Auto: 2006 407 SW 3,0 V6 (ES9A, AM6-automaattivaihteisto).
Moit. Ensin kiitoksia kaikille foorumilaisille, näin pösöillä yhdeksisen vuotta ajaneena, olen säästänyt pitkän sentin täältä diagnoosit löytäneenä. Nyt sellainen ropleema johon en vastausta haulla löytänyt.
407 V6 ES9J4S-moottorilla. 190tkm ajettuna hänet ostin viime vuoden vaihteessa. Kevättalvella kaksi kertaa "antipollution jne." -varoitusvalot ja vikakoodi kummallakin kertaa eturivin keskimmäiseen sylinteriin. Puolan vaihdoilla ok. No, tämähän oli toisesta autostani - 406 samalla moottorilla - tuttua, vaihdettuani siihen tulppa-puola -yhdistelmän Bosch FR8SPP332 + Delphi (se valkohattuinen), ajettu nyt jo yli 30tkm ilman ongelmia. Niinpä sitten vaihdoin pari kuukautta sitten saman yhdistelmän tähän 407:ään, kaikkiin sylintereihin. Kerkesin iloita n. 3tkm, kunnes taas eilen. Se eturivin keskimmäinen. Vaihdoin äsken käytetyn Motonetin version tilalle ja taas toimii. Jonkin aikaa...
Miksi aina tuo eturivin keskimmäinen? Lämmöstä johtuvaa? Sähköstä johtuvaa? Jostain muusta tekijästä? Onko kellään:
- tietoa
- sivistyneitä arvauksia
- vian eliminointiehdotuksia
- lohduttavia sanoja :-/
Kiittäen, Pasi.