Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 142926 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Kyselisin että mitä kannattaa ottaa huomioon 508 ostaessa? Onko joku tyyppivika/tyyppivikoja mikä kannattaa tarkistaa? Lueskelin että lämppärin kennoja näistä on menny.. Ja ilmeisesti pyyhkijän moottoreita? Kyseinen auto olisi 2.0hdi 140 ajettu reilu 200tkm. Toki kulumista varmasti noissa metreissä jo on ja laittoja voi tulla eteen..
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Normaalista kuluvista osista poikkeavia ainakin: lämppärin kenno, pyyhkijän moottorit, tuulilasinpesurin moottori, penkinlämmittimet, parkkitutkan anturit ja avaimettoman käytön ovenkahvat.

Lisäksi helmat kannattaa käydä läpi, luultavasti etureunasta on puhallettu maalit irti jos ei ole roiskeläppiä. Samanlaista ilmiötä voi olla lokasuojan kaarissa muutenkin. Myös takaosiin helmoja osuu kivisuihku, joka puhaltaa maalit irti.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Ei kuulosta hirveän pahalta c5 x7 verrattuna :)
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Lämppärin kennoa ei mee jos vaihtaa jäähdytinnesteen ajoissa. Max. 4v.
Peugeot 3008 hybrid

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Mikäköhän on huolto-ohjelmassa jäähdytysnesteen vaihtoväli? Meillä ainakin pitäisi olla vaihdettu ohjelman mukaan - huollot merkkihuollossa olleet.
Ei tukkeumaa, vielä. Samoin nuo kaikki edellä mainitut alkuperäiset, paitsi kaksi kahvaa vaihdettiin takuuseen.
Mutta helppo uskoa että suurin osa noista ed.main. tulee vaihdettaviksi jossain kohtaa auton ikääntyessä.
Ajettu n.180000 km
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Petri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Hatara muistikuva, että 4v ois jäähdytysnesteen vaihtoväli, mutta ihan varmaksi en sano. Omaan autoon tehty kennon vaihto 3v sitten merkkiliikeessä, samalla jäähdytysjärjestelmä pesty ja nesteet vaihdettu. Syksyllä alkoi taas oireilemaan puhaltamalla vänkärille haaleampaa, joten ei taida oikeen tuo nesteen vaihtokaan olla ratkaisu. Onneksi kenno on halpa ja helppo vaihtaa, joten tuota ei kannata paljoa pelätä.

Olisi kiva tietää, kuinka paljon pyyhkijän moottoreita näihin on todellisuudessa vaihdettu, kun se näytetään jo tyyppiviaksi miellettävän. Itsellä ei tule mieleen kuin 2 tapausta mihin meillä moottorit on uusittu, vaikka näitä paljon käykin huollossa. Itse siis työskentelen merkkihuollossa, mutta eri merkin parissa. Omassa autossa myös tietääkseni alkuperäiset 330tkm tietä nähneet moottorit paikallaan.

Helmojen ja kaarien maaliviat nyt kuuluu asiaan missä vain 200tkm ajetussa autossa. Jos tällaiset painaa mieltä, niin siinä tapauksessa järkevintä katsella uutta autoa.

Penkinlämmitimistä yleensä on rikki penkin alla olevat liittimet ja mahdollisesti tämän seurauksena lämmenneet ohjainboksit. Kohtuullisen helppo korjata ja edullinen verrattuna vastusten vaihtoon, mitä näihin ei yleensä tarvi tehdä.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2020, 20:44:19 kirjoittanut Petri »

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Jäähdytysnesteen vaihtoa ei ole merkitty ainakaan tuohon omaan 17 vuoden RXH mallin huolto-ohjelmaan, sen sijaan jäähdytys nesteen ph-tason tarkistus huolto-ohjelmasta riippuen seuraavasti: normaali huolto-ohjelma ensimmäinen tarkistus 120 tkm/4 v tämän jälkeen joka 30 tkm/2 v. Vaativien olosuhteiden huolo-ohjelma ensimmäinen tarkistus 120 tkm/4 v tämän jälkeen joka 20 tkm/1 v.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Petri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Näinhän se on tosiaan nykypäivänä. Itsekin joskus tuollaisen huollon olen tehnyt ja tuota ph-liuskaa käyttänyt. Taisi olla aikoinaan tuo 4v nesteen vaihtoväli 307, 407, 607 yms malleissa, missä myös jakopäälle annettiin 4v vaihtoväli. Varmaan tuossa paikkeilla kun 508 julkaistiin, päivittyi myös huolto-ohjelma.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Lämppärin kennoa ei mee jos vaihtaa jäähdytinnesteen ajoissa. Max. 4v.

Minulla olleessa autossa vaihdettiin ensimmäisen kerran nesteet 3v 6kk iässä ja tukkeutunut kenno 2v 8kk ensimmäisen nesteiden vaihdon jälkeen.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Jäähdytysneste ei hirveitä maksa edes marmorilla, joten sen vaihtamisessa on aika turhaa säästää.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Ei nuo järkyttävän pahoilta kuulosta. Onko näissä jakopään hihnan vaihto väli 180tkm vai 160tkm? Auto mitä katselin oli 2011vm ja kone oli se 2.0hdi 140hv
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
180 tkm/10v tuossa mallissa. Kumpi ensin tulee täyteen.
Ei ole paha kustannus noin harvakseltaan...
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Juu eihän ne osat ole kuin alle 100e ja neste maksaa jonku 20e :)
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
RXH hybrid4 ajoneuvoa harkitsevalle tiedoksi omia kokemuksia ajetun 100tkm matkalta. Hybridijärjestelmä ei ole aiheuttanut harmaita hiuksia. Apulaitehihnan vaihdon yhteydessä tulee koodata sen toimilaite. Tämä on ollut ainoa kerta,  kun hybridijärjestelmä on antanut häiriömerkinnän 100tkm matkalla. Tietokone ilmoitti, että hybridijärjestelmän laskurilla tuli käynnistykset täyteen ja ilmoitti service valolla, että apulaitehihnan vaihto on tarpeen. 150tkm kohdalla alkaa pyöränlaakereiden vaihto ja tähän mennessä kummatkin alapalloniveletkin on vaihdettu. Moottori ei syö öljyä. Vaihdelaatikon öljyjen vaihdolla ei ole vaikutusta vaihdelaatikon toimintaan,  mutta robotin toimilaitteen öljyjen vaihdolla on. Toimilaitteen öljyjen vaihdon jälkeen vaihtotapahtumat sujuvat sulavammin. Maalipinta on kunnossa ja se ei lohkeile mistään, näkyvää ruostetta ei ole havaittavissa.

Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Mr Beginning

  • Vieras
Kovasti harkinnassa paluu Peugeotin talliin monen vuoden tauon jälkeen ja olen pyöritellyt mielessä GT bensa-automaattia (facelift). Pros and cons? Tästä ja muista topiceista en ole löytänyt kaipaamaani tietoa siitä, mikä loota kyseisessä mallissa on ja mikä on sen luotettavuus esim. vaggilaisten automaatteihin verrattuna. E-THP-moottori on kaiketi hieman paranneltu aikaisemmasta?

Onko tässä autossa enemmän hyötyjä kuin riskejä, vai jätänkö vielä siirtopaperit allekirjoittamatta?