Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 142973 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Minulla on ollut 508 sedanin takapenkillä turvaistuin selkä menosuuntaan ja mahtuuhan se. Etumatkustajan penkin selkänojaa ei voi mihinkään lepoasentoon laittaa, mutta ainakin 180 senttiselle matkustajalle edessä oli oikein hyvät tilat, vaikka turvaistuin takana. Riippuu siitä paljonko sitä tilaa halutaan eteen ja millainen turvaistuin, mutta kokeilemallahan se selviää.

jalkkis

  • Vieras
Makuuasentoa ei kaivata etupenkillä mutta kunhan ei ihan pystyssä ja jalat hanskalokerossa tarvii matkustella. Itse asiassa meillä on nyt pojan jakkara edessä mutta jahka neiti kasvaa vielä hieman niin poika muuttaa takapenkille matkaseuraksi.

Sovittamaan mennään kyllä kunhan tulee sopiva kandidaatti vastaan.

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Matkamittarin oikeellisuuden tarkistaminen?

Katselin netissä muutamaakin GT 508 HDi SW:tä.  Saksasta tuotuja on tarjolla muutamakin ja esimerkiksi vuodelta -12 -- matkamittarissa alle 100 tkm.  Tuntuu erikoiselle, että joku ostaa tuollaisen auton ja ajaa (erityisesti Saksassa) vain 15 tkm vuodessa. Mitkä asiat huoltokirjan lisäksi te tarkastaisitte ajetun matkan oikeellisuuden varmistamiseksi?

Voiko 508:ssa nähdä kilometriluvun jostakin muualta, missä se on hankalampi muuttaa (siis väylältä kurkaten)?

Itse mietin:

1) Huoltokirjan merkinnöistä voi tulkita jotakin - Niissä ehyt aikajana on tärkeä.
2) Saksasta tuodussa 100 tkm ajetussa, jossa ei ole talvirenkaita pitäisi olla toiset kesäkumit viimeisillään -- vai jo kolmannet?
3) Noin vähän ajetussa ei pitäisi olla kamalasti kivenhakkaumia keulalla
4) Kuljettajan penkin istuinosan vasen sivutuki pitäisi olla uudenveroinen.
5) Yleisiä kolinoita ei tietenkään pitäisi olla lainkaan...

Ei minulle mitään autokuumetta näin auringonpaisteessa ole, ihan muuten vaan aprikoin ...  :)

//Jukka

PS. Lisään linkin Ylen artikkeliin aiheesta ... sattui juuri kohdalle...: https://yle.fi/uutiset/3-8711681
« Viimeksi muokattu: 15.03.2018, 09:18:20 kirjoittanut Jukka P »

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 533
Eipä niistä käytetyn kilometreistä voi tietää jos ei ole itse uutena ostettu. Katsoisin enemmän yleiskuntoa kun eihän sitä sillä mittarilukemalla ajeta.

Hartsa

  • Vieras
Pyydä nähdä saksalainen rekisteröintitodistus -kirjanen. Siinä on joka katsastuksen yhteydessä merkitty ajetut kilometrit ja sen on varmasti saanut auton mukana ostettaessa ja sitä on pitänyt suomessakin tulli- sekä katsastusviranomaiselle esitellä.

Lesabre

  • Vieras
Onko mitään muuta eroa hdi 2,0 140hp vs. 163hv versiossa kuin softa?
Miten nämä "tuning" boxit käytännössa toimii jos sellaisen ostaisi jotta140 versioon saisi vähän lisää tehoa tai saisiko päivitettyä jotenkin. Ns.optimointi maksaa noi 500€ ja semmoinen summa ei innosta.

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Olen nähnyt konepelti auki sekä 140, että 163 version ;D En ole aivan varma, olivatko samaa vuosimallia, mutta luokkaa 2012 -2014. Näyttivät melko samalta, mutta ainakin öljyntäyttökorkki oli eri paikassa.  Se ei tietystikään kerro, onko itse moottori ja sen muut komponentit samanlaisia muovikannen alla...

//Jukka P.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Mitä nyt nopeasti varaosakuvia vilkaisin, niin ymmärtääkseni ainakin kansi, pakosarja ja turbo ovat eri varaosanumeroilla.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Peugeot91

  • Vieras
Hei ryhmäläiset olen aikeissa ostaa 508 1.6thp 156hp.
Minkälaisiin remontteihin syytä varautua jakopää? Karstottuminen ymm? Autolla ajettu alle 40tkm vuosimalli 2014

antsu

  • Vieras

Peugeot91

  • Vieras
Onko jotain tiettyä kilometrilukemaa milloin jakopää ongelmat alkaa vai voiko tulla jo vaikka 10tkm kohdalla.?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Voi, ei ehkä kovin todennäköistä vielä noilla kilometreillä, mutta mitä enemmän ajettu, mitä lyhyempää matkaa, paljon käynnistyksiä, sitä aikaisemmin tuntuu tulevan ongelmat vastaan.

Otsikkoa voisi muuten päivittää ja ehkä koko aiheen ja mallin siirtää toiselle alueelle, kun tätä 508 I:stä ei enää uutena saa, eikä tämä siten ole enää nykyistä mallistoa.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
"Alkuperäinen" 508gt vs facelift 508gt. Mitä eroja moottorin lisäksi?

Vanhemmassa 2.2hdi ja fl mallissa 2.0hdi. Tietysti se kosketusnäyttö ja led ajovalot, mutta onko muutakin eroa?
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Pieniä eroja. Sedanin perä parempi ennen fllää ja taasen nenu on parempi fllässä. Sama auto muuten, eli ikivanha ja kankea audio-mediakeskus verrattuna nykyisiin ja Parrotin Asteroidiin. Tuo johdoton Android auto toimii vielä harvassa kiesissä 😁.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
Mahtaako jousitus yms. olla samaa kuin ennen faceliftiä. Gt: tuentahan oli edessä erilainen.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.