Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 607  (Luettu 67880 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnttiF

  • Vieras
Käyttökokemukset - 607
« : 08.03.2007, 03:53:33 »
Käyttökokemuksia 607-malleista.

Lue ensin kirjoitusohje, jossa kerrotaan alueen tarkoituksesta ja annetaan ohjeita kirjoittamiseen.

Käytä perustietojen ilmoittamisessa apuna alla olevaa mallipohjaa ja täytä se niin hyvin kuin osaat. Jollet tiedä jotain teknistä tietoa, niin voit jättää sen pois tai kysyä apua muilta. Ylläpito täydentää puuttuvia tietoja tarvittaessa mahdollisuuksien mukaan.

Automalli: (esim. 206 tai 206 SW)
Korimalli: (esim. sedan, farmari, viistoperä tai coupe)
Vuosimalli: (jollet tiedä autosi vuosimallia, voit ilmoittaa vaikka käyttöönottopäivän)
Varustelutaso: (esim. ST, Premium tai Sport)
Polttoaine: (bensiini vai diesel)
Vaihteisto: (automaatti vai manuaali)
Moottori: (esim. moottorin tilavuus ja moottorikoodi, jos sen tiedät)
Mihin kokemukset perustuvat: (esim. koeajo, omalla tai laina-autolla ajaminen)
Ajomäärä: (mittarilukema ja kuinka paljon olet itse ajanut, esim. 10 km, 30 000 km tai säännöllinen ajo tms.)

Mallikohtaisia linkkejä:

Peugeotit Euro NCAP-testeissä sekä tutkimustietoa

Aamulehti: Peugeot 207 GT THP 150 ja Peugeot 607 HDi 170 FAP bi-turbo
Helsingin Sanomat: Peugeot 607 V6 HDi
Iltalehti: Peugeot 607 2,2 HDi
Ilta-Sanomat: Peugeot 607 V6 HDi
Ilta-Sanomat: Peugeot 607 2,7 V6 HDI
OP-kanava: Euro NCAP – Peugeot 607
OP-kanava: Peugeot 607
OP-kanava: Peugeot 607


Ilmoitathan toimimattomasta linkistä ylläpidolle esim. yksityisviestillä tai tähän viestiketjuun vastaamalla, kiitos. Myös lisäykset ovat tervetulleita.

ZF

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 607
« Vastaus #1 : 13.03.2007, 18:53:44 »
Automalli:607
Korimalli: sedan
Vuosimalli: otettu käyttöön marraskuussa 2002
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: automaatti
Moottori: 2,2 l EW12
Kokemukset: Omistanut ko. auton seitsemän kuukautta, ajokilometrejä kertynyt noin 6000.

+ hyvät tilat edessä ja takana 185 senttiselle miehelle
+ riittävän iso ja tukeva penkki, ei mikään kuppi-istuin
+ hiljainen ja mukavan jämäkkä alusta
+ ei nitise, natise, pauku tai kolise edes Vanhan Rauman mukulakivikaduilla, auto lienee laadukasta tekoa  ;D
+ kevyt ja tunnokas ohjaus, kulkee suoraan (ainakin Contin WV2-talvirenkailla)
+ riittävän iso takakontti
+ korimallista johtuen takalasi pysyy puhtaana
+ automaatilla varustettuna yllättävän helppo pyöritellä kaupungissakin
+ Clarionin autoradion herkkyys hyvä, Rauman paikallisradio Ramona kuului tänään Mynämäelle asti, n. 60 km
+ erinomainen automaatti-ilmastointi ja lämmityslaite

- etujarrulevyt kuluvat nopeasti
- takavalojen polttimoiden vaihto hankalaa, ei ole vaihtoluukkuja vaan takakontin verhoilupaneelit joutuu repimään irti
- peruutustutkan olisi pitänyt olla vakiovaruste
« Viimeksi muokattu: 13.03.2007, 18:57:53 kirjoittanut ZF »

Jake

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 607
« Vastaus #2 : 29.07.2008, 14:06:18 »
-Peugeot 607
-Ylellinen sedan  ;D
-Vm.-05
-Bensa
-Business varustelu
-Automaatti
-3.0 V6
-Faijalla omistuksessa pari vuotta ja pääsin ajelemaan melkoisen määrän kilometrejä

+Todella kattava varustelu
+Ylellistä matkustusta
+Hiljainen
+Hyvät tilat matkustamossa ja takakontissa
+Sopivasti räyhäävä moottori
+Hinta/laatu todella hyvä

-Bensan kulutus
-Vaidelaatikko alkoi nykimään n.20 000km jälkeen ja ei meinannut löytää sopivaa vaihdetta (vikaa ei saatu korjattua)
-Ei mitään hajua missä perä loppuu johtuen muotoilusta.


Automan

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 607
« Vastaus #3 : 14.11.2008, 18:37:25 »
- Peugeot 607
- Sedan
- Vm 2008
- Bensa
- Limited varustelu
- 6 vaihteinen manuaali
- Moottori 2.2l
- Kokemukset: Auto käytössä 4kk ja kilometrejä kertynyt 12000km. Työmatka päivässä 160km.

+ Varustelu erittäin kattava.
+ Ajo-ominaisuudet todella hyvät. Auto taipuu pikkutielläkin upeasti mutkiin ja vauhti saattaa joskus kasvaa hieman kovaksi..
+ Melutaso huomattavan alhainen. Mitattu tarkkuusäänenpainemittarilla Turunmoottoriteillä 120km/h vauhdissa : 66dB(A). Melu nastarenkaillakin on todella vähäistä.
+ Tilat riittävät 5 henkilön pitkällekkin matkalle mainiosti.
+ Moottori vetää hienosti, kunhan kierroksia on yli 2000rpm .
+ Auton muotoilu jaksaa yhä miellyttää silmää ja joka kerta lähtee matkalle hyvällä mielellä.
+ Matkaajossa polttoaineenkulutus on kuin pikkuautossa. Alle 7l/100km pääsee erittäin helposti kesäolosuhteissa.
+ Autossa ei ole ollut pienintäkään vikaa koko matkalla. (Kop-kop...)

- Auto tarvitsee parkkipaikoilla hieman kuljettajalta harkintaa ja varovaisuutta.
- Tavaratila korkeus matala.
- Kesärenkailla vaatii korjausta ohjauksella tienkallistuksen mukaan.
- Dieseliä ei ollut ostohetkellä saatavana...  ( Ei auton vika vaan omistajan..)

607 on auto jolla on jo pitkä historia takana, mutta se tuntuu olevan yhä nykyaikainen omalla persoonallisella tavallaan.

2xpösö

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 607
« Vastaus #4 : 21.11.2008, 19:18:34 »
- Malli            607
- Kori            Sedan
- Vm.            2000
- Varust.       Diamond vai??
- Polttoa.      Diesel
- Vaiht.         Man. 5
- Moottori     2.2 HDI
- Kokemus     Koeajo riitti
- Ajomäärä    270000 km itse ajanu 30000 km

    - Kuskin sähköinen lasinnostin mekaniikka petti, oma moka, jumitti annoin vauhtia ja muoviosat rikkoontu.
    - Keulaa ja perää ei näy kunnolla kun parkkeeraa.
    - Itse en juurikaan pääse ajelee, emannus vie ennemmin pihalta.
    - Ohitus vaiheessa edellä menevä ohittaja jää yleensä jalkoihin, cdi meset ja d5 volvot. siinä iskee paniikki. >:(
   
    + Tosi hyvä ajettavuus.
    + Ohituskiihtyvyys jo 1500 rpm lähtien 5 vaihteella. Rekan ohitus vaivatonta.  8)
    + Hiljainen niin kesä kuin talvirenkailla.
    + Takapenkillä varsinki on tosi hiljaista. en ole vastaavassa hiljaisessa autossa istunu n. 60 autoa ollu itsellä.
    + Ei vikoja, vaikka en autoja käytä merkkihuollossa. itse öljyt vaihdan 20000 km välein.
    + Eka auto joka ollut yli vuoden eikä ole vaihto kuumetta. ;D
    + Pieni kulutus 5.5-7 litraa sataselle. Ja saa ajaa kovempaaki. ei nouse kulutus yli 7 l/100 km

   
   

Kaizu

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 607
« Vastaus #5 : 01.12.2009, 10:47:43 »
607 2.2Hdi 2001

Ajettu 298 000km.

Itse reilun puolenvuoden aikana reilut 40 000km.

Korjattavaa:
-Takajarrut (levyt, palat ja käsijarru releet)
-Peruutusvalon kytkin.
-Etuoikea koiranluu


+Hyvä ajettava.
+Sisätilat
+Peräloodan tilat. Meni 2x kuormalavoja sisään ja luukut kiinni. Ei huonosti sedan autolle.

-Tuulilasi pitäisi vaihtaa
-Kulutus (toisaalta auton koon huomioiden ei iso miinus)
-Etupäässä joku kolahtelee (olisikohan toisen puolen koiranluu)
-Monitoimi näytöstä ei saa mitään selvää kesällä.

Taitaa olla 406 hdi:n kanssa luotettavampia Pösöjä.

Osku77

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 607
« Vastaus #6 : 02.10.2010, 16:39:44 »
2005 2,2 Tiptronic Ivoire

+ ajettavuus
+ yleinen laatu, verrattuna esim. 2005 A6 3.0V6 tdi, josta vaihdoin 2. auton
+ äänettömyys
+ tilat sisällä, suurempi kuin S80 volvo ( 2009)
+ kulutus, pääsee noin 8l / satanen, tämän painoiselta autolta automaattina hyvin, ei ajotietokoneen lukema, vaan tankattaessa normiajossa.
+ laatu, on kuin perheessä ollut 1996 Daimler Double Six ( uutena, tuotu isäni, ex-Jugoslavian Suomen pataljoonan komentajan toimesta) tuoksultaan ja yleinen laatu Jaguaria parempi, vaikka ajanut vain 160km Jaggella 1996- 2006.....

- pikkuvikoja, esim. takaperuutustutkan tunnistin pimeä, Veholta 49 e, Automaalta 130... ( Raisio), pitääkö nuo perkule kaikki vaihtaa, näköjään sain Boschin yksikön käydessäni Veholla.. Tosin Volvo-kuskina naurettu suohon, en vapaaehtoisesti aja S40:sellä..  :'( Mieluummin ajan 607:lla, vain ratti on pieni miinus malliltaan.
- renkaat tarkat leveydestä, 225/ 55 ja 17" tuumaa, leveys turhaa, voisi olla 205/16", jolloin hinta pysyisi " lapasessa", esim. Volvo 960 Turbo 205/16 50VR ja hinta kierrokselle 300- 550 riipuen, onko testivoittaja vai ei.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2010, 16:44:26 kirjoittanut Osku77 »

JS

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 607
« Vastaus #7 : 04.11.2010, 13:46:02 »
Automalli: 607
Korimalli: sedan
Vuosimalli: 2007
Varustelutaso: Titanium (moyenne moyenne plus)
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: automaatti AM6
Moottori: 3,0, ES9A
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 132 000 km, itse ajettu 15 000 km

6kk kulunut ostosta ja 15000km kertynyt mittariin, voisi jo vähän ynnäillä kokemuksia.

+ ei mitään korjattavaa.
+ yleinen laatu, mikään ei repsota, kaikki ryhdissään.
+ sisätilat, ei ahista edessä eikä takana.
+ peräkontin koko.
+ hiljainen, ei minkäänlaisia räminöitä, rengasäänet kuulee kyllä.
+ ajettavuus, kova tuulikaan ei juuri vaikuta, tunnoton tien urille.
+ kattavat varusteet, joista ++ takakontin avaus avaimesta ja sulku napista, takajakkaroiden lämmitys sekä valot ovien alla, näkee mihin astuu.
+ moottori ja vaihteisto sopivat hienosti yhteen, eleetöntä, tasaista menoa.
+ moottorin ääni, hiljainen pienillä kierroksilla ja parkuu mukavasti kun komentaa.
+ suorituskyky noinkin painavaksi autoksi, varsinkin ohituskiihtyvyys.
+ valot, niin edessä kuin takana
+ valoautomatiikka hämäräkytkimellä.
+ HIFI-järjestelmä, toistaa musiikin todella hienosti sekä radion kuuluvuus, löytyy sellaisia kanavia joista ei ole ennen ollut hajuakaan (integroitu antenni).  
+ erittäin herkät ja tehokkaat jarrut, ei mitään tutinoita.
+ sport-asetus niin vaihteistossa (ohitukset) kuin jousituksessa (jäykin jousitus hyvä kun vauhtia >120km/t)
+ tutkat edessä ja takana, ilman niitä tuon parkkiin saaminen olisi lähes toivotonta.
+ etuistuimien säädöt ja ristiselän tuen säätö, penkin saa just miten haluaa.

- automaattisen ilmastoinnin toiminta tietyiltä osin. Nostaa puhallusnopeuden liian korkeaksi vaikka moottori kylmä. Nostaa sisätilan lämmön ensin yli asetuksen. Jos ulkoilma alle +5 eli kompressori ei enää käynnisty, ikkunat näyttäisi huurtuvan, puhaltaa sivuaukoista vain alussa. (tästä vasta vähän kokemusta ja pakkasesta ei ollenkaan).
- musta verhoilu istuimissa, kaikki nöyhtä ja hiukset näkyy.
- mukitelineet ihmeellisen kokoiset ja matalat, kahvimuki tai ½ litran pullo kaatuu.
- ESP/ASR ei saa kokonaan pois päältä, vaan järjestelmä menee automaattisesti päälle kun nopeus >50km/t.
- Istuinosa lyhyt (minulle), tosin puuttuvan reisituen saa kyllä kompensoitua kun kallistaa jakkaraa tarpeeksi.
- maavara, vain harvalla parkkipaikalla voi keulan työntää kiveyksen päälle.
- pyyhkijöiden toiminta automaatilla, liian herkkä. (tuulilasi vaihtuu keväällä ja voi auttaa asiaan.

Autoja on ollut omistuksessa monenlaisia, joista 4 uutta. Täytyy vaan sanoa, että yhteenkään edelliseen autoon en ole 6kk kaupan jälkeen ollut niin tyytyväinen kuin olen tähän.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2010, 13:56:16 kirjoittanut JS »

Sakkeus

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 607
« Vastaus #8 : 14.12.2013, 22:49:53 »
- 607 2,2 Diamond -04, Manuaali
- Muutamaa päivää yli kolme vuotta ollut nyt omistuksessa
- Ajettu ostaessa 219 tkm, nyt mittarissa 278 tkm.

Taustaa: ennen miua autolla oli ollut yksi käyttäjä, jolla tämä oli ensin työsuhdeautona ja eläkkeelle jäätyään oli sitten ostanut Pösön itselleen. Säännöllisesti huollettu ja esim. eturipustuksen kaikki kuluvat osat vaihdettu n. vuosi ennen auton vaihtoa.

Näiden kolmen vuoden aikana vaihdettu:
- Etuiskarit (kesto vain hieman yli kaksi vuotta)
- Toinen alapallonivel
- Kaasun potentiometri (turhaan, väärä diagnoosi huollolta)
- Kaasuläppäkotelo
- Sytytyskasetti
- Polttoainesuutin, 1 kpl
- Käsijarruvaijerit, kaikki
- Takajarrupalat
- Sytytystulpat, öljyjä ja öljynsuodattimia
- Erinäisiä vasemman puolen osia kolarikorjauksen yhteydessä...

Plussia:
- Ajettavuus. Vaikka nuo aikaisemmat ajokit ovat riman nostaneet suhteellisen korkealle, niin kyllä tää on paras ajettava mitä miulla on ollut. Taustapuolena on sitten se, että etenkin näin talvikelissä täällä sivuteillä liikkuessa nopeudet tahtoo välillä kohota turhankin koviksi.
- Melutaso. Tuota hiljaisuutta osaa vielä enemmin arvostaa, kun välillä ajaa esim. isäukon Lagunalla.
- Mainio talviauto; tukevan tuntuinen ja lämpenee nopeasti.
- Koppavan oloinen ajokki likimain Korollan hinnalla. Hinta/laatusuhde vähintäänkin kohdallaan.

Näissä on sekä plussaa että miinusta:
- Muotoilu: Tosi hyvännäköinenhän tuo on, mutta talvella jos lunta on auton päällä on sitä likimain varmasti sisälläkin, vaikka kuinka koittaisi putsata ennen oven avausta. Vastaavasti sadevedet päätyvät yleensä takapaksiin luukun aukaisun yhteydessä.
- Polttoaineen kulutus: Matka-ajossa pääsee tämän kokoiselle autollemukaviin lukemiin,oma ennätys on kevätkeliltä Forssa-Sippola väliltä 6,8 l/100km. Paikallispyörityksessä sitten lukemat pyörii kympin molemmin puolin (no, ei sekään ole kyllä sen huonommin kuin aikoinaan automaattiPrimeralla).

Miinusta:
- Maavara. Melkoisen monta kertaa on vetokoukku maata raapinut, jopa ihan oman liittymätien keskikohdalla.
- Alustan osien kesto. Etuiskarit meni hieman yli kahdessa vuodessa ja nytkin jossain on kolinasta päätellen väljää. Osasyynsä on kyllä meidän suunnan tieoloissakin.

Summa summarum: kerrassaan mainio ostos ja paras auto mitä miulla on ollut. Matkustusmukavuudessa ei ihan pärjää entisille mehumaijasitikoille,kaikessa muussa kyllä. Todennäköisesti aikanaan tuon seuraajaksi pitää etsiä vielä toinen, uudempi yksilö. Niin ja ehkä automaatti.

Oskarsson

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 607
« Vastaus #9 : 28.02.2014, 20:31:59 »
Päivityksiä tähän asiaan:

Auto 1. Peugeot 607 2,2i Tiptronic Ivoire Noire Obsidien 3/2005 (Ph. 2 varhainen)
Auto 2. Peugeot 607 2,7 V6 HDi Tiptronic Pack (käytännössä Ivoire sävysisustalla, ei "jalopuita") 12/2008 Ph 2,5.

Kokemuksista täytyy todeta, että ovat kyllä luotettavia ja toimivia autoja, kumpikaan ei ole tielle jäänyt, 2,2 tuli 2005 syyskuussa ja 2,7 lokakuussa 2012.

Plussat:
- tilat
- mukavuus
- äänettömyys
- varustelu
- kulutus, jopa bensakoneinen menee kahdeksaan litraan satasella
- tilat takana ja edessä
- takaluukun tilat
- kestävyys, ei ruostu
- ajettavuus, suuntavakaus
- ulkonäkö

Miinukset:

- Huolto-organisaatio, en kaikkea tuo esiin, mutta mieli tekisi, Raision Automaa kämmäsi etenkin ensimmäisen kanssa oikein kunnolla ja hinnat olivat ihan käsittämättömiä, itse omistan Citroen C6:sen tätä nykyä, samoin tuon 2,2:sen omistajalla on 2011 C6:n, niin Vehoon verrattuna sikamaiset hinnat.
- ei osata kertoa huolloista tarkemmin, tuot auton klo 7.30 kahdesti ja saa seisoa klo 13 asti ulkona, kun huoltopäällikkö soittaa, ettei saada tänään työn alle - laina-auto vain maksua vastaan ja pitänyt itse kaivaa hangesta, vaikka 80 e maksettu (en ulkomuisista muista, oliko tuo Ford KA:n romu 70 vai 90 euroa Automaassa).
- Sekoilut varaosissa (Automaa), tullut vääriä jarruosia PH2:seen, tosin Salon PP Auto selvittänyt, että tuossa 2005 PH2:sessa varhainen malli  saattaa olla eräät osien koodit olla sekaisin järjestelmässä valmistenumerolla etsiessä, - järjestelmä luulee PH1:sen osien olevan oikein. Mutta tämä ei paljoa lohduta, kun auto ei pääse työn alle ja päivä turhaa seisomista.
- Kaikissa kolmessa (1. 2,2,i Tiptronic Ebene 2004 Ph1., 2. 2,2i 2005 Tiptronic Ivoire ja 3. 2,7 V6 HDi 2008 Ph.2,5) ABS-anturit p*skana viimeistään viiden vuoden kuluttua käyttöönotosta, väitetty laatua parennetun faceliftin jälkeen, eli 2005 --> pitäisi olla paremmat, jo 3 anturia vaihdettu, vanhemmista jo kerran koko kierros...  >:(
- Parkkitutkat, kestossa sama ongelma kuin ABS-antureissa, vanhimmassa vain takana, mutta silti JOKAINEN anturi uusittu, 2005:sta kuusi ja viimeisestä viisi.... Näissäkin pitäisi laatu olla parannettu! Hinta nykyisin sikamainen, haki sitten Veholta C5 II Berlineen tai tähän, OVH 130e entisen 49e (2010) sijaan...  ???
-Autokeskus huoltopaikkana - en itse käytä enää yhtään, muutin kaikki perheen Pösöt (5 kpl) Saloon PP-autoon, - on asiakkaan ongelman ratkaisu täysin käsittämätön yhtälö näille hemmoille, vain sikalaskuja kirjoitellaan ja selitellään tiskillä vikoja, jotka kaatuvat pikkupajalla käydessä arviointeihin (tästä todistusaineisto). Asikaspalvelu ei tunnu kiinnostavan yhtään, ensin minä, sitten vaimo, sen jälkeen siskoni ja hänen jälkeensä äitini jättivät tämän kiskan "palvelun" johdosta! Ennen oltu kaikki Automaassa ja huoltokirjalla, mutta kun ei palvelu ja kunnollinen työ kiinnosta niin antaa olla. :o
- Takaluukku ruostuu takalasin saumaa vasten olevalta alueelta, kolmesta yksilöstä jo korjattu, joten ei yksilövika.
- Pesunesteen tason hälytys sekoilee, - vika on silloin, kun kaadettu raakaa pesunestettä säiliöön - mittaa ilmeisesti sähkönjohtavuutta ja raaka sotkee. Selviää lisää vettä lisäämällä tai pari kertaa koko systeemi pesemällä, kuten 05:n tein.
- Etuovet juuttavat kiinni pakkasella, ei tunnu tiivisteiden silikonikäsittely auttavan.
- Takaluukun avaus ulkoa sekoilee välillä, välillä ajellaan kerralla ylös, välillä puolet, joskus vartti tai ei ollenkaan - selviää yleensä, kun voitelee ja puhdistaa lukkokappaleen siitä valojen välistä.
- Moottoritilassa ei valoa.
- Ei ovissa varoitusvaloja, "lätäkkövalot" ovat, mutta ovien päistä tyyliin 700/900-sarjan Volvo, A4  ja A6 Audi tai Citroen C6 tai edes 406 PH.2 Exclusive olisi voitu valot lyödä (yhteinen lättökö/varoitusvalo), C6:ssa on, mutta ei näissä.....
- Muovipuujäljitelmä, C6:ssa aitoa, näissä muovipuuta... Laskee heti arvostusta.
- Kattoverhoilu: 700-sarjan isoissa Volvoissa ja C6:ssa plyyshiä, näissä vakiota kangasta - luokkaa alempi ajoneuvo.

Muuten tyytyväisiä ollaan, tosin edustuskäyttöön on korvattu jo kahdella Citroen C6:lla (2009 - 2011 2,7 V6 HDi - 3.0 240 V6 bhp HDi), 607 EI OLE EDUSTUSAUTO loppupeleissä, varustelupuutteet aiheuttavat tämän ja auto putoaa alempaan luokkaan, valitettavasti, kun pienellä yrityksellä olisi saatu aito edustusauto materiaalivalinnoilla. Mutta silti tyytyväisiä ollaan, samassa konsernissa vain tuo numeroa ylempi, jonka kuitenkin 607 ampuu tiloissa ja äädettömyydessä sekä suorituskyvyssä alas....  :o
Vanhassa vara siis parempi mielestäni.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2014, 20:40:07 kirjoittanut Oskarsson »

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: Käyttökokemukset - 607
« Vastaus #10 : 26.02.2015, 20:15:52 »
607 2.2Hdi 2000

Ajettu 353 500km.

Itse ajanut 4000km

Korjattavaa:
Monitoiminäyttö
Kuskin penkinlämmitin
Ilmastointi

+Erittäin hiljainen
+Hyvä ajettava, kulkee suoraan
+Sisätilat
+Isofix
+Voimaa
+Automaatti
+Hinta 1500e kouraan

-Peruspösövika varpaille ei tule automaatiasennossa tarpeeksi lämmintä kuten esim. bemareissa
-Valkosten mittarien näkyvyys hämärässä (ei pimeällä)
« Viimeksi muokattu: 26.02.2015, 20:19:51 kirjoittanut uijui »

Sakkeus

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 607
« Vastaus #11 : 03.02.2017, 21:04:13 »
607 2,2 Bensa -09
Ajettu nyt 245 tkm, josta viimeinen tuhat omia kilometrejä. Tällä kokemuksella vertailua tuohon edeltävään pre-faceliftiin, vm 2004 ja vastaava malliversio:
+ kevyemmän oloinen käyttää; niin ohjaus, kytkin kuin jarrutkin ovat selvästi kevyempikäyttöiset. Erityisesti jarrujen kanssa joutui palauttamaan mieleen korkeapaineCitikoista tutun kevytkenkäsen jarrun polkemsen.
+ mukavia parannuksia varustetasossa
+ ainakin miun makuun uudemman mallin radion ja vakkarin säätimet paremmat
+ äkkiseltään vaikuttasi pikkasen taloudellisemmalta
- informaatiopuolen huonompi tarkkuus. Vanhassa niin nopeusmittari, matkamittari kun ajotietokonekin oli tosi tarkka. Tästä matkamittarin virhettä en ole vielä takistanut, nopeusmittari heittää pikkasen ja ajotietokone vähän reilummin.
- Hölmömmin toimiva sumuvalojen kytkin; pelkkää takasumuvaloa ei saa palamaan.
Ainakin toistaiseksi olen tyytyväinen päivitykseen.

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 149
Vs: Käyttökokemukset - 607
« Vastaus #12 : 06.02.2017, 11:44:38 »
Automalli: 607
Vuosimalli: 2003
Varustelutaso: Ebene
Polttoaine: bensa
Vaihteisto: automaatti
Moottori: ES9AJ4
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 153tm, 1.5kk/3tkm omia ajoa

Reilun kuukauden Peugeot pyörinyt talviautona, ja ei voi kyllä kuin kehua tätä autoa. Auto itsessään oli ihan puoli-ilmainen niinkuin voi nettiautosta katsella, luksusta jokusella tonnilla. Mentiin hakemaan vaimon siskon miehelle autoa Ruotsista, niin tämä tarttui mukaan samalta reissulta kun oli niin hieno, ettei voinut jättää ostamatta, vaikka mitään varsinaista tarvetta autolle ei ollut..Talviautoksi tämän tarkoitin, että voi säästellä noita "parempia" autoja talven suolaukselta, mutta katsotaan raaskiiko tästä keväällä luopua vai jääkö seisontaan odottamaan seuraavaa talvea :)

Ikinä en ole näin vanhaa autoa omistanut, mutta alkaa olemaan vaikeaa perustella itselleen, miksi autossa on yhtään enemmän rahaa kiinni, kun tämä täyttää kaikki matkustustarpeet ja enemmänkin.

Pientä kulumaa toki tämän ikäisessä autossa on, mutta nahkaverhoilu on iästään huolimatta kuin uusi, kaikki varusteet toimivat moitteettomasti jne. Ja tässähän on aika paljon varusteita: nahkaverhoilu sähkösäädöin ja muistipaikoin, sähköinen jousitus, takakontin sähköinen ikkunaverho, xenon-ajovalot, integroitu puhelin, sähköinen takaluukku, JBL-hifit jne.

Tilaakin on niin hyvin, että vaimo on erittäin tykästynyt autoon, ei meinannut myöskään uskoa kuinka nätisti isot lastenrattaat upposivat konttiin.

Auto on erittäin hyvä ja vakaa ajettava talvella, vaikka alla on Keski-Euroopan kitkat, ja hiljainenkin tuo on kuin mikä. C5 Sitikkaan kun tuon jälkeen istuu, niin rengasmelu tuntuu aikamoiselta, tosin Sitikan puolustukseksi toki on sanottava, että siinä on kulahtaneet Nokian eurooppakitkat (WR A3 tms) ja ne oli kyllä Saabinkin alla sellaiset jyristimet, ettei pahemmasta väliä.

Tähän mennessä tehtyä:
-kallistuksenvakaajat eteen, Meyle HD (45e)
-takajarruremppa levyt&palat&kengät (käsijarrukenkä irronnut, oli jo ostaessa) (100e)
-uusi kytkin penkin muisteille (15e)
-Verhoilun kiinnikkeitä (~10e)
-uusia polttimoita mittaristoon, keskikonsoliin jne (~15e)
-takakontin mekanismin CRC-käsittely (0e)
-Öljynvaihto (30e)
-uusi tuuletussuutin matkustajan puolelle (25e)

Tehtävää:
-Kuskin oven rajoitin (35e)
-uusi vetari jossain vaiheessa kunhan kelit paranee, nyt ravistaa kevyesti 20-50kmh nopeudessa (135e)
-alustan lotinan selvittelyjä, pienissä terävissä kuopissa kuuluu mielestäni jotain ylimääräistä (?e)
-apulaitehihnan vaihto (~20e)
-Ratin uudelleenvärjäys (30e)
-öljynvaihto vaihteistoon (40-100e, riippuen huuhtelun määrästä)

Eli onhan tuossa jotain tehtävää ja pari satkua saa vielä laittaa, mutta eikai tota voi pitää pahana, jos Veholla perus öljynvaihtohuolto Sitikkaan maksaa sen 450e..

Jos jotain negatiivista pitää autosta hakea, niin:
-vaihteistossa saisi olla yksi pykälä lisää, mielestäni kiertää turhan kovilla kierroksilla motarilla, mutta faceliftissähän tämäkin "ongelma" on korjattu
-ei harmittaisi jos kulutus olisi vähän pienempi  ;)
-moottorin dieselmäinen kalkatus, itsellä se ei ala heti kylmänä, vaan kylmänä käy ihan nätisti, mutta sitten vähän lämmettyään alkaa kalisemaan. Ei kuulu kylläkään sisälle ja ilmeisesti öljynvaihdon jäljiltä on vähän puhdistunut, kun nyt ei tarvitse kuin nopeasti painaa kaasua kerran (alle 2000rpm riittää), niin alkaa käymään ihan kuten V6:sen kuuluukin.

Katsotaan miten matka jatkuu :)
« Viimeksi muokattu: 06.02.2017, 11:50:16 kirjoittanut Rommitommi »
Volvo V70 2.5T -04

MikaJL

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 607
« Vastaus #13 : 13.02.2018, 22:05:48 »
Lueskelin täältä 607 3.0-versiosta tietoja, mutta ei löytynyt tarkempia kommentteja, kannattaako em auton ostaa.

Yleinen "mielipide" on, että 3.0-litraiset bensaversiot eivät ole niin kestäviä moottoriltaan verrattuna 2.2:een, mutta onko kenelläkään aitoa kokemusta em moottorista?

Mulle kaupataan tota mallia (v. 2006) mutten ole "uskaltanut vaihtaa nykyistä 607 2.2 bensaversiota (v.2005) siihen.

Kommentteja, suosituksia?

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: Käyttökokemukset - 607
« Vastaus #14 : 16.02.2018, 11:04:34 »
Automalli: 607
Korimalli: sedan
Vuosimalli: 2008
Varustelutaso: Platinum Ivoire, SB puhuu restylesta?
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: automaatti AM6
Moottori: 3,0, ES9A
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 109 000 km josta itse ajettu noin 3200 km


Plussat

Ajettavuus  :-* :-* :-*
Tyylikäs
Näyttää todellista kalliimmalta ja nuoremmalta
Erilainen  :-* :-* :-*
Hiljainen
Jämäkkä
Tilat, itselle sopii joka suhteessa
Varusteet
Yleinen laatu, hyvin tehty auto
Hyvät jarrut
Sähkötoiminen takaluukku
Ulkopeilienkin automaattinen himmennys sisäpuolisen lisäksi on käytännöllinen


Miinukset

Kulutus, kokemukset toistaiseksi talviajosta ilman moottorilämmitintä
Matala, röykkyisimmille ja syvemmästi lumisille teille ei paras auto
Takaluukku, talvi ja jää hirvittävät aina kun luukun välissä on jäätä, avauspainikkeen toiminta luukussa
Takapään ja miksei etupäänkin arviointi pysäköitäessä
Lasinpyyhkijöissä automaattiasennon ja tihkuasennon toiminta, lähinnä automaatin pois - kytkentä
Ei välttämättä mikään tuttu auto korjaamoille ja varaosaliikkeille
Takimmaisten tulppien vaihto
Äänentoisto ei minusta mitenkään ihmeellinen
Huolto- ja pesupaikkaa pitää väljentää, sen verran isompi auto mitä 406
Istuinlämmitin saisi olla nopeampi, johtuneeko nahkapenkistä?


Tehtyä, korjattua

AMWAR jousituksen anturien tangot x 3 uusittu á 9,50 eur
Ajovalopolttimot vaihdettu, kuskin puoleisen vaihto vaatii ilmansuodatinkotelon irrottamisen
Moottoriöljynvaihdossa suodattimen vaihto vaatii pohjapanssarin irrotuksen

Pelkästään autona katsottaessa on mahtava peli, jos jotain lisää niin neliveto tulee mieleen mikä puuttuu. Laatikko toimii huomaamattomasti. Pientä ja kovin hauskaa on sähkötoiminen takaluukku. Beige vaalea nahkasisustus miellyttää kovasti, saan hyvän ajoasennon, sähköpenkit MUISTILLA on käytännöllisyyttä. Sisätilat ja peräkontti toimii hyvin itselle. Ajotyyli on muuttunut itsestään tasaisemmaksi. AMWAR alustalle on käyttöä. Tämä alkujaan saksalainen ei ollut ruosteiltaan sitä mitä saksalaisten kehutaan olevan, se mikä alustassa ja konehuoneessa pitäisi olla mustaa on liian ruskeaa. Niiden laittamiseen menee euroja ja vaivaa ja ehkä niistä osaa vain sietää. Kiveniskuja on vähemmän ja ulkopinnoissa ei ole ruostetta. Takaoven korjausmaalaus on tehty kahvaa irrottamatta jonka vierestä sen huomaa kahvaa nostettaessa läheltä katsoen eikä siten ihan priima, ei vaadi toimia. Jotain miinusta oletettavasti vielä löytyy kun ajoa kertyy enempi. Pikkuhiljaa pitää käydä läpi ja tehdä siitä kokonaan oma
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red