Kirjoittaja Aihe: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)  (Luettu 7546 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)
« Vastaus #15 : 15.06.2009, 12:23:50 »
Miten pakoputkessa sitten paukkuu, eikö se ole merkki siitä että sytytys on liian myöhällä
Se sytytys ei ole kohdillaan, polttoineseos ei pala kunnolla ja työntyy pakoputkeen jossa sitten paukkuu.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

jaketson

  • Vieras
Vs: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)
« Vastaus #16 : 15.06.2009, 21:26:40 »
Näyttää tämä ducelin jakajakin vuotavan öljyä samalla lailla mutta auto käyttäytyy nyt sillai että välissä on tehot tallella ja käy nätisti ilman paukahteluja mutta välissä taas vääntöä ei ole yhtään ja nykii kiihdyttäessä. Taitaa vika olla nyt jossain muussa kuin virranjakajassa ja sen säädöissä mutta missä?

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)
« Vastaus #17 : 16.06.2009, 06:08:30 »
Näyttää tämä ducelin jakajakin vuotavan öljyä samalla lailla mutta auto käyttäytyy nyt sillai että välissä on tehot tallella ja käy nätisti ilman paukahteluja mutta välissä taas vääntöä ei ole yhtään ja nykii kiihdyttäessä. Taitaa vika olla nyt jossain muussa kuin virranjakajassa ja sen säädöissä mutta missä?
Auto on ilmeisesti kaasarikoneella? Jos vikana on kiihdytyksissä se, että moottori ei vastaa kaasun painamiseen kunnolla, saattaa kiihdytyspumpun suutin olla tukossa. Oireena tuossa tapauksessa usein myös että kone meinaa tukehtua, kun kaasua painetaan nopeasti.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

jaketson

  • Vieras
Vs: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)
« Vastaus #18 : 16.06.2009, 06:28:11 »
Se tekee juuri nuin jos nopeasti tyhjäkäynniltä painaa kaasua, miten puhdistus?

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)
« Vastaus #19 : 16.06.2009, 06:35:59 »
Se tekee juuri nuin jos nopeasti tyhjäkäynniltä painaa kaasua, miten puhdistus?
Kaasuttimen kansi pois ja kiihdytyspumpun suutin/suuttimet on se, joka ohjaa polttoainesuihkun kaasuttimen kurkkuun. Yleensä kaareva putkisuutin. Puhdistuksen voi tehdä parhaiten irrottamalla suutin ja paineilmalla molempiin suuntiin puhaltamalla. Jos suuttimen alapäässä on holkki ja sen sisällä kuula, ne kannattaa ottaa ennen puhaltamista pois.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

jaketson

  • Vieras
Vs: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)
« Vastaus #20 : 16.06.2009, 07:04:48 »
No mikäs vois vaikuttaa siihen kun joskus liikennevaloihin pysähtyessä auto käy huonosti ja joskus taas käy niin nätisti. Ja mikä on tuossa kiihdytys pumpunvieressä oleva mötikkä joka on 3 pultilla kiinni?

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)
« Vastaus #21 : 17.06.2009, 09:47:37 »
No mikäs vois vaikuttaa siihen kun joskus liikennevaloihin pysähtyessä auto käy huonosti ja joskus taas käy niin nätisti. Ja mikä on tuossa kiihdytys pumpunvieressä oleva mötikkä joka on 3 pultilla kiinni?
Noihin tyhjäkäynnin vaihteluihin voi olla useampikin syy. Vikaa voi olla kaasuttimen säädöissä kuten myös sytytyksessäkin. Tuntematta tarkemmin kaasuttimen tyyppiä, arvelen sen mötikän takana olevan ryypyn kevenninkalvon. Kannattaa kokeilla hakua esim. "kevenninkalvo" niin löytyy juttua ko. aiheesta.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)
« Vastaus #22 : 17.06.2009, 10:34:28 »
Ja mikä on tuossa kiihdytys pumpunvieressä oleva mötikkä joka on 3 pultilla kiinni?

Kyseessä on Power valve (part-load enrichment), kaasuttimen vasemmalla sivulla (kiinni kolmella ruuvilla). Joissakin yhteyksissä sitä on kutsuttu rikastinlaitteeksi (lisärikastuspiiri). Tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasulla imusarjan alipaine pitää venttiilin suljettuna, mutta kiihdytys- ja täyskaasutilanteissa imusarjan alipaine katoaa, jolloin jousivoima painaa venttiilin auki rikastaen seosta.

Tuntematta tarkemmin kaasuttimen tyyppiä, arvelen sen mötikän takana olevan ryypyn kevenninkalvon. Kannattaa kokeilla hakua esim. "kevenninkalvo" niin löytyy juttua ko. aiheesta.

Kevenninkalvo puolestaan on ryyppykotelon yhteydessä kaasuttimen takasivulla (kiinni neljällä ruuvilla).
« Viimeksi muokattu: 17.06.2009, 10:38:03 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

jaketson

  • Vieras
Vs: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)
« Vastaus #23 : 20.06.2009, 12:37:59 »
Eli onko se jousi puristuksissa tyhjäkäynnillä? Kun tuossa autossa on nyt semmoinen ongelma että tyhjäkäynniltä kun lähtee kiihdytämään niin röpotää jonkun aikaa ja sitten lähtee hyvin kiihtymään. Se tekee tuon kun auto on käynyt jonkin aikaa tyhjäkäyntiä. Yleensä tekee niin kun lähtee liikenne valoista. Käytin kaasuttimen osiaa ja putsasin kaikki huolella mutta ei mitään vaikutusta.

jaketson

  • Vieras
Vs: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)
« Vastaus #24 : 16.01.2010, 13:11:35 »
Jäänyt tämä keskustelu vähän kesken kun käväsin asepalveluksen suorittamassa. Eli tuo ongelma johtui  rikkinäisestä 1 pytyn tulpan johdosta. Nyt auto on pelannut muuten hyvin mutta jakaja vuotaa melko paljon oljyä. Käytin tuon jakajan irti ja puhdistelin ja tutkin mutta ei siellä mitään tiivisteitä ollut. Tuosta koneen kilinästä puheenollen niin kiristelin niitä keskipako jousia vääntämällä niitä pidikkeitä johon jousen toisen pää menee kiinni. Nyt ei pitäs niin herkästi sytytyksen muuttua kun kierrokset nousee. Jakaja on siis ducelirin

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)
« Vastaus #25 : 16.01.2010, 13:17:26 »
Oletko varma että se jakaja vuotaa? yleensä vuoto tulee siitä jakajan ja kannen välissä olevasta o-renkaasta. Kun sen vaihtaa niin vuoto loppuu.

jaketson

  • Vieras
Vs: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)
« Vastaus #26 : 16.01.2010, 13:36:01 »
Olen varma koska öljyä löytyy myös virranjakajan kannesta

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)
« Vastaus #27 : 16.01.2010, 15:20:14 »
Kyllä sitä sinnekin päätyy vaikka se o-rengas vuotaa. Se ei maksa paria euroa enempää ja vanha on varmasi aivan kova korppu eli kannattaa kokeilla.

jaketson

  • Vieras
Vs: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)
« Vastaus #28 : 16.01.2010, 16:01:47 »
Minä ostin edelliseen bochin jakajaan uuden o-renkaan ja laitoin sen nyt tuohon ja näytti vieläkin olevan ihan joustava.

tosiju

  • Vieras
Vs: 405 - Virranjakajan öljyvuoto (XU)
« Vastaus #29 : 16.01.2010, 23:00:15 »
Kyllä sitä sinnekin päätyy vaikka se o-rengas vuotaa. Se ei maksa paria euroa enempää ja vanha on varmasi aivan kova korppu eli kannattaa kokeilla.

Auto: 1991 405 Break 1,9 GRI (XU9M).

Onko tolle O-renkaalle tiedossa mittoja? Mulla omassa on aika heikossa hapessa ja taitaa sieltä hiukan tihkua öljy. Service Boxista en löytäny minkään valtakunnan kuvaa siitä. Niin ja Ducellier toi on merkiltään.