Kirjoittaja Aihe: 206 - Ruiskusuuttimien irrotus (diesel)  (Luettu 3813 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

manowartist

  • Vieras
206 - Ruiskusuuttimien irrotus (diesel)
« : 27.07.2010, 22:35:20 »
Auto: 2000 206 1,9 XRD (DW8).

Elikkä kuinka nuo suuttimet saa irti? Ylivuotoletkut irrotettu ja ruiskutusputkisto irrotettu. Ruiskusuuttimien yläpäässä on noin 19 mm lovet, ruiskusuuttimien alapäässä noin 27 mm mutterit. Kierretäänkö suutin irti avaamalla tuota isoa mutteria vai suoraan kiertämällä itse suutinta?

Serviceboxin kuvaa kun katsoo, niin ilmeisesti tuota isoa mutteria kiertämällä lähtee koko suutin irti? Entäpä tuo ykkössuutin, jossa sähköjohto, saako tuon sähköjohdon jotenkin irti suuttimen päästä vai miten tuon yli saisi laitettua ison hylsyn?

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 751
Vs: 206 - Ruiskusuuttimien irrotus (diesel)
« Vastaus #1 : 28.07.2010, 00:08:04 »
Isosta mutterista aukeaa. Suuttimen, jossa neulan liiketunnistimen anturi, avaaminen onkin hankalampi homma. Itse leikkasin pitkän hylsyn poikki ja hitsasin siihen jatkopalan ja leikkasin rälläkällä uran hylsyn sivuun anturin johtoa varten. Tähänkin varmaan dieselkorjaamoista löytyy erikoisavain.