Kirjoittaja Aihe: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 130954 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #45 : 28.12.2013, 11:25:21 »
Eikös tuo eka 607 Ruotsin tarjonnasta olisi Pappasportille hyvä seuraaja?
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

martymcfly

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #46 : 28.12.2013, 11:53:18 »
Noiden kahden ekan hinnat on liian korkeat, eli 159 000SEK on pikaisesti arvioiden yli 17 000€, siihen päälle verot n. 4000-5500€ (heitin lonkalta) niin hintaa on yksinkertaisesti liikaa. Lähtökohtaisesti pitäisin kiinni siitä, että ulkomailta ostettetaessa ostohinta euroissa on kymppitonnin luokkaa (mieluiten alle, ja korkeintaan 12k€), jolloin lopullinen hintakin Suomessa veroineen ja muine kustannuksineen pysynee kohtuullisena.

Lasten matkapahoinvointi on toki hyvä syy olla ostamatta reikänahkapenkillistä autoa. Syynä lienee kuitenkin melko harvinainen (itse en tiedä yhtään matkapahoinvoinnista kärsivää lasta, vaikka tuttavapiirissä lapsia on tusinoittain), ja toisekseen suurimmassa osasta nahkapenkillisiä autoja nahka on reiätöntä, jolta spytan putsaus sujuu kangaspenkkiä merkittävästi helpommin.

....yllyttää lipumiseen,vakkarista mielellään napsauttaa -10 km/h sallitua nopeutta hitaamman etenemisen...

Auto, joka aiheuttaa moisen kauheuden, ei ole omistamisen tai ajamisen arvoinen. Mä näen asian just toisin päin: miten hienoa olisikaan kiihdyttää 607 2.7 V6 HDI:llä motarin rampista arvokkaasti, hiljaisesti (ei hiljaa) mutta ripeästi mittarinopeuteen 138 km/h, lyödä vakkari päälle ja nauttia menosta. Koska en kuitenkaan moista autoa omista, niin haluan kuitenkin väärinkäsitysten ehkäisemiseksi tähdentää, etten ole koskaan millään kulkuneuvolla kyseistä nopeutta ajanut tai edes kuvirtellut ajavani, koska sehän olisi lain vastaista ja siten sinälläänkin jo rankaistava teko. ::)

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #47 : 28.12.2013, 11:55:15 »
Eikös tuo eka 607 Ruotsin tarjonnasta olisi Pappasportille hyvä seuraaja?

Kyllä tuotakin olen blocketissa vilkaissut, mutta taitaa veroineen ylittää tavoitebudjettini. Kolmas 75000 Skr voisi olla OK, mutta onhan se tietysti "vanha", joskin facelift ja mikä nyt sitten tuollaiselle dieselille on "vanhan" määritelmä. No pohdittavaa riittää :-\

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #48 : 28.12.2013, 14:20:55 »
Onko kellään tietoa 2.7 V6 HDi FAP -moottorilla varustetun 607:n mahdollisista ongelmista? Noita ei Suomessa kovin montaa myytävänä ole ja täkäläiseen tapaan nahkapenkkisiä ei taida olla yhtään. Se jotenkin ihmetyttää, että ostetaan premium -luokan auto karvalakkimallin sisutuksella :o.

Kevään mittaan tosiaan aion Pappasportin luovuttaa jollekin toiselle matkakumppaniksi ja 607 on vahvasti harkinnassa eläkevaarin menopeliksi. Myönnän, että uudempi C5 patonkikin on houkuttava vaihtoehto, mutta ei sillä THP 1,6 l moottorilla :-\

Luin toki tämän ketjun läpi ja jotain vinkkejä sain, mutta käytännön havaintoja kaipailen lisää  ;)

Suosittelen. Erittäin mukava menopeli 607 2.7 hdi ja nahkasisustalla.

Suosittelen tekemään lisä äänieristyksen matkustusmukavuuden takaamiseksi kuten itse tein.
http://sportpug.com/foorumi/autohifi/22929-607-vaimennus-projekti#32387

Autolla kehtaa kuskata kavereitakin takapenkillä tilaa riittää ja matkustusmukavuus on ehdotonta first classia.

Moottorissa riittää puhtia ja kuitenkin tarvittaessa voittaa pikkuisen  1.8 oopelin keskikulutuksessa näin halutessaan. (En tosin kannusta sellaiseen ajotyyliin tällä autolla.)

Suurempia tyyppivikoja tässä DT17 moottorissa ei ole ja pienistä lastentaudeista pääsee eroon kun esim. tulppaa EGR venttiilit ennen kuin joka paikka on täynnä karstaa. (Tämä ei tosin laillista ja en suosittele tulppaamista tästä johtuen.)

Isoimmat haitat tästä on verokulut jotka ovat todella kovat. veroiltaa auto kuuluu suurimpaan päästöluokkaan ja käyttövoimaverokin on melkoinen johtuen auton painosta. Itsellä ainakin kulut nousi hiukan kun vaihdoin bensa 607:sta tähän, koska vuosittaiset ajomäärät ovat niin pienet.
Maksan tästä lystistä tosin hiukan exstraa mieluusti.  ;)

Takapenkillä on hyvä maistella ranskalaista kuohujuomaa:
https://skydrive.live.com/redir?resid=F8A884EB34867DD4!2012&authkey=!ABiVmwFkTgM2BPU&v=3&ithint=photo%2c.jpg
« Viimeksi muokattu: 28.12.2013, 14:26:05 kirjoittanut rallyedriver »

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #49 : 28.12.2013, 15:52:26 »
Nyt tarvii pistää varmasti jäitä hattuun :o. Tuo rallyen kuva takapenkin ajanvietosta teki vaikutuksen. Jos vaikka joskus saisi juniorin kuskiksi pitkälle etapille kuohujuomamaahan ;D

JOULU

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #50 : 28.12.2013, 21:54:37 »
Moro

2,7 Hdi koneella 607 on kerrassaan loistava kulkine. Auto on todella hyvä ajaa ja mielestäni se on myös hiljainen.
Vakiovarusteluettelo on varsin kattava, joten lisävarusteiden tarve ei monellekaan ole kovin suuri.

Kulut (verot ja polttoaine) eivät ole pienimmästä päästä, mutta ajaminen autolla on nautintoa ja auton hankintahinta (käytettynä) on kohtuullinen.

Autossani oli omistusaikanani ainoastaan kaksi ongelmaa:
- takaiskarit vaihdettiin takuuseen (uudet alkoivat kolisemaan vuoden ajon jälkeen).
- Webaston toiminta

Hieno peli kaiken kaikkiaan.

Jussi 67

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #51 : 05.05.2014, 18:20:50 »
Olen hankkimassa 607 vm.2006 autolla ajettu alle 100000 km pirun hyvännäkönen autohan se on mitä meinaatte kantsiiko ostaa :D

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #52 : 05.05.2014, 19:59:28 »
Kyllä, jos hinta asettuu maksimissaan 14000 euroon.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #53 : 05.05.2014, 23:43:49 »
Kyllä, jos hinta asettuu maksimissaan 14000 euroon.

14k 8v vanhasta? What?

Herää!
Audi A4 Tdi Q


joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #55 : 13.05.2014, 09:09:47 »
Tällä hetkellä halvin alle 200 tkm ajettu facelift 607 maksaa nettiautossa 9900 €. Kaksi alle 100 tkm ajettua maksavat 12900 ja 16900 €. Aika vähän näyttää hinnat muuttuneen sen 5 vuoden aikana kun minulla on tuollainen ollut.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

lite

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #56 : 14.05.2014, 00:02:10 »
Itsellä on kuukauden ollut tuo oma. Autolla ajettu alle 200tkm ja koneella 110tkm. Maksoin alle kympin siitä - ostin suomalaisesta autoliikkeestä, tai oikeastaan maahantuontifirmasta, joka tuo Saksasta pääasiassa Bemareita, ja tuo oli tullut vaihdossa.

Mutta jos ei ole kamala hoppu niin Saksastahan se varmaan kannattaa tuoda. Tuo oma on ns. Suomi-auto ja siten aikalailla perusvarusteilla (puuttuu Xenonit, nahat, navi ja penkkien muistit ainakin). Saksan vehkeet on lähes poikkeuksetta paremmilla varusteilla.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #57 : 14.05.2014, 09:27:33 »
Tuo oma on ns. Suomi-auto ja siten aikalailla perusvarusteilla (puuttuu Xenonit, nahat, navi ja penkkien muistit ainakin). Saksan vehkeet on lähes poikkeuksetta paremmilla varusteilla.

Kannattaako sitten lähes 10 vuotiaaseen autoon haluta ainakaan Xenoneita (mitä maksaa lamppujen vaihto?), navia (vanhaa tekniikkaa, kalliiit kartat) ja kaikenmaailman sähköhärpäkkeitä, joiden ylläpito on työlästä.

En ole juuri perehtynyt ulkomailta tuontiin. Paljonkos tuollaisesta pitää maksaa veroa?
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #58 : 14.05.2014, 10:14:12 »
Meikäläisen vm 2005 Facelift 607 2,2 EW, aut, km 78 000, kattoluukku, 7" navari ja monitoiminäyttö, Suomi -auto olisi lähtenyt hintaan n. 12 000 € talvella. Toki sain kohtuuhyvityksen vanhasta Pappasportistani. Hyvin on pelannut ja olen tyytyväinen. Pari pikkuvikaa löytyi kaupan jälkeen, mutta ne hoidettiin. Uutena vikana on jäähdytysnestetason anturin sekoilu. Cartierin tarvikeosa on haussa - marmoritiskillä hinta on 94 € ja Vehossa 102 €  ;D.

lite

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #59 : 14.05.2014, 10:34:12 »
Kannattaako sitten lähes 10 vuotiaaseen autoon haluta ainakaan Xenoneita (mitä maksaa lamppujen vaihto?), navia (vanhaa tekniikkaa, kalliiit kartat) ja kaikenmaailman sähköhärpäkkeitä, joiden ylläpito on työlästä.

No ainahan varusteet on toimiessaan kivoja. :)

En minä sillä, että itse henkilökohtaisesti välttämättä kaipaisinkaan kaikkia noita varusteita. Penkkien muistit on tarpeettomia, koska rouva ajaa 95% omallaan, ja puhelimen navi on yleensä ajantasaisempi ja parempi (silloin harvoin kun navia tarvitsee).

Toisaalta varustelistalta löytyy automaatti, parkkitutka, penkkien (myös takapenkin) lämmitys, ajastettava webasto (vaikka ei kuulemma hyvä olekaan), sadetunnistin, cruise, autom. ilmastointi, sähkötoiminen peräluukku, audio-sisäänmeno (kiitos tsniemen) jne, joten en minä valita yhtään. :)