Auto: 2015 308 SW 1,2 Puretech 130 Allure (50 000 km).
Takuu loppui 07/2018, tankkiin laitettu ysivitosta.
Ensimmäinen viestini ikinä tälle foorumille, joten jos menee jotain pieleen, niin pahoittelen. Kannan korteni kekoon tämän aiheen tiimoilta.
Pari viikkoa sitten Engine fault -> Repair needed -> Service valo palamaan.
Veholla pikahuollossa luettiin vikakoodit, löytyi 1032, 1033, P3060 ja P3061, eli ainakin nakutuksen tunnistuksesta tuli herjaa. Täsmälleen samat koodit siis mistä Jw308 jo kirjoittikin.
Auto Veholle huoltoon, lepäsi siellä kutakuinkin tasan viikon ja tuli kuntoon. Vaihdettiin ainakin tulpat, puhallettiin imukanavat ja -venttiilit puhtaaksi, vaihdettiin venttiilikoppa ja välijäähdytin, joka oli tukkeutunut aivan täysin kurasta ja muusta liasta. Viimeisin softa koneessa oli jo, koska se oli kesäkuussa sinne laitettu normaalin huollon yhteydessä. Kuulemma yli 2000€ remontti, josta tehdas maksoi 100%, eli sikäli jäi kyllä hyvä mieli tehtaan vastuunkannosta, myös Vehon toiminta erittäin OK, kuten on ollut aina kun olen siellä vieraillut. Annettiin ymmärtää, että jos sama vika uudelleen pamahtaa päälle, niin ei muuta kuin sinne huoltoon ja jos kysymyksessä taas sama homma, niin pitäisi edelleen mennä tehtaan piikkiin. Kuinkahan kauan tuokin sitten on voimassa?
Tuo välijäähdyttimen sijoituspaikka on mielestäni täysin käsittämätön. Kun ajaa 10km märkää ja kuraista soratietä, niin jo sillä matkalla eturengas roiskii pyöräkotelossa olevasta riteliköstä jäähdyttimeen melkoisen kerroksen kuraa. Sitä saisi olla alvariinsa pesemässä. Normaalissa autopesussahan se ei edes puhdistu, kun on ikään kuin ”kulman takana” eikä esim. keulalla.
Harkinnassa vahvasti takaisin dieseliin siirtyminen, koska ei kyllä missään vaiheessa houkuta alkaa itse tuollaisia operaatioita maksamaan.
Lopuksi kiitokset kaikille tämän foorumin ”vakiopanelisteille”, paljon hyviä vinkkejä ja kokemuksia on täältä tullut kuuden Pösö-vuoden aikana selailtua.