Kirjoittaja Aihe: 3008 - Ei käynnisty (VTi)  (Luettu 2520 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TKI

  • Vieras
3008 - Ei käynnisty (VTi)
« : 04.04.2019, 14:13:56 »
Auto: 2012 3008 1,6 VTi 120 (n. 100 000 km).

Pösö ei starttaa akkujännite 12,18 V. Samalla tulee varoituskolmiovalo sekä ilmoitus jarruista breaking faulty tai jotain semmoista. Voiko jarruvika estää starttaamisen? Vai onko akku vaan jo pikku hiljaa sökö? Merkkiliikkeessä tuttava neuvoi kokeilemaan akun lataamista noin ensiapuna jos vaikka starttaisi sitten. Nyt siis startti ei pyörähdä ollenkaan. Olisiko vinkkejä mitä voisin tehdä ennen kuin soitan merkkihuoltoon? Ajokilometrejä on reilut 100 tkm ja akku on 2-vuotta vanha.

TKI

  • Vieras
Vs: 3008 - Ei käynnisty (VTi)
« Vastaus #1 : 04.04.2019, 16:57:38 »
Yritin lähettää valokuvan mittaristosta mutta resoluutio saa olla vain 512 kb. Nää on megabittejä nyky älypuhelimilla ja valokuva on jotain 3 megabittiä enkä viitsi lähteä enempää sämpläämään tämän asian vuoksi.

SEL

  • Vieras
Vs: 3008 - Ei käynnisty (VTi)
« Vastaus #2 : 04.04.2019, 18:58:19 »
Omassani oli juurikin tuollainen vikailmenemä joka sitten johti akun vaihtamiseen ja ongelma hävisi.
Autossasi on mitä ilmeisimmin start/stop joten uusi AGM akku kehiin.

Toeguep

  • Vieras
Vs: 3008 - Ei käynnisty (VTi)
« Vastaus #3 : 04.04.2019, 19:09:08 »
Yritin lähettää valokuvan mittaristosta mutta resoluutio saa olla vain 512 kb. Nää on megabittejä nyky älypuhelimilla ja valokuva on jotain 3 megabittiä enkä viitsi lähteä enempää sämpläämään tämän asian vuoksi.
Opettele nyt hyvä mies jonkun kuvankäsittely-appsin käyttö. Niitä löytyy kymmenittäin ja ihan ilmaisia, tosin monissa sitten myös mainoksia sisällä. Eihän niitä kännykuvia nyt raakana voi joka paikkaan lähetellä.
Itse juuri käytin PIXLR-ohjelmaa, mutta valinta on vapaa.

TKI

  • Vieras
Vs: 3008 - Ei käynnisty (VTi)
« Vastaus #4 : 05.04.2019, 09:01:32 »
Ei ole start/stop malli. Mistä Toeguep päättelee että olen mies? Ja miten kuvankäsittelyohjelma toimii älypuhelimella tai edes tabilla, siihen en ole perehtynyt. Auto lähti eilen illalla Falck:in kuljettamana merkkiliikkeeseen ja ehtivät tsekata sen tänään joskus iltapäivällä. Nyt kun ei ole autoa käytössä huomaa miten tärkeä sellainen on. Hesassa ja muualla missä joukkoliikenne on hyvin järjestetty ei sellaisesta varmaankaan koidu suurempaa vaivaa.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2019, 09:07:31 kirjoittanut TKI »

TKI

  • Vieras
Vs: 3008 - Ei käynnisty (VTi)
« Vastaus #5 : 05.04.2019, 23:30:53 »
Akun päällä oleva ohjausyksikkö on kaput. Menee vaihtoon ensi viikon maanantaina.

SEL

  • Vieras
Vs: 3008 - Ei käynnisty (VTi)
« Vastaus #6 : 06.04.2019, 08:27:15 »
Kumpikohan niistä kahdesta akun päällä olevasta osasta on rikki, se joka on kiinni akun miinusnavassa vaiko se jossa on sulakkeita ja on kiinni plus navassa.

Toeguep

  • Vieras
Vs: 3008 - Ei käynnisty (VTi)
« Vastaus #7 : 06.04.2019, 08:45:13 »
Ei ole start/stop malli. Mistä Toeguep päättelee että olen mies? Ja miten kuvankäsittelyohjelma toimii älypuhelimella tai edes tabilla, siihen en ole perehtynyt. Auto lähti eilen illalla Falck:in kuljettamana merkkiliikkeeseen ja ehtivät tsekata sen tänään joskus iltapäivällä. Nyt kun ei ole autoa käytössä huomaa miten tärkeä sellainen on. Hesassa ja muualla missä joukkoliikenne on hyvin järjestetty ei sellaisesta varmaankaan koidu suurempaa vaivaa.
No voi pyhä Sylvi, tuhannesti anteeksi, kyllä tuota hieman kummeksuinkin, että älypuhelimen kuvankäsittely voi olla ihan tuntematon asia tänä päivänä. Kannattaa perehtyä.
Hieno juttu joka tapauksessa, että pojat laittavat autosi kuntoon.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 3008 - Ei käynnisty (VTi)
« Vastaus #8 : 06.04.2019, 08:49:55 »
Pösö ei starttaa akkujännite 12,18 V.

Jos akun on lepojännite tuo, niin akku on sökö, jos ei tuosta lataamalla kohene.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

TKI

  • Vieras
Vs: 3008 - Ei käynnisty (VTi)
« Vastaus #9 : 06.04.2019, 10:00:17 »
No voi pyhä Sylvi, tuhannesti anteeksi, kyllä tuota hieman kummeksuinkin, että älypuhelimen kuvankäsittely voi olla ihan tuntematon asia tänä päivänä. Kannattaa perehtyä.
Hieno juttu joka tapauksessa, että pojat laittavat autosi kuntoon.
Ei mitään, kyllä minä mies olen ainakin passin mukaan  ;)
Ja kyllä kuvankäsittelykin on tuttua puuhaa, nyt on vaan tosin tabi ja älypuhelin enää käytössä ja androidiin sopivaa ohjelmaa ei ole tullut tsekattua.
Niin ehkä Pärnäsen korjaamolla saattaa olla asentajana myös nainen, kuka asentajista nyt sitten vaihtaakin tuon yksikön.
Huomaatko miten paljon netissä ihmiset olettavat asioita  ;)
Tietokoneen A- ajokortin olen joskus suorittanut.
Akku on 2-vuotta vanha. Ja lupasivat ladata sen siellä merkkihuollossa. Itse en ole ladannut kertaakaan tässä 2-vuoden aikana, olisi varmaan kannattanut kuitenkin. Kumpi yksikkö kyseessä selviää varmaan maanantaina tai tiistaina viimeistään. Ja kyllähän auto lähti saman päivän aamuna ihan hyvin käyntiin tuolla 12,18 V jännitteellä. Kun piti sitten lähteä iltapäivällä liikenteeseen kuului vain naksahdus ja varoituskolmiota yms. varoitusvaloa ja siihen päälle hälytysääni piip-piip-piip. Akusta tuollainen usean instrumentin soittama konsertti tuskin johtuu, eikä se ollut musiikkia ainakaan minun korvilleni. Heavy metalli bändien keikolla kun tulee suht tiuhaan käytyä 8)
« Viimeksi muokattu: 06.04.2019, 10:12:30 kirjoittanut TKI »

Toeguep

  • Vieras
Vs: 3008 - Ei käynnisty (VTi)
« Vastaus #10 : 06.04.2019, 10:17:18 »
Lainaus
Ei mitään, kyllä minä mies olen ainakin passin mukaan  ;)
Ja kyllä kuvankäsittelykin on tuttua puuhaa, nyt on vaan tosin tabi ja älypuhelin enää käytössä ja androidiin sopivaa ohjelmaa ei ole tullut tsekattua.
Niin ehkä Pärnäsen korjaamolla saattaa olla asentajana myös nainen, kuka asentajista nyt sitten vaihtaakin tuon yksikön.
Huomaatko miten paljon netissä ihmiset olettavat asioita  ;)
Tietokoneen A- ajokortin olen joskus suorittanut.
Joo, hienoa tuo ajokortti. Sitten sinullekaan ei ole epäselvää mikä ero on kilobitillä (kb) ja kilotavulla (kB) sekä megabitillä (Mb) ja megatavulla (MB).

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

TKI

  • Vieras
Vs: 3008 - Ei käynnisty (VTi)
« Vastaus #12 : 08.04.2019, 14:02:09 »
Kumpikohan niistä kahdesta akun päällä olevasta osasta on rikki, se joka on kiinni akun miinusnavassa vaiko se jossa on sulakkeita ja on kiinni plus navassa.
No niin Pösö on jälleen ajossa viime torstain jäljiltä jolloin siis kilahti tuo ohjausyksikkö, joka laskussa on PROT+ MAN U 6500 GR nimikkeellä. Ja listahinta tälle osalle on 252, 00 €  Pösön jälleenmyyjällä. Ymmärtääkseni on kyse osasta joka on kiinni akun + navassa. Korjatkaa toki jos meni väärin.
Jostakin muistui mieleen  tuo ohjelma TV:ssä jossa kerrottiin mm. sähkölaitteiden suunnittelusta kestosta kun kopiokoneella on otettu tietty määrä kopioita se kilahtaa tai sitten kilahdus on suunniteltu käyttötuntien mukaan. Siinä ohjelmassa eräs nörtti vaihtoi sitten muistaakseni tulostimeensa jonkin euron tai kahden osan ja avot taas heräsi tulostin henkiin.  Autoon kun tuli aivan hiljattain tuo 100 000 km mittariin.
Lisäys: Akkujännite on nyt 12.76 V latasivat akun siellä huollossa.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2019, 14:39:49 kirjoittanut TKI »