Kirjoittaja Aihe: Peugeot-maahantuonti siirtyy Veholta Bassadone Automotive Groupille  (Luettu 24945 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Hah. Ei tuohon muuta voi sanoa. Tuon kokoluokan (508 farmari) käyttäjät ovat usein harrastavia perheitä joille ei mikään noista Peugon luettelemista automalleista käy paremmin kuin ylemmän keskiluokan farmari. Mutta monihan täällä tuntuu puhuvan vain yksilötasolla, eikä ymmärrystä ole eri tarpeisiin.

Ei minun tarvitse puhua omasta puolestani kun myyntitilastot kertoivat että se liian kuollut segmentti? Yleensä moni ei juuri ymmärrä todellista tarvetta vaan liioitellaan ja valitaan aivan liian suuri auto.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Tuohon viimeiseen lauseeseen kukaan järkevä ei lähde kommentoimaan, mutta asia on myös näin että myyntiluvut ei kerro aina kaikkea. Uskottavat valmistajat haluaa tuottaa useampaan tarpeeseen malleja. Vaikka kate ei jossain kokoluokassa ole niin hyvä, niin toisessa sen saa takaisin, kunhan kokonaismyyntiä on. Yhteistyö autonvalmistajien kesken auttaa tässä.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

josiban

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Minulla oli vuosimallin 2011 508 ja tykkäsin siitä. Tällä hetkellä 308 ja ajatus päivittää tulevaan 508:n kun ilmestyy markkinoille.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Niin, Suomihan on melko outolintu automarkkinoilla. Mikä pätee Suomeen ei päde muuhun maailmaan.
Peugeot RCZ HDI FAP

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Mikä pätee Suomeen ei päde muuhun maailmaan.

Monessakin asiassa, sekä :) että :(, mutta valitettavan usein myös >:(

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Samat ihmiset jatkavat maahantuonnissa, joten meno ei tule muuttumaan mitenkään.

Kukaan päällikkö ei siirtynyt Veholta. Kaikki päälliköt ovat siis uusia, joko bassadonen listoilta tai esim nämä uudet nimet:

"Satu Salomaa toimii jatkossa myyntijohtajana. Satu siirtyy Delta-Auton vähittäiskaupan automyynnin aluejohtajan tehtävästä. Satu on aiemmin vastannut pitkään Subarun maahantuonnista Suomessa.
Ben Sundholm toimii jatkossa jälkimarkkinointijohtajana. Ben siirtyy Delta-Auton vähittäiskaupan jälkimarkkinoinnin aluejohtajan tehtävästä. Ben on aiemmin työskennellyt Delta Motor Groupin maahantuonnissa jälkimarkkinoinnin johtotehtävissä sekä sitä ennen Maan Autossa.
Asko Kettunen toimii jatkossa tuotejohtajana. Hänen vastuualueeseensa kuuluu kaikkien kolmen merkin tuotteiden hallinta ja malliston suunnittelu. Asko siirtyy Hyundai Motorsin tuotepäällikön tehtävästä.
PR-Päällikkönä aloittaa 1.8. Katja Ruuskanen. Katja siirtyy Levi Strauss & Co:lta Brysselistä. Autoalan kokemusta Katjalla on mm. BMW:n organisaatiosta."

EDIT: Okei, markkinointipäälliköksi on tullut takaisin Mikko Sinisalo
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

hessu208

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 170
Renaultin rekisteröinnit nousi viime vuonna lähes 50% (Trafi) Ei se siis ranskalaisuudesta ole kiinni.   

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Tuosta listasta tulisi putsata pois firmojen omaan käyttöönsä hankkimat autot, sillä noissa myyntimäärissä jo yksi suuri esim. turvallisuusalan yrityksen kalustohankinta voi heittää prosentteja jo kummasti ylöspäin. Myyntiähän toki tuokin, mutta... ::)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Sama on 508/C5/Talisman/Insignia kokoluokassa. Kokoluokka ei kasva vaan supistuu mutta se pysyy keinotekoisesti hengissä yritysten valikoimien työsuhdeautojen ansiosta. Kun Jato Dynamics oli tehnyt tilastoinnin asiasta, niin tuloksena oli, että yksityiset ei paljoa Euroopassa ostele tuon luokan autoja....paitsi Suomessa.
Peugeot RCZ HDI FAP

hessu208

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 170
Tuosta listasta tulisi putsata pois firmojen omaan käyttöönsä hankkimat autot, sillä noissa myyntimäärissä jo yksi suuri esim. turvallisuusalan yrityksen kalustohankinta voi heittää prosentteja jo kummasti ylöspäin. Myyntiähän toki tuokin, mutta... ::)

Niin, myyntiä on. Mitä väliä kelle. Voishan pösöäkin myydä firmoille, tai kissoille ja koirille.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Nuo fleet-salesit olivat asioita joista CEO Carlos Tavares halusi ensimmäisenä eroon kun pääsi PSA:n johtoon. Niiden kate kun on plus-miinus-nolla. Tavares sanoi, että myydään vaikka vähemmän mutta paremmalla katteella. Ja siitä seurasi, että PSA oli viime tilikaudella yksi tuottavimpia autonvalmistajia maailmassa.
Peugeot RCZ HDI FAP

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Nykyajalle tyypillistä lyhytnäköistä ajattelua. Auto kannattaisi myydä vaikka pienellä tappiolla, koska tuloja tulee kuitenkin autoon liittyvästä muusta oheiskaupasta, varaosat + huollot. Kalleimmaksi tulee autonvalmistajalle/autokaupalle pitkällä tähtäimellä se menetetty asiakas, jota voi olla lähes mahdotonta saada takaisin.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Ettei vaan olisi Pate liian lyhytnäköistä Tavaresilta. Saadaan näyttämään tulos hyvältä äkkiä. Tekee hyvää pörssille ja tulokselle kvartaalissa mutta mallisto supistuu. Onko hyvä pitkässä juoksussa. Nää on näitä spekulaatioita.
Edut: EFL ehti kommentoida samaa. ;)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Tavares on pitkäntähtäimen mies. Lyhytnäköinen ei olisi ostanut Opelia. Huimia tuottoja ei siis jaettu pelkästään osinkoina omistajille (ja kyllä, osinkoakin jaettiin) vaan jäänyt käteinen käytettiin investointeihin.
Peugeot RCZ HDI FAP

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Opelin ostamisen viisaus nähdään vasta vuosien päästä. Kukaan ei tiedä tällä hetkellä oliko se viisasta vai ei.