Kirjoittaja Aihe: 3008 - Automaattivaihteiston toiminta (2Tronic)  (Luettu 6850 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 631
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston toiminta (2Tronic)
« Vastaus #30 : 19.01.2019, 10:13:01 »
Mulla on nyt pari BMP vaihteistoa. Toisella 120 tuhatta ajettu ja sillä vielä paremmin toimivalla 280 tuhatta ajettu.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07

kenobiitti

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston toiminta (2Tronic)
« Vastaus #31 : 19.01.2019, 12:15:35 »
Tuo onkin aika mielenkiintoinen tieto, jos näissä on kytkin merkkihuollon mukaan lopussa jo 100tkm lukemilla. Yleisesti tälläkin foorumilla on mielikuvani mukaan kommentoitu, että robotti enemmänkin säästäisi kytkintä, koska sen pitäisi estää käyttäjän virheet.

Tarkka sanamuoto oli:
"tämä on näissä ihan normaalia. Näitä on paljon."

Robotti ei todellakaan säästä kytkintä, päin vastoin. Mutta tässäkin poikkeus vahvistaa säännön ja löytyy niitäkin missä se kestää. Ei noista roboteista turhaan ole uusissa nyt luovuttu, vai onko?

Jos nyt ostaisin tällaista varmistaisin että kytkin on vaihdettu.

kenobiitti

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston toiminta (2Tronic)
« Vastaus #32 : 19.01.2019, 12:19:21 »
Mulla on nyt pari BMP vaihteistoa.
Toisella 120 tuhatta ajettu ja sillä vielä paremmin toimivalla 280 tuhatta ajettu.
Onko BMP sama kuin 2Tronic?

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston toiminta (2Tronic)
« Vastaus #33 : 19.01.2019, 13:11:36 »
Tässäkin pätee, että kaupunkiajossa kestää huomattavasti vähemmän ja matka-ajossa ei kulu juuri lainkaan. Kilometrejä on ihan turha tuijottaa, auto kuluu kaupunkiajossa moninkertaisesti maantieajoon verrattuna.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 533
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston toiminta (2Tronic)
« Vastaus #34 : 19.01.2019, 13:26:49 »
Onko siellä ihan normi kytkin, sehän ei hirveesti maksa.

kenobiitti

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston toiminta (2Tronic)
« Vastaus #35 : 19.01.2019, 13:41:47 »
On. Ei maksa enempää kuin mikä tahansa kytkin. Vaihtotyö sen sijaan maksaa vaikka ei varmaan enempää sekään kuin normaalisti. Yhteensä laskettuna kva hinta.

Juu, voi vaihtaa itse jos on innokas rassaaja, minä en ole. Ja juuri siksi ostin mielestäni kohtuu vähillä kilometreilla olevan huolletun auton mitä ei olisi tarvinnut korjata seuraavan 100tkm aikana, luulin väärin.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston toiminta (2Tronic)
« Vastaus #36 : 19.01.2019, 14:26:28 »

Vaihtotyö sen sijaan maksaa vaikka ei varmaan enempää sekään kuin normaalisti.
Yhteensä laskettuna kva hinta.

No,  paljon se on?     
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

kenobiitti

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston toiminta (2Tronic)
« Vastaus #37 : 19.01.2019, 16:20:13 »
1800€ osat ja työt

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston toiminta (2Tronic)
« Vastaus #38 : 19.01.2019, 18:42:06 »
Tästä ei ole kauaa kun kytkimen vaihto merkkiliikkeessä oli 900 töineen osineen...   ...ei se robotti kytkintä syö yhtään enempää kuin manuaalikaan normi ajossa. Tossa pihalla on 307a johon on vanhan papan jäljiltä vaihdettu kytkin 68 tkm kohdalla, robotti olis säästänyt tolta remontilta.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

kenobiitti

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston toiminta (2Tronic)
« Vastaus #39 : 19.01.2019, 19:36:22 »
Todennäköisesti olisi joo.

Kuulemani ja lukemani perusteella väitän että nimenomaan normiajossa robotti kuluttaa kytkintä enemmän. Vai onko niin että vastaavissa manuaaleissa on tavallista vaihtaa kytkinpaketti jo 100tkm paikkeilla? Jos on, ongelma on sitten enemmänkin surkeat osat kuin robotti.
Poikkeustapaukset erikseen kuten nämä vanhat kuurot papat, autot joilla ajetaan vaan hesoista lappiin ja takaisin muutamalla vaihteen vaihdolla per reissu yms.

Omassani on nyt uusi kytkin, toimii hyvin ja uskon sillä pääseväni sen aikaa kun auto tulee minulla olemaan eli max. seuraavat 100tkm jolloin mittarissa on reippaat 200tkm.
Kunhan kaikki muu vain kestäisi suunnitellun ajomäärän sekään ei näytä olevan mitenkään varmaa.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston toiminta (2Tronic)
« Vastaus #40 : 19.01.2019, 20:05:44 »
Saattaa mennä vähän ot:ksi... Riippuu vähän malleista mutta osassa Peugeoteja on hieman heppoiset osat kytkimessä. Tai pitäisikö sanoa, että painelaakeri saattaa olla osassa melleja heikko, ainakin kiinnitykseltään. Olen vaihtanut yhteen 307:aan uuden kytkimen n. 120tkm:ssa. Tuosta oli käytännössä rikki vain painelaakeri, muilla osilla olisi ajanut vielä varmasti vaikka kuinka. Ja juuri joulun jälkeen vaihdoin kytkimen 270tkm ajettuun 206:een ja tuossa vikana oli se, että painelaakeri oli syönyt uran paineasetelman jousiin... No tuohon uusi Valeon kytkinpaketti kustansi täydet 54€...

kenobiitti

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston toiminta (2Tronic)
« Vastaus #41 : 20.01.2019, 10:00:02 »
... mutta osassa Peugeoteja on hieman heppoiset osat kytkimessä... No tuohon uusi Valeon kytkinpaketti kustansi täydet 54€...
Tämä kyllä selittäisi asian vaikka tällaistakaan ei saisi olla.
Halpa oli paketti.

Aakku

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 631
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston toiminta (2Tronic)
« Vastaus #42 : 20.01.2019, 14:10:41 »
Onko BMP sama kuin 2Tronic?

Tämä minuakin kiinnostaisi. Sitikan puolella löytyy ainakin BMP:n lisäksi uudempi ETG. Sensodrive on myös omanlaisensa. Onko 2Tronicissa automaattinen luistaus, kuten ETG vaihteistossa?
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07

kenobiitti

  • Vieras
Vs: 3008 - Automaattivaihteiston toiminta (2Tronic)
« Vastaus #43 : 20.01.2019, 17:09:45 »
Tuntuisi olevan. Liikkeelle pääsee jouhevasti kunhan kytkin on kunnossa.