Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 407  (Luettu 95126 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

martymcfly

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #30 : 28.10.2012, 19:12:21 »
Automalli: 407
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: 2007
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: Bensiini
Vaihteisto: Automaatti
Moottori: 3.0 V6
Mihin kokemukset perustuvat: Koeajo x 2
Ajomäärä: 100tkm, itse ajoin kahden koeajon aikana yhteensä n. 60 km

+ Mukava alusta, sopivasti jämäkkyyttä ja mukavuutta samassa paketissa
+ Suuntavakavuus
+ Ei kitinöitä tai muita hälyääniä ohjaamossa
+ Hyvin varusteltu
+ Istuimien laatuvaikutelma (puolinahkat)
+ Hyvät tilat edessä
+ Mukava kuljettajan istuin, sähkösäädöt
+ Sedaniksi takapään muotoilu onnistunut, muutenkin melko tyylikäs pl. keula
+ V6 moottorin soundi, suorituskyky ja yhteistoiminta 6-lovisen automaatin kanssa

- Rengasmelu, alla tosin ihan loppuunajetut 2008 paistetut kesärenkaat
- Takatilat ulkomittoihin nähden
- Sähköisen iskunvaimennuksen "sport" -asento tuntuu lisäävän vain pintakovuutta ja vähentävän ajomukavuutta. Varmasti kiva varuste Alppien mutkaisilla hyväpintaisilla teillä, mutta tapeettoman tuntuinen varuste kotoisilla asfalteilla
- Pitkään keulaylikseen ei tahdo silmä tottua, ja se osin lähes pilaa auton muuten melko tyylikkään ulkomuodon
- Keskikonsolin katkaisimen ja nappien ergonomia ja laatuvaikutelma

Kaikenkaikkiaan plussien ja miinuksien jälkeen auto jää sen verran paljon plussan puolelle, että auto(V6)kuume heräsi pahasti.

martymcfly

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #31 : 28.10.2012, 19:31:23 »
Automalli: 407
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: 2005
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: Bensiini
Vaihteisto: Automaatti
Moottori: 3.0 V6
Mihin kokemukset perustuvat: Kokeilu jäsen JPL:n autolla
Ajomäärä: 130tkm, itse ajoin "testin" aikana n. 15km

Pääsin siis testaamaan toisen palstalaisen JPL:n hieman modifioitua 407 Sport V6:a samanaikaisesti "vakion" 407 V6:n kanssa. Erona vakioon olivat mm. Konin vasta alle laitetut iskarit, sekä merkittävästi JPL:n toimesta paranneltu äänieristys etenkin ovissa ja alustassa. Etuikkunat olivat myös laminoidut. Edellisen yllä olevan arvostelun kommentit pitävät tämänkin auton osalta paikkansa, paitsi että:

+ Äänieristys ihan huippuluokkaa, auto kulki karkeallakin asfaltilla kuin sukkasillaan, taivaallista. Hiljaisin auto josta olen ajanut, piste. Rengasmelun puuttuessa myös V6:n murinat kiihdytettäessä pääsevat todellakin oikeuksiinsa. Ihan ehdoton toimenpide jos auton päädyn hankkimaan.
+ Iskunvaimennus erinomaisella tasolla, kaikki kolahtelut puuttuvat ja alkuperäisen jousituksen sivuttaismuljahtelut loistivat poissaolollaan (jotka eivät siis ole pahoja ja joita en edes huomannutkaan ennenkun pääsin ajamaan tätä jossa niitä ei esiintynyt). Ilmeisesti nämä kyseiset Konit pitäisivät olla jäykemmät kun alkuperäiset, mutta siitä huolimatta tuntuivat jopa mukavammilta ja tekivät ajokokemuksesta "tunnokkaamman".

Hyvästä autosta on tullut näillä päivityksillä vielä parempi, joka ei ainakaan helpota tätä kroonista autokuumetta. 8)


pökötti_306

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #32 : 07.12.2012, 20:25:36 »
Automalli: 407
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: 2005
Varustelutaso: Executive
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali 6-vaihteinen
Moottori: 2.0HDI 136hv
Mihin kokemukset perustuvat: Omaan ajokkiin.
Ajomäärä: noin 10-15tkm

+ Hyvä ajettava, ei pidä ääntä
+ Hyvät tilat, vaikka 5 aikuista ihmistä kyydissä
+ Tehokas
+ Hyvät varusteet
+ Jämäkkä alusta
+ Automaatti-ilmastointi erittäin hyvä
+ Webasto lämmittää hyvin

- Pitkä etuylitys, ei näe kunnolla missä keula menee

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #33 : 20.03.2013, 22:58:49 »
Automalli: 407
Korimalli: Sw
Vuosimalli: 2009
Varustelutaso: Executive
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali 6-vaihteinen
Moottori: 2.0HDI 140hv
Mihin kokemukset perustuvat: Omaan ajokkiin.
Ajomäärä: noin 10tkm auto ollut minulla pikkusen päälle kuukauden

+Auto on aivan loistava pitkillä matkoilla
+Diesel kone
+Kulutus
+ Kaukosäätö webasto lämmittää hyvin
+Kuljetus tilaa hyvin omiin tarpeisiin
+Ulkonäkö on hyvä
Jos jostain miinusta annan niin siitä että pieniä asioita ei ole saatu korjattua tässä ns Facelift mallissa kuten esim: takajarru valon kiinnitys. Mutta toisaalta vilkun viiksi paketti on parempi kuin esim 2006 mallissa . Seuraava auto on 508.
« Viimeksi muokattu: 20.03.2013, 23:24:13 kirjoittanut 407 sw 1.6 Hdi »
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

busterrs

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #34 : 19.04.2013, 17:48:42 »
Automalli: 407
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2011
Varustetaso: Executive
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: 6-vaihteinen manuaali
Moottori: 2.0 HDi 140 FAP
Mihin kokemukset perustuvat: Omaan autoon
Ajomäärä: Noin 80 tkm, edellisellä samanlaisella 30 tkm, molemmat uutena hankittuja

+ Todella pieni kulutus, maantiellä pääsee alle 5l/100km helposti
+ Vahva ja hiljainen moottori
+ Huippuvakaa ajettava kaikissa olosuhteissa, ohjailutarve olematon
+ Vakiovarusteena kauko-ohjattava Webasto
+ Hyvän näköinen ja massasta erottuva muotoilu
+ Ei hälyääniä sisällä
+ Talvella tarvittaessa jopa tuskallisen lämmin
+ Lähivalot valaisevat oikeanpuoleisen pientareen todella hienosti (halogeeni)
+ Upea ohjaustuntuma
+ Kokoisekseen taittuu nopeisiin mutkiin uskomattomalla varmuudella vakioalustalla ja -renkailla
+ Kattava vakiovarustelu
+ Panoraamakatto
+ Erinomainen ajoasento

- Takapenkkitilat
- Todella matala maavara
- Pitkä keulaylitys, jos sitä ei tiedosta
- Näkyvyys sisältä takaviistoon
- Haluttavuus vaihtoautona
- Arvon säilyminen
- Hiukkassuodattimen vaihtohinta merkkiliikkeessä
- Jakopää hihnalla, vaikka on dieselmoottori

Auto on todella mahtavan miellyttävä ajettava varsinkin maantiellä, kelillä kuin kelillä. Kulkee vakaasti ja suht hiljaisesti, kuitenkin selkeästi äänekkäämmin kuin 406 GW. Luotto auton ominaisuuksiin säilyy pahimmillakin talvikeleillä. Kulkee voimavaroihin nähden todella pienellä polttoainemäärällä. Näiden viimeisten vuosimallien suurennetut ulkopeilit parantavat takanäkyvyyttä ratkaisevasti.
Etupenkkitilat riittävät hyvin kaksin ajellessa, 185- senttisen kuskin takana alkaa olla ahdasta. Myöskään Isofix- jalustainen turvakaukalo (Recaro) ei mahdu saman kuskin taakse ilman jalustaakaan, vaan se on laitettava oikealle puolelle.
Matalaa maavaraa saa hieman varoa, samoin kuin pitkää keulaa, mutta niihin tottuu nopeasti. Maavara konkretisoituu lähinnä renkaiden vaihdoissa, jolloin tavallinen pieni hallitunkki ei mahdu pehmustetyynyineen helman alle ilman, että ajaa pyörät ensin esim. kakkosnelosten päälle.
Miellyttävä ominaisuus on sekin, ettei omaa autoa tarvitse etsiä markettien parkkipaikalla Avensis- ja Passat- massasta, vaan se erottuu selkeästi (edukseen!).
Tämä 2011- mallinen auto on ollut käytössäni erittäin luotettava, varsinaisia autosta johtuvia vikoja ei ole ollut ainoatakaan lukuunottamatta yhtä parkkitutkan anturia. Heti uutena ohjauskulmat oli pielessä, samoin ohjausakselin nivelessä oli väljyyttä ja myöhemmin ilmeni että toinen etupyörännapa on kiero, mutta siinä kaikki.
Laatuvaikutelma on hieman kaksijakoinen. Toisaalta esim. maalaus on hyvin tehty, natinoita tai alustakolinoita ei kuulu ja kojelauta näyttää laadukkaalta ja suurin osa sisustan materiaaleista myös tuntuu siltä. Toisaalta taas takapenkin ylösnousevat istuinosat ovat aikamoisia vaahtomuoviläystäkkeitä, takaluukun sulkeutumisääni on halvan kuuloinen paukaus, tankin luukku on sormella aukikaivettava, 406:ssa oli sentään vipu sisällä. Hieno etuakselisto taitaa ikääntyessään olla ongelmallinen.
Voin hyvillä mielin suositella 407:ää kenelle hyvänsä, mutta ilmeisesti nämä viimeisimmät mallit ovat selkeästi luotettavampia kuin tuotannon alkupään mallit - niinkuin kai yleensäkin.



Mokkis

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #35 : 10.01.2015, 16:58:42 »
Automalli: 407
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: 2004
Varustelutaso: Confort
Polttoaine: Bensiini
Vaihteisto: Automaatti
Moottori: 2.0
Ajomäärä: 159tkm, omassa ajossa nyt viikon.

+ Suuntavakaus sekä ajettavuus
+ Ei kolise eikä rämise
+ Hyvät ajoasentosäädöt, mukava!
+ Loppujen lopuksi hyvä perusvarustelu
+ vakionopeudensäädin toteutettu kivasti ja samat vibat radioviiksestä
+ selkeä näkymä ulos kuljettajalle
+ tiptronic vähentää kulutusta joissain tilanteissa ja mahdollistaa myös hyvin rauhallisen ajon
+ Tämä yksilö lähes uuden veroisessa kunnossa ja tekniikka paria aivan kosmeettista vikaa lukuun ottamatta toimii moitteetta. Edes ohjaustehostin ei vuoda.

+/- Jäin kaipaamaan vanhoista pösöpenkeistä tuttuja kyynärtukia. Keskikonsolin säädettävä kyynärtuki on toki moderni vaihtoehto piilotettuine tavaratiloineen, mutta se ei ole yhtä mukava kyynärpäälle.  8)

-liikaa nappeja ja liian monimutkainen käyttöliittymä eri toimintojen hallinnoimiseen keskikonsolissa.
-ajotietokone säätöineen vanhahtava
-pitkän etuoven sisäkahva aivan liian edessä, ei mahdu käsi mun säädöillä sinne kun ratti tulee eteen. Käsittääkseni sähkösäätöinen automaattisesti vetäytyvä ratti on lisävaruste.
-vanhahtava bensakone, ei jaksa viedä tätä autoa tällä painolla ja kuluttaa aika tavalla
-vanha 4-portainen automaatti (Al-4?) pahentaa tilannetta
-liian tiheät välitykset viimeisellä vaihteella, 90/kmh nopeudessa kierrokset jo 2500rpm (fl. SV 406 samalla moottorilla ja vaihteistolla 90km/h 2150rpm!!)
-Mieletön rengasmelu maantienopeuksissa lähes uusilla Nokian Hakkapeliitta -nastarenkailla, pitää vielä tsekkailla mikä on tilanne sitten kesärenkailla
-tavaratilan luukku voisi samantein avautua loppuun saakka sähköisesti
-liian pitkä keulan ylitys etuakselilta saattaa puskurin osumavaaraan maavaran sekä kuljettajan näköetäisyyden vuoksi.
-takapenkillä onnettomat tilat sedanissa, jos edessä istuu kääpiöstä yhtään isompia ihmisiä.
-eturenkaat täristää paikallaan käännettäessä, kuitenkin ohjaustehostin on todettu ehjäksi.

Kaiken kaikkiaan on se Peugeot, mutta 406:n seuraajalta olisi odottanut paljon enemmän. Seuraava auto on fl. 607 ja tämä lähtee heti kiertoon kun löydän sopivan kuningasleijonan tilalle.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2015, 17:05:20 kirjoittanut Mokkis »

Koira

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #36 : 24.01.2015, 17:41:35 »
Automalli: 407
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: 2008
Varustelutaso: Confort
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 1.6 HDI
Ajomäärä: 20 tkm -> 190 tkm

+ Hiljainen ja mukava tienpäällä.
+ Edullinen ostohinta käytettynä. (Hyvä hinta-laatusuhde käytetttynä)
+ Webasto ja automaatti-ilmastointi vakiona. Molemmat hyvät tehokkaat ja toimivat.
+ Perustekniikka toimi hyvin lukuunottamatta 1.6 HDI konetta. (Tästä myöhemmin)  Uusitut osat turbo, EGR, akku, jarrupalat taakse ja pari koiranluuta.
+ Kaikki ongelmatkin mukaanlukien käyttökustannukset jääneet melko mataliksi.

- Takatilat hieman ahtaat kokoisekseen autoksi.
- Takakontti hieman ahdas. Esimerkiksi lastenrattaiden kanssa haastavan mallinen.
- Moottorina 1.6 HDI ollut haastava: Suuttimien ympärille poraa rei'kiä. Korjaus merkkiliikkeessäkin edullinen. Itsellä ehti todennäköisesti karstoittaa konetta sen verran että rikkoi turbon 120 tkm kohdalla. (Kaikki huollot tehty ajallaan merkkiliikkeessä turborikkoon saakka. ) Kaikki suuttimien tiivisteet vaihdettu pariin otteeseen, eli kerran turboremontin jälkeen.
- Turboremontin hinta merkkiliikkeessä  kohtuuton. (Hinnoittivat lähemmäs 4000 euroon.) Muualla tehtynä alle 1000 euroon.

190 tkm pintaan auto vaihtui 2.0 HDI koneelliseen.

mika

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #37 : 15.09.2018, 13:47:40 »
Automalli: 407 SW
Korimalli: Farmari
Vuosimalli: 2006
Varustelutaso: Confort
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 2.0
Mihin kokemukset perustuvat:oma auto
Ajomäärä: 168500km, josta itse ajettu n. 1500km

Edellinen auto 406 farm. jolla oli ajettu 212000km vaihdon tapahtuessa, joten vertaan vähän siihen. Eli alkaa tuntua ettei tässä autossa ole muuta parempaa kuin ajettavuus ja ulkonäkö.
Todella hyvä ajaa, kokeili vähän vauhdikkaammin mutkaisella asfaltti tiellä, missä pinta ei mikään paras, ja kyllä jokainen rengas tiessä pysyi ja uskalsi jyrkinpiinkin mutkiinkin ajaa reipasta vauhtia.
Rengaspaineen tunnistimien toiminnasta pois olemisesta ilmoittaa n. 40km ajon jälkeen, ei siis kauhean häiritsevä piippaus.
Vielä ainakaan ei ole suurempia ongelmia kohdattu.
 

Plussat:
+ulknäkö
+sisusta
+ajettavuus/alusta

Miinukset:
-pieni tavaratila farkuksi
-ilmastointi tehottoman oloinen yli 25 asteen lämmössä
-tuulilasinpyyhkijöistä puuttuu tehokkain nopeus
-voimansiirrosta tai jostain tulee juriseva ääni sisälle. (ei ole pyöränlaakeri vika)
-takaluukunkahvan ympärys ruosteen alkuja.
-monitoiminäyttö himmenee kuumassa autossa.
-kylmänä jotain pientä nykimistä pienissä nopeuksissa, häviää nopeasti ainakin kesällä.

Päivitystä kun auto lähti kiertoon 275tkm ajettuna.
Kaiken kaikkiaan luotettava kulkupeli oli reilun 8 vuoden ajan. Pikaisella laskeskelulla jotai rapiat 2000e ehkä korjauskulut tuolta koko ajalta. (ei sis. öljynvaihtoja) Toki suhteita korjaamoille on eikä itselläkään peukalo ihan keskellä kämmentä. Suurin kulu oli se lämmityslaitteen säätöläppien vaihto - 750e. Pyöränlaakereita, "alapalloja". Lämpötilatunnistimen tiiviste/koko tunnistin, ohjaustehostimen putkiston tilkkimistä tupla klemmarein. Yhden jakopäänremontin ehdin teettää, nyt saa joku muu tehdä suraavan  :) Tuo EW10A moottori oli kyllä ihan luotettava, pientä mehimistä sieltä täältä motin ulkopuolelle, kuuluu varmaan jo noihin kilometreihin. Syö myös öljyä, se asettui tiivisteitä pehmentävällä lisäaineella kolmen öljynvaihtovälin ajaksi, ja palasi... sai kaataa sitä öljyä aika usein lisää. Laiskalle se jo tuntui loppu ajasta, mutta ajeltuani isän 1.6l mitsulla ei enää niinkään.  ;D Ilmastointia en kyllä saanut tuossa autossa riittävän tehokkaaksi missään vaiheessa kuumille keleille. Vakkaria ei tullut koskaan hommattua tuohon, se harmitti aina pidemmällä matkalla. Kuskin jakkarassa ei sälkätuki toiminut. Ulkopeilien lämmitys ei toiminut, tuohon palstalla hyvät ohjeetkin korjata, vaan ei saanut aikaiselsi. Keskikonsolin näytön vaihdoin bt malliseen kiinasta, loppui sen sumenemin lämmetessä. Muutoin ei moittimista, hyvä ajaa ja ainakin tämä yksilö oli edullinen korjauskulujen suhteen.

Ja koska pösöön ei enää saanut luotettavia bensamoottoreita, merkki vaihtui kolmen pösön jälkeen. (508 olisi kyllä muuten houkuttanut).