Kirjoittaja Aihe: 405 - Moottorin vaihto (1,6 -> 1,9)  (Luettu 2495 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Cmdr.Riker

  • Vieras
405 - Moottorin vaihto (1,6 -> 1,9)
« : 06.08.2005, 18:13:15 »
Tarkoitus olisi lisätä leijonalauman kokoa pihalla yhdellä 405:lla. Eräs tietty auto kiinnostaa muuten (sopivia ominaisuuksia ym.), mutta pitää ensin selvittää onnistuuko 1.6 litraiseen kaasutinmalliin vaihtamaan esim. 1.9 ruiskukoneen ruiskuineen päivineen. Tai vaikka 1.6:sen, kunhan on ruisku.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 405 - Moottorin vaihto (1,6 -> 1,9)
« Vastaus #1 : 06.08.2005, 18:30:22 »
Mites takajarrut, pitääkö niiden olla mallia levy jos ruiskun laittaa? Eikös 1,6-litraisessa ole takana rumpujarrut?
Peugeot RCZ HDI FAP

TVH

  • Vieras
Vs: 405 - Moottorin vaihto (1,6 -> 1,9)
« Vastaus #2 : 07.08.2005, 18:57:29 »
1.6 -> 1.9 SRi kone vaatii seuraavat muutokset:

- taakse levyjarrut
- SRi tai Mi16 jarrutehostin
- eteen väh. 21mm kallistuksenvakain ja taakse 18mm kallistuksenvakain (nämä voi olla jo vakiona)
- taakse väh. 19.6mm vääntösauvat

1.6 -> 1.9 GRi kone vaatinee taakse girling rummut ja jouset/vakaimet vaihtoon.

kaasari -> ruisku konversio vaatii seuraavat muutokset:

- bensatankki, pumppu, suodatin, putket ja letkut
- koneen johtosarja
- jos laitetaan motronic-ruisku, pitää koneen vauhtipyörässä olla hammaskehä ja laatikossa paikka sen anturille, jetronic toimii ilman näitä

1.6 -> 1.9 olisi hyvä myös vaihtaa seuraavat osat, mitkä ei kuitenkaan ole lain vaatimia:

- eteen tuuletetut jarrut
- syyläri (koko etukehikko)

Helpompi ostaa suoraa ruiskuauto.

Teknisesti koneen vaihto on helppo homma, vanha pois uusi tilalle. Hommaa helpottaa suuresti se, että koko etukehikon saa helposti purettua pois jolloin nokalle jää ainoastaan auton alimpaan kohtaan palkki, eli nostokorkeuden ei tarvitse olla juuri mitään.

...

  • Vieras
Vs: 405 - Moottorin vaihto (1,6 -> 1,9)
« Vastaus #3 : 07.08.2005, 23:26:21 »
Lisätään vielä:

1.6 -> 1,6 (yksipisteruisku)

-Ei muutoksia, paitsi:

- bensatankki, pumppu, suodatin, putket ja letkut
- koneen johtosarja
- jos laitetaan motronic-ruisku, pitää koneen vauhtipyörässä olla hammaskehä ja laatikossa paikka sen anturille, jetronic toimii ilman näitä