Kirjoittaja Aihe: 405 - Takapenkin kastuminen  (Luettu 1772 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

timokon

  • Vieras
405 - Takapenkin kastuminen
« : 11.08.2011, 13:53:18 »
Auto: 1992 405 1,6.
 
Olen omistanut kaksi  kappaletta 309:ä ja nyt ostin 405:N ja joka kerta on osunut kohdalle yksilö jossa takapenkin istuinosan alla lainehtii pieni lammikko, osaisiko joku kertoa, mistä kohtaa se vesi tulee sisään kun en itse ole keksinyt?

KalleS

  • Vieras
Vs: 405 - Takapenkin kastuminen
« Vastaus #1 : 11.08.2011, 14:40:29 »
Takaikkunan alakulman ja tavaratilan etukulman välisestä saumasta jostain kohtaa tai takavalojen läpiviennistä tavaratilan pohjalle ja edelleen penkin alle.

Markus

  • Vieras
Vs: 405 - Takapenkin kastuminen
« Vastaus #2 : 13.08.2011, 13:25:35 »
Auto: 1990 405 1,9 Mi16x4.

Mun 405:ssa ilmenee samaa pulmaa. Jatkokysymyksiä tähän ketjuun (vai pitäisikö jo olla oma?):

1. Mitä sinne metallin ja penkin väliin kannattaa laittaa eristeeksi, jos oletuksena on se, että paikkauksistakin huolimatta penkin alle ilmestyy vettä? Alkuperäset villat oli nimittäin saaneet kosteutta ja sitä kautta hyvää hajuakin.

2. Takapenkin alla siinä keskivaiheilla on kaksi pyöreetä reikää, joissa on ilmeisesti ollut joku "metalliläpyskä." Mulla oli siististi vedetty reikien päälle jesseä ja toisen alta löytyi hyvin ruostunut metallipylpyrä. Nyt siis tilanne on siis se, että maata on pikkasen näkyvissä nuoista reijistä ja kivasti kosteutta tarjoaa. Mitä nää reiät oikeen on ja miten ne kannattaa tukkia? Ilmeisesti niissä on jotkut muovitiivisteet alunperin ollut...

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Vs: 405 - Takapenkin kastuminen
« Vastaus #3 : 13.08.2011, 14:38:14 »
Kurkkaapa C-pilarin yläpään ja kattopellin välinen korisauma, jos liimat halkeilleet niin vettä tulee sisälle. Samaan tapaan tarkistus takakylkipeltien ja kontinaukon pellin välisille saumoille, alkaen takalasin alanurkista ja päättyen takavalojen alle pystysaumoihin. Noista se vesi sinne konttiin tai penkin alle tulee, jos takalasin liimaus ei vuoda.

Penkin alla oleviin reikiin kuuluu muistaakseni muutamilla ruuveilla kiinni oleva tiivisteellinen peltilätkä. Siitä menee polttoiainepumpun johdotus auton alle.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

Markus

  • Vieras
Vs: 405 - Takapenkin kastuminen
« Vastaus #4 : 13.08.2011, 15:38:22 »
Nonniin, nyt löytyi sieltä kontista takavalojen alta vaakasaumaan pitkin läpimätää...ulkopuolelta niinku puskurin takaa kun kahtelee yläviistosta, niin valo pilkottaa  :'( Mitäs nyt tehdään?

Markus

  • Vieras
Vs: 405 - Takapenkin kastuminen
« Vastaus #5 : 13.08.2011, 18:36:10 »
Kontista meni vielä oikean takapyörön takapuolelta meisseli läpi about 5x5 cm:n alueelta. Löytyipä syyt kosteudelle... Paljonkos nuo hitsaushommat nykyään maksaa?