Paljonko teillä on auton maavara mitattuna siitä takapään nostokohdasta (täytyy itseltä vielä mittailla, kun saan auton talliin)?
Pyöränkulmien säätöön liittyvässä huolto-ohjeessa on annettu referenssikorkeus "H2" 136mm (225/55R16 renkaille), joka käsittääkseni vastaa sitä korkeutta mikä auton takapäässä pitäisi olla levossa (jos alusta kunnossa)? Eli auraus pitäisi säätää tuohon viiteakorkeutta H2 vastaavaan arvoon ihan sama millä korkeudella auto sattuu oikeasti kulkemaan, jos oletetaan että alusta olisikin painunut esim. muutaman sentin vuosien kuluessa... Tai sitten korjata alusta, että maavara palautuu oikeaksi ja näin ollen auraus korjaantuu... Päteekö tuollainen ajatusmalli oikeasti vai onko tuulestatemmattua?
Tässä linkki ajankuluksi tekemääni kaavioon viitekorkeudesta ja aurauksesta (jos jotakuta kiinnostaa), joka perustuu huolto-ohjeen referenssikorkeuksille annettuihin auraus arvoihin. Keskimmäinen piste vastaa referenssikorkeutta H2.
Pitänee tosiaan jouset vaihtaa sitten samalla kun iskarit vaihtuu, koska vaikuttanevat enemmän siihen lepo korkeuteen, kun järjellä ajattelee. Huonot iskarit tulevat kuvioihin ehkä sitten juuri tiessä olevien heittojen aikana, kun auraus hetkellisesti muuttuu... Takaiskarit muuten maksoi n. 50e kpl latviasta tilattuna (sachs, ei ole säätyvä alusta).