kun luonnekin on sellainen, että kaikki rutinat ja vapinat v****tavat ja hermostuttavat
Sama vika Rahikaisella. Tätä taustaa vasten on todella fiksua sotkeutua 300tkm ajettuun käytettyyn Pösöön ja aikaisemmin melko moneen Alfa Romeoon
Tai no, Alfojen perusteella kai tähän pulkkaan päädyinkin; Kun yleisen tiedon mukaan ne ovat kertakaikkisen surkeita esityksiä eikä minulla toisaalta niiden kanssa ole ollut mitään kohtuuttomia harmeja, ajattelin että täytyyhän tuon Pösönkin kanssa sitten pärjäillä. Väärin ajateltu.
Niin, ainoa virhe minkä tuossa kohtaa voi tehdä on myydä juuri kunnostettu auto eteenpäin. Vaihtoehtoja on kuitenkin kaksi, joko ostaa huonon käytetyn halvalla ja kunnostaa omaan käyttöön, tai helmi yksilön ja pitää sen kunnossa.
Kun ei se näytä kuntoon tulevan vaikka kuinka korjaa... Tästä mahdollisesti jotain oppineena en ainakaan osta enää sitä huonoa käytettyä, näyttää että niitä saa korjata maailman tappiin ja hintaero siihen parempaan kappaleeseen on hyvin äkkiä syöty. Toisaalta nykyinenkin peli vaikutti teknisesti vähintäänkin kohtuulliselta kun siitä kauppaa tehtiin, joten vaikea se on sanoa mikä yksilö tulee jatkossa halvaksi ja mikä ei. Minäkin olen autojen kanssa sentään jumpannut kohtuullisen, tai paremminkin kohtuuttoman, paljon ja oma arvostelukyky ei siltikään antanut valintaprosessiin parempia eväitä.
Jos on vain mahdollisuus kilometrikorvauksiin niin sanoisin, että työsuhdeauto on huono vaihtoehto omalle + kilometrikorvauksille.
Nykyinen toimenkuva on lähinnä kopiokoneenkuljettaja joten kilsakorvaukset ovat olennaisesti pudonneet, nyt tulee enää ehkä sata euroa kuussa. Olipa aikoja jolloin 400 eurolla ostettu Alfa 75 kuoletti ostohintansa joka kuukausi ja siihen ei mennyt varaosiakaan kuin nimeksi, tosin pakettiin kuului että perillepääsyn kannalta oli syytä pitää yleismittari hanskalokerossa ja kerran mm. repesi vääntösauva irti kesken ajon
Täytyy vielä laittaa paperille noita odotettavissa olevia kuluja vaihtoehdoista:
a) nykyisen auton pitäminen seuraavat kolme vuotta
b) käytetyn, max. kolmivuotiaan auton pitäminen x vuotta
c) uuden, oman auton pitäminen x vuotta
d) firman liisarin pitäminen kolme vuotta
Firman auton parhaita puolia on ennustettavuus, 407 HDi preniumi maksaa 610 euroa kuussa ja piste. Ihan sama mitä siitä hajoaa ja onko sillä kolmen vuoden päästä jotain jälleenmyyntiarvoa. Nykyisessä autossa tulevat korjauskulut ovat suuri kysymysmerkki, jälleenmyyntiarvohan on jo uuden auton kumimattosarjan luokkaa joten arvonalenemaa ei paljon tarvitse tuumata. Uuden omistusauton kulut määräytyvät nimenomaan sen tulevan jälleenmyyntiarvon pohjalta ja uudehkon käytetyn riippuvat sekä jäännösarvosta että ylläpitokuluista. Lottoamiseksi menee siis joka tapauksessa.
Jos vaimokkeelta kysytään niin mielipide on että hanki uusi, ihan sama kuka sen omistaa. Ettei tarvitse olla koko ajan noin huonolla tuulella kun romut on taas rikki.