Kirjoittaja Aihe: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 102187 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #270 : 17.07.2018, 21:46:32 »
Ei. Ei mistään "katsottuna", vaan oikealla tai vasemmalla. Emmää tiedä, missä nelospytty näissä on, ei ollu tässä se pointti. Yleensä se on ruukannu olemaan vaihteiston puoleisessa päässä ja ykkönen koneen etupäässä, silloin, kun moottori on autossa pitkittäin. Poikittaisissa luulisi olevan sama logiikka. Sen perusteella nelonen on vasemmalla.
Nää on kuitenkin Ranskassa tehtyjä, oma logiikka. ;D Ykkössylinteri siis vasemmalla eli vaihteiston puolella.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #271 : 17.07.2018, 22:11:15 »
Olennaista on tietää mistäpäin autoa katsotaan,ei se missä mikin sijaitsee.

325turbo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #272 : 17.07.2018, 22:23:28 »
Nää on kuitenkin Ranskassa tehtyjä, oma logiikka. ;D Ykkössylinteri siis vasemmalla eli vaihteiston puolella.

Niinpä tietysti  :)

Mutta, tuo ilmapumppujuttu kaipaisi lisäkokemusta. Mikä siinä aiheuttaa vikakoodin? Mitä asiaa ECU nuuskii? Mitä mahdollisia vikakoodin aiheuttavia komponentteja itse pumpun lisäksi siinä on?
-04 307 SW 2.0
-01 BMW 330Xi Touring
-94 BMW 325i Cabriolet

325turbo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #273 : 28.07.2018, 12:30:42 »
Mutta, tuo ilmapumppujuttu kaipaisi lisäkokemusta. Mikä siinä aiheuttaa vikakoodin? Mitä asiaa ECU nuuskii? Mitä mahdollisia vikakoodin aiheuttavia komponentteja itse pumpun lisäksi siinä on?

Olikos tähän lisäinfoa?

Minkälaista ääntä pumppu pitää? Tarjosin siihen suoraan 12V ja ujeltaa kuin ikäloppu pölynimuri. Vahva imu oli kuitenkin putken päässä. Mikä asia häntä ohjaa? Onko tuossa muita sähköisiä komponentteja? Seurasin putkea sylinterikannen päätyyn, jossa on jokin venttiilin tapainen mötikkä, muttei siihen näyttänyt sähköä tulevan. Sen pidemmälle ei oikein näe.

Koodi on siis P0410, joka sytyttelee vikavaloa, välillä valo häipyy ja ajastaan taas syttyy.
-04 307 SW 2.0
-01 BMW 330Xi Touring
-94 BMW 325i Cabriolet

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #274 : 28.07.2018, 13:38:04 »
Omassa ex-406:ssa pumppu oikutteli ja otin sulakkeen pois. Luulin, että antaa vikakoodin, mutta ei mitään. Jossain vaiheessa hankin vähänajetusta kolariautosta  pumpun ja laitoin sulakkeen takaisin ja taas toimi normaalisti. Aktivoituu kylmänä pumpaten lisäilmaa pakosarjaan. Auto oli 406 ST2,0 vm 2001 ja moottori EW10J4.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

325turbo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #275 : 28.07.2018, 15:43:28 »
Aktivoituu kylmänä pumpaten lisäilmaa pakosarjaan.
Mitenköhän pösö määrittelee "kylmän"? Pitääkö olla pakkasta vai riittääkö, että kone ei enää tunnu käteen lämpimältä?
-04 307 SW 2.0
-01 BMW 330Xi Touring
-94 BMW 325i Cabriolet

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #276 : 28.07.2018, 15:51:18 »
Olisikohan kuitenkin hieman fiksumpi järjestelmä kyseessä, onhan moottorissa kuitenkin useita mittaussuureita käytettävissä joiden mukaan ohjataan esim. vaikka rikastusta...

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #277 : 28.07.2018, 18:58:56 »
Mitenköhän pösö määrittelee "kylmän"? Pitääkö olla pakkasta vai riittääkö, että kone ei enää tunnu käteen lämpimältä?

Olisko ollut niin, että aktivoituu moottorin lämpötilan ollessa alle 40 astetta ja rikastin päällä. Tuo rikastimen päälläolo muistaakseni on se aktivoiva elementti, jolloin pumppu työntää lisäilmaa rikkaaseen polttoaineseokseen. Jotain tuollaista.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

325turbo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #278 : 28.07.2018, 19:17:05 »
Kuulostaa järkevälle. Millähän mekanismilla tuo virhekoodi P0410 sitten syntyy? Mittaako joku ohjain pumpun virrankulutusta tjsp? Vanhan Hooverin soundi tuossa oli kun annoin sähköä suoraan pumpulle, että kyllä se ainakin jossain määrin on toimintakunnossa.
-04 307 SW 2.0
-01 BMW 330Xi Touring
-94 BMW 325i Cabriolet

325turbo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #279 : 12.08.2018, 17:24:18 »
Missä tämän pumppuhärvelin rele sijaitsee? Vika voi olla siinäkin, kun suoraan sähköä antamalla alkoi pumppu pyöriä ja niin ollen itse pumpun luulen olevan ehjä.
-04 307 SW 2.0
-01 BMW 330Xi Touring
-94 BMW 325i Cabriolet

325turbo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #280 : 12.08.2018, 19:42:01 »
Se ei ole konehuoneen sulakerasian kylkeen kiinnitetty rele. Tuossa pellin alla tutkiessa selvisi tämä, väärän värinenkin se on. Muita releitä ei näy. Missä hitossa se piileksii? Pumppu vinkuu hienosti, nappasin sen pöydälle ja annoin sähköä, ilmaa puhkuu ihan miehekkäästi.
-04 307 SW 2.0
-01 BMW 330Xi Touring
-94 BMW 325i Cabriolet

325turbo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #281 : 16.08.2018, 17:24:01 »
Releen paikka lieneekin isompi mysteeri, kun tietoa ei tunnu löytyvän oikein mistään. No, ei hätää. Nappasin ilmapumpun sulakkeen irti, sammui vikavalo mittaristosta, eikä tätä herjaa tule infotauluun. Tämä ratkaisumalli saa riittää tässä vaiheessa, tarkistettava vain että koodi on tosiaan kokonaan poistunut muistista. Että silleen...
-04 307 SW 2.0
-01 BMW 330Xi Touring
-94 BMW 325i Cabriolet

Jani P.

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #282 : 07.02.2019, 21:48:46 »
Auto: 2003 307 1,6 (TU5JP4, 230 000 km).

Teenpä lisää antipollutin jatkoa.

EN löytänyt foorumeilta suoraan omaan viankuvaan sopivaa diagnoosia, joten nyt etsitään Peugeot poppamiestä.

Moottorin vikavalo ja antipollution ilmoitus tulivat. Vikakoodien luku ilmoittaa P0341, eli nokka-akselin asentotunnistin, jota tässä ryökäleessä ei tietysti ole. Auto kuitenkin käynnistyy hyvin ja kulkee ok, moottori ehkä vähän levoton ja ryntää jo pienellä kaasun painalluksella. Vinkin perusteella molemmat lambdat vaihdettiin uusiin ulkomailta tilattuihin ESEN SKV merkkisiin, jotka oli valmiilla liittimillä ja valmistajan mukaan sopivat ko. autoon. Olivat myös ulkoisesti täysin vanhojen näköiset. Näiden vaihdolla ei vaikutusta. Jos vikakoodit nollaa ja lähtee siitä ajamaan, niin vikavalo ei syty vaikka ajaisi kuinka pitkälle. Valo syttyy vasta muutaman seuraavan käynnistyksen yhteydessä. Pakoputki tarkistettu, ei vuoda. Jakopää tehty 35tkm sitten liikkeessä, enkä jaksaisi uskoa moottorin käytöksen perusteella olevan hampaalla hypännyt. Foorumien kirjoitusten perusteella puolapaketti voisi olla syyllinen, mikä ei vaan mene itselle jakeluun että viallisella puolalla kone kuitenkin toimii mutta ECU on vähän sitä mieltä että ei toimi..  ::)

Mutta mitä mieltä olette?

Kuvassa OBD:n kautta otettua dataa lambdojen toiminnasta, jos sillä merkitystä. Mittatulokset ilman kuormaa, moottorijarrussa molempien lambdojen jännite tipahtaa nollaan.

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #283 : 15.03.2019, 21:14:01 »
Auto: 2004 307 1,6 (TU5JP4, 270 000 km)

Auto seisoi viimeviikon lopun ja maanantaina starttaamaan. Karmee röpötös ja eikun halpa lukija kiini ja vikakoodien lukuun. "sytytyshäiriöitä" 3. sylinterissä.
No ajattelin, jot puolahan se päätti itsensä särkeä.
Tänään hain uudet denson tulpat ja kaverin vastaavasta puola testiin, käynti vähän parani muttei kestänyt kierroksia, vaan sammua tupsahti (käynnissä terävää naputusta, nostinkos?).
No kielletty testeri kiini ja uudet koodit lukuun: P1336 ja P1339 eli samoja näyttää herjaavan.
Lievän verenpaineen nousun jälkeen päätin alkaa tarkastelemaan, joskos jakoremmi olisi hypännyt, mutta mistäs tässä 1.6:sta löytyy "alakerran" lukitus? En löytänyt merkkejäkään, remmi itsessään näytti hyvälle, mut oli vähän löystynyt (55tkm vaihdosta)

Kaikki apu otetaan vastaan kiitollisena
ps. ei pitäisi hdi miehen bensaruputteihin sotkeutua :)

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #284 : 15.03.2019, 22:32:33 »
Auto: 2004 307 1,6 (TU5JP4, 270 000 km)

Lievän verenpaineen nousun jälkeen päätin alkaa tarkastelemaan, joskos jakoremmi olisi hypännyt, mutta mistäs tässä 1.6:sta löytyy "alakerran" lukitus? En löytänyt merkkejäkään, remmi itsessään näytti hyvälle, mut oli vähän löystynyt (55tkm vaihdosta)

Saunan jälkeen vähän rauhoituttua muistinkin sen lukituspaikan ja haullahan löytyy jopa tosi selkeet ohjeet remmihommiin.

Mut entä tuo nostinasia, se naputus on kyllä kova.
Toivotaan edelleen parin hampaan hyppyä :)