noilla lukemilla aika lähelle varmaan 508 fl:n LED-valoja, mutta kun katsoo kuvia (lyhyt, pitkä), niin alka sektorimainen on tuo valo. Oikea reuna ei ole valaistu kovin pitkälle ja valokuviossa on pidemmälle valaituja piikkejä ja välissä vähemmän valaistuja kohtia. Vaikea sanoa kokeilematta millaiselta nuo vaikuttaisi käytännössä.

Miten 508 fl:n valoissa on toteutettu adaptoituminen vasemman ja oikeanpuoleiseen liikenteeseen? Käyttöohje kertoo seuraavaa:
Lainaus
Ajaminen ulkomailla

Autosi lähivalot on suunniteltu siten, että jos ajat autollasi maassa, jossa liikenteen suunta on päinvastainen kuin myyntimaassa (kotimaassa), valojen säätöä ei tarvitse muuttaa.

Onko ulostulot ja vaimennin tehty kullasta vai platinasta? :)

Vahvasti aiheen vierestä, mutta tietääkseni ihan ruostuvasta pellistä on kyhätty ja ensimmäisiin vähän kromia päälle laitettu. Änkkäri maksaa melkein 1400 € ja ulostulot kumpikin 1300 €. Siinä on kromitötteröllä hintaa.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Noi pakoputken hinnat on sen verran vaikeet uskoa että pistä joku linkki missä ne tuon maksaa.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Ot: ta pakoputkista: Ehkä noita rosteripönttöjä ei tarvi kovin paljon vaihdella, paitsi kolaritilanteissa ja silloin vakuutusyhtiö astuu kuvaan.
Kysynnän ja tarjonnan laki kai näissäkin.
Siirretään tämä keskustelu pakari-ketjuun...voisi siellä näistä rupatella.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Noi pakoputken hinnat on sen verran vaikeet uskoa että pistä joku linkki missä ne tuon maksaa.

Katso Serviceboxista, sieltä ne hinnat löytyy. Jostain ulkomailta voi saada jonkun kympin halvemmalla tai ehkä satasenkin, mutta vakuutustapauksessa niillä hinnoilla ei ole mitään merkitystä. Näköjään on hintoja päivitetty, änkkäri ei maksa "kuin" 1255 €, mutta ne kromitötteröt pakoputkien päissä onkin sitten 1400 €/kpl.

Näillä hinnoilla auto on hyvin äkkiä lunastettu, jos se korjaamisen tarve tulee ja näitä ei tarvitse myydä lainkaan.

Tältä osin keskustelun voisi tosiaan siirtää, eikä täällä muutenkaan ole juuri faceliftin halogeenivaloista keskusteltu.

sloke

  • Vieras
Tuli käytyä koeajamassa 2012 508 SW Allure HDi 163 FAP, kun "uuden" auton hankinta on ollut jo hyvän aikaa projektina vanhan 406:n tilalle. Täytyy sanoa, että tykkäsin kyllä ajotuntumasta ja muutenkin tuli koeajon aikana autosta hyvät fiilikset.

Mutta.. harmillisesti ei oltu liikkeen kanssa samalla sivulla auton arvosta kun vikoina oli täälläkin mainitut etukaarien maalin lähtemiset (joille ei oltu tehty mitään) ja rikkinäiset parkkitutkat. Näiden lisäksi oli melko miehekkään pituinen lista kaikkea muuta korjattavaa, joten jäi liikkeeseen tämä yksilö.

Täytyy pitää silmät auki josko tulisi parempi yksilö vastaan. Voi hyvinkin olla, että seuraavassakin autossa on leijona keulalla tämän päiväisen koeajon perusteella.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Minä maksoin liikkeelle etukaarien pohjien tekemisestä ja uudelleen maalauksesta 100 €. Toki tekivät ensin homman niin huonosti, että maalit ei pysyneet kahta päivää ja joutuivat tekemään uudelleen. Sen jälkeen näkyy pysyneen.

Esko.kar

  • Vieras
Olisin kysynyt että onko joku muu törmännyt tällaiseen ongelmaan,mulla on Peuget 508 sw (156 hv) vm-2011 bensa,olin lapin matkalla ja paluumatkalla toi jäähdyttimen ropelli jo käynistäissä rupes täysillä pyörimään ja sammuttaissa virta avaimesta se alux jäi pyörimään 5-7 min,mutta nyt se jää pyörimään täysillä niin kauan kuin virtaa akussa riittää,eli tyhjentää akun,autolla ajettu vain n.88450 km,käytin hyvällä auton autosähkö liikkeessä mutta he törmäs vikakoodeja lukiessa aina B1003 Ohjainlaiteen koodaukseen eikä vikaa voinut poistaa,muita vikoja ei löytynyt,kehoittivat ottamaan yhteyttä Pösön liikkeeseen ja ottamaan mukaan printin noista vikakoodeista,sain ajan lopulta kun aikani yritin soitella eri numeroihin mutta aika on vasta 11 päivän päästä,tarvitsen autoa joka päivä,nyt sitten teen niin että aina kun käyn jossakin niin kun sammutan auton niin nykäsen +kaapelin irti ettei akku tyhjene,muuta keinoa en ole kexsinyt,mielestäni Pösöltä on heikka palvelua jos noin pitkään pitää odottaa.

Olen jo vanhus reilusti yli 70 vuotias,enkä ymmärrä näistä uusista härpäkeista sen enämpää kuin nämä nuoret jotka katselevat läppäristä autojen vikoja.