Kirjoittaja Aihe: 407 - Vikailmoitus "Risk of particle filter blocking" (DV6)  (Luettu 7457 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 407 - Vikailmoitus "Risk of particle filter blocking" (DV6)
« Vastaus #15 : 23.09.2013, 07:28:35 »
Voiko tuolla softassa olla kilometriraja, minkä jälkeen annetaan tuo otsikon ilmoitus jos ei ole kuitattu FAP:n vaihtoa PP2000 After Sales valikossa?
Nyt 2008 Allure PureTech 130 EAT-8 ja Citroen Jumper 2.2 Hdi 120  - ex 2008 Active e-Hdi92 2Tronic, 2008 Active Vti82, 407 SW 1,6Hdi, 406 ST GW HDi, 406 SR HDi, 309 XL, 2*205

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Vikailmoitus "Risk of particle filter blocking" (DV6)
« Vastaus #16 : 23.09.2013, 09:09:13 »
Hehkut on vaihdettu 6kk sitten. Samaa itsekin mietin kuin Juku, että pitääkö PPllä huijata että suodatin on vaihdettu?

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Vikailmoitus "Risk of particle filter blocking" (DV6)
« Vastaus #17 : 23.09.2013, 11:07:14 »
Ei tartte kuittailla mitään, omalla ajoin aikoinaan karvan vajaaseen 400tkm asti alkuperäisellä suotimella.

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Vikailmoitus "Risk of particle filter blocking" (DV6)
« Vastaus #18 : 23.09.2013, 16:47:20 »
Miten tuo tankin korkki toimii? Tuo ilmoitus tuli alunperin heti tankkauksen jälkeen. Ja ilmoitus tulee tosiaan heti kun käynnistää.

juku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 407 - Vikailmoitus "Risk of particle filter blocking" (DV6)
« Vastaus #19 : 24.09.2013, 07:56:09 »
Auto: 2007 407 SW 1,6 HDi 110.

Itselläni sama juttu. Ensimmäinen tankkaus kun 220tkm ajettu, niin herja näyttöön kun laittoi virrat päälle. Mittailin paineeroja tankillisen ajan (~1000 km) sekä paikallaan ollessa että ajossa. Arvot olivat samaa luokkaa kun nuo juie mittaamat arvot. FAP puhdistettu n 10 tkm sitten. Kuittasin FAPn vaihdetuksi, niin herja poistui. Tuo ajoitus heti 220 tkm jälkeen herätti ajatuksen tuosta km määrään perustuvasta ilmoituksesta. Plagu minkä vuotisella autolla ajoit tuon 400 tkm?
Nyt 2008 Allure PureTech 130 EAT-8 ja Citroen Jumper 2.2 Hdi 120  - ex 2008 Active e-Hdi92 2Tronic, 2008 Active Vti82, 407 SW 1,6Hdi, 406 ST GW HDi, 406 SR HDi, 309 XL, 2*205

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Vikailmoitus "Risk of particle filter blocking" (DV6)
« Vastaus #20 : 24.09.2013, 07:59:20 »
Tankin korkin sulkua tarkkailee anturi ja viasta (tyypillisesti magneetti irronnut) tulee myös vikakoodi.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Vikailmoitus "Risk of particle filter blocking" (DV6)
« Vastaus #21 : 24.09.2013, 08:24:13 »
Tuo oma edesmennyt yksilöni oli vm 2005 voi tosiaan olla että tuoreemmat vaativat tuon kuittauksen, kannattaahan sitä kokeilla.

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Vikailmoitus "Risk of particle filter blocking" (DV6)
« Vastaus #22 : 25.09.2013, 20:28:53 »
No niin, homma ratkesi. Eli ilmeisesti uudemmissa pitää kuitata suodatin vaihdetuksi PP:llä. Eli voi olla, että olisi kuittaantunut pelkällä PP:llä koko homma, mutta tulipahan lisättyä Eolystä litran verran ja pestyä suodatin.

TEMP_ARKISTOON

AJV55

  • Vieras
Vs: 407 - Vikailmoitus "Risk of particle filter blocking" (DV6)
« Vastaus #23 : 07.08.2015, 09:42:35 »
Auto: 2006 307 SW 1,6 HDi (9HZ, 80 kW).

Itselläni sama juttu. Ensimmäinen tankkaus kun 220tkm ajettu, niin herja näyttöön kun laittoi virrat päälle. Mittailin paineeroja tankillisen ajan (~1000 km) sekä paikallaan ollessa että ajossa. Arvot olivat samaa luokkaa kun nuo juie mittaamat arvot. FAP puhdistettu n 10 tkm sitten. Kuittasin FAPn vaihdetuksi, niin herja poistui. Tuo ajoitus heti 220 tkm jälkeen herätti ajatuksen tuosta km määrään perustuvasta ilmoituksesta. Plagu minkä vuotisella autolla ajoit tuon 400 tkm?

Omassa autossani tarkalleen sama juttu. Eka täysi tankkaus 220 000 km jälkeen ja herja näyttöön. Pesin suodattimen, herja pysyi siihen asti, kunnes kävin huollossa, jossa testerillä merkittiin suodatin vaihdetuksi.

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Vikailmoitus "Risk of particle filter blocking" (DV6)
« Vastaus #24 : 08.08.2015, 11:38:52 »
Eli rahastus haisee tässä FAP hommassa.