Kirjoittaja Aihe: 306 - Ahdonalaisen syötön säätö (diesel)  (Luettu 4546 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

306tdic

  • Vieras
306 - Ahdonalaisen syötön säätö (diesel)
« : 28.03.2011, 01:14:38 »
Auto: 1998 306 1,9 TD.

Autossa on Lucaksen syöttöpumppu ja itse normisyöttöä on säädetty tarpeeksi. Joittenkin mielestä jo liikaa mut auto ei saa ylä kierroksilla tarpeeksi polttoainetta ainetta ja auto ei jaksa kiertää 5 vaihteella ku pikkusen yli 4000/min ja huiput on 180 eikä millään jaksa kulukea enempää... Loppuu kertakaikkisesti vaan polttoaineen saanti. Autossa on katalysaattori tyhjennetty ja siitä eteempäin vedetty 2.5" suoraa putkea takapuskuriin asti. Eli kumpaas suuntaan sitä ahdonailaisen "ruuvia" pitäs pyörittää? Vai onko autossa itessään joku "rajoitin" ku ei kule loppuun asti? Ja miten mahdollisesti saisi auton kiertämään lisää?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

S

  • Vieras
Vs: 306 - Ahdonalaisen syötön säätö (diesel)
« Vastaus #1 : 02.04.2011, 23:16:32 »
... Vai onko autossa itessään joku "rajoitin" ku ei kule loppuun asti? Ja miten mahdollisesti saisi auton kiertämään lisää?

Onko tämä jokin kisarassi, vai miksi 180km/h ei riitä? Meinaako tässä "kulkeminen loppuun asti" sitä, että ajetaan kunnes henki lähtee? Kyllä se jo tolla nopeudella lähtee, usko pois.

Eiköhän tuo "rajoitin" johdu aika pitkälti jo siitä, että moottorista loppuu tuossa kohtaa papu. Ilmanvastus on noissa nopeuksissa aika kova jne. Varmaan tarviis tehdä jo jotain muutakin viritystä kuin pelkkää syötön lisäystä jos haluat päästä yli kahdensadan lukemiin.

306tdic

  • Vieras
Vs: 306 - Ahdonalaisen syötön säätö (diesel)
« Vastaus #2 : 04.04.2011, 21:21:12 »
Autossa on muutakin ku syöttöä lisätty ahtoja on 1.8bar ja ilman saantia lisätty jne... tierän henki voi lähtä vähäisimmissäkin nopeuksissa mut 180 tuntuu ku potkuttelis ostoskärryillä isossa marketissa :D ei tuosta pitäs potku kuites loppua mulla oli melkein vakio vw vento 1.9 TD siinä oli vain vähän syöttöä ja ahtoja lisätty autossa vakiona 75hv ja huiput 165km/h ja ilman cooleria eli imuilma paljon kuumempaa... pieneillä säädöillä se nuha pumppu jakso ottaa melekein 195km/h tauluun... ja se oli nuhapumppu verrattuna pösöön... eli joku "paska" näissä pösöissä estää että alkaa "hakkaamaan" niin sanotusti rajoitinta vasten siinä 180km/h vauhdissa... : /

Divine--

  • Vieras
Vs: 306 - Ahdonalaisen syötön säätö (diesel)
« Vastaus #3 : 29.04.2011, 12:54:48 »
Jos sitä konetta oikeesti aiot piristää niin heivaa se lucasin pumppu mäelle sieltä ja laita boschi tilalle.

Jos nyt ihan väkisin haluat hajoilla sen lucasin pumpun kanssa niin tossa on ohjeet sille ahtokompensoinnille-> http://www.cxoc.net/index.php?topic=12308.0

jr63

  • Vieras
Vs: 306 - Ahdonalaisen syötön säätö (diesel)
« Vastaus #4 : 12.06.2011, 01:41:41 »
Oliko nopeudet todellisia vai mittarinopeuksia? Kuplassa muutenkin tuntuu vauhti kovemmalta kuin alustaltaan paljon paremmassa ranskattaressa. Eikä se Vento oikesti noita lukemia hauku, katso vaikka muita päiväunia. Pensselit pestään edelleen bensalla, löylyöljyllä tehdään voimaa...