Kirjoittaja Aihe: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)  (Luettu 16287 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #60 : 12.06.2012, 09:50:43 »
1920HE maksaa 130,90 EUR + toimituskulut, eli yhteensä £154.48 GBP, eli ei kannata ulkomailta tilata.

http://www.peugeotcarparts.net/cgi-bin/accessories/accessories.asp?search_fd3=1920HE

Mitähän kyseinen osa maksaa renaultilla.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2012, 08:43:45 kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 3008 hybrid

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #61 : 12.06.2012, 15:14:48 »
Insertti outo sana. Sanot että O-renkaan vaihto saattaa olla turhaa. Tämän takiako ei kannata edes kokeilla uutta O-rengasta jolloin saattaa mennä 0.50€ hukkaan. Samapa tuo kun asiakas maksaa lystin niin laitetaan uudet 200€ solenoidit tilalle. Eihän tuo solenoidin runko mikä on moottorin runkoa vasten kulu mihinkään. Sekun ei ole liikkuva osa.

Olettaminen on virheiden alku.

Pura se solenoidi osiin ja voit itsekin todeta, mikä kuluu ja mikä ei. Kelan ympärillä on alumiininen sisä-osa eli syvävedetty alumiininen insertti, joka kuluu. <- piste Kyseinen insertti toimii tiivistyksen osana. Rakenteeltaan muutettu/parannettu harmaan muovi-osan sisältävä solenoidi ei sisällä kyseistä osaa, mutta alkuperäinen vihreä sisältää. Sinun kanssa on tästäkin näköjään turha vääntää, koska oletat asioita - et tiedä.


Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #62 : 12.06.2012, 15:43:40 »
Sinähän se vänkäät tahallaan ja ymmärrät tahallaan väärin. Kyse oli öljyn vuotamisesta O-renkaan kohdalta muihin öljyvuotoihin en ottanut kantaa O-renkaan vaihdolla. Tietenkin solenoidi pitää vaihtaa jos se vuotaa solenoidin sisältä "syvävedetystä insertistä". Kyse oli siitä mitä järkeä huollon on vaihtaa solenoidi jos se vuotaa O-renkaan kohdalta. Huollon on järjetöntä vaihtaa koko solenoidi jos pelkkä 0.50€ tiiviste vuotaa vain sen takia ettei heidän järjestelmä tunne tuota varaosaa. Miksi vaihtaa ehjät toimivat solenoidit uudentyyppisiin tai miksi vaihtaa uudentyyppiset solenoidit uusiin jos vain O-rengas vuotaa, mieti sitä. Vai oletko edelleen eri mieltä. Lopetetaanko jo tämä kinastelu kun tämä ei johda mihinkään. En väittele solenoidin purkamisesta ja siellä olevista kuluvista osista kun en ole niistä puhunut mitään en ole niistä myöskään  mitään olettanut.

Sori kun en ymmärtänyt sinun syvävedätystä insertistä mitä sillä tarkoitit.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2012, 15:50:46 kirjoittanut Nobody »

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #63 : 12.06.2012, 19:59:53 »
Niin, itse et ole sen specifisempi - osassa kun on useampikin o-rengas, josta voi vuotaa. Tyypillisin vuotopaikka on tuon kuluneen insertin ohitse, jolloin komponentti ei 'korjaannu' o-rengasta vaihtamalla.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #64 : 13.06.2012, 07:12:48 »
Pitkästä aikaa mielenkiintoinen keskustelu, toivottavasti se jatkuu ;D.       
« Viimeksi muokattu: 13.06.2012, 07:19:09 kirjoittanut poirotti »
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #65 : 13.06.2012, 08:46:00 »
Kysyin peugeot merkkiliikkeestä osan hinnan: 1920HE Hinta on tosiaan ovh. 218€, eli 185,30 euroa -15% alella.
Peugeot 3008 hybrid

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #66 : 13.06.2012, 16:28:09 »
207€ maksoi merkkihuollossa ja oli samanlainen kuin aikaisempi. Päällisinpuolin ei muutoksia havaittavissa. Tarvikemyymälöistä osaa ei valitettavasti löydy tai ainakaan minä en löytänyt. Alkaa mennä älyttömäksi nämä varaosa hinnat

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #67 : 14.06.2012, 00:57:13 »
Specifistisemmät insertit maksaa , sille me ei mitään voida  muutakuin kirjoitella maailman tappiin saakka jos siltä tuntuu 8)

Juu, täyshalvennettu suursarja tuontanto-osa, joka melko hankala korjata. Kyseisen kuluvan insertin materiaalin vahvuus on luokkaa 0.3 mm. Öljynpaine 'venyttää' sitä, jolloin insertti alttiina karan liikkeen aiheuttamalle kulumalle. Osan kuluessa ohueksi, esim. parista mitannut 50 tkm ajomäärällä 0.1 mm:n kuluman - alkaa se vuotamaan sisäisesti. Tyypillisesti tämä havaittavissa, muovisen kelarungon ja solenoidirungon (peltikuori) liitoksen välistä tapahtuvana vuotona. Insertin tiivistävien O-renkaiden vaihto, ei tässä tapauksessa vuodon korjaamiseksi auta.

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #68 : 14.06.2012, 01:40:44 »
Hävisikö vikakoodi?

Ei tiedä vielä. Ilmoittelen miten käy. Jos muistan...

ATS

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #69 : 14.06.2012, 07:36:21 »
Elä Benkku niin tosissaan kaikkea huulella heitettyä ota  ;) Minunkin vispaus tähän ketjuun oli sitä mitä suurimmassa määrin!

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #70 : 14.06.2012, 14:56:04 »
Vikakoodi poistui eikä ainakaan parinpäivän ajon jälkeen ole tullut takaisin. Nyt uusien koodien kimppuun.

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #71 : 17.06.2012, 16:19:59 »
Vika tosiaan poistui mutta siiryi takasylinteriin ja vikaan P0021

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #72 : 17.06.2012, 17:01:38 »
Molemmat venttiilit kannattaa vaihtaa samalla kertaa, toinen ei nyt seuraa säätöä uuden venttiilin lailla.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #73 : 17.06.2012, 17:09:39 »
Voisin lyödä vetoa siitä, että kun starttailee autoa kylmänä, niin huomaa, että kyseisiä vikakoodeja ilmenee jatkossakin. On (kai) hyväksyttävissä oleva ominaisuus ;). Siis vain öljyä vuotava solenoidi kannattaa uusia.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #74 : 17.06.2012, 17:22:02 »
Minä en oikein usko että joku vika voi olla ominaisuus. Aikaisemmin tuo vika P0011 oli aina autossa eikä vikaa P0021 taas ollut koskaan. Solenoidin vaihdolla vika P0011 postui eikä se ole takaisin tullut. Ei tolla toisen solenoidin uusimisella kiire ole mutta jossain vaiheessa kokeilen senkin vaihtamista. En lähde siihen että joka vuosi haen ennen tai jälkeen katsastuksen huijaustodistuksen millä saan auton katsastettua. Se ei ole minulle hyväksyttävä ominaisuus. Kyllä auton pitää mennä katsastuksesta läpi ilman kepulikonsteja

Tilit vaan ei piisaa näitten ranskalaisten vikakoodien hävittämiseen.