Kirjoittaja Aihe: 508 - Navigaattori  (Luettu 42042 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Late99

  • Vieras
Vs: 508 - Navigaattori
« Vastaus #15 : 26.05.2013, 15:00:58 »
Selvisikö karttaongelmat Penguinilla? Tilasitko juuri 2011-autoon tarkoitetun setin ja sekään ei laitteeseen kokonaisuudessaan uponnut? Itselläni 2011 -auto ja kyllähän tuota karttapäivitystä alkaisi kaipailemaan... Ei vaan viittisiä sikaa säkissä tilata. :)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Navigaattori
« Vastaus #16 : 26.05.2013, 23:49:26 »
Karttapäivityksen voi kyllä huoletta tilata. 2011-mallisen auton navigaattorissa on 4 Gt:n microSD-kortti ja koko 2012-karttapäivitys ei sinne mahdu, mutta päivityksen yhteydessä voi valita mitä jätetään pois. Ei ainakaan itselläni ole kovin suurta tarvetta jollekin Ukrainan ja muun Itä-Euroopan kartoille.

Toki olisi tapa päivittää se microSD-korttikin suurempaan, mutta en suosittele, sillä päivitys poistaa navigaattorista takuun.

Toki ne kartat löytyvät netistä myös piraattiversiona ja tietojeni mukaan piraattikartat toimivat niin kauan kun navigaattoriin ei ole koskaan päivitetty kyseiseen autoon lisenssoituja karttoja. Lisenssoidut kartat lukitaan auton VIN-koodille ja sen jälkeen naviin ei enää pysty päivittämään muita karttoja kuin kyseiselle VIN-koodille lisenssoituja, niin että kartta myös toimivat. Väärälle VIN-koodille tai kokonaan ilman sitä olevat kartat toimivat vain 1000 km / maa.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2013, 23:53:08 kirjoittanut Penguin »

gli

  • Vieras
Vs: 508 - Navigaattori
« Vastaus #17 : 31.07.2013, 08:59:41 »
Tätäkin ketjua kun lukee, niin mieleen tulee nuo ulkopuolisen valmistamat 2-din-monitoimilaitteet. Niissä kun on paljon ominaisuuksia ja kunnon käyttöliittymä kosketusnäytöllä. Ihmettelen vaan sitä, että miten tuossa alkuperäisessä normaalissa pikkunäytössä oleville toiminnoille käy kun paikalle asennetaan joku korvaava ja alkuperäistä varmaan kaikin puolin parempi navi/viihdelaite? Miten auton asetukset sitten hoidetaan? Kyselen siksikin, että auton vaihto on edessä ja tarjolla olisi jokunen passeli 508:kin, mutta tietysti vaan tuolla pienellä normiruudulla. Onko siis jollain kokemusta, ettei mene ojasta allikkoon. Joka tapauksessa en enää seuraavassa autossa (oli merkki mikä hyvänsä) halua käyttää noita imukuppivirityksiä johtoineen.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Navigaattori
« Vastaus #18 : 31.07.2013, 09:16:26 »
RT6:n isolla näytöllä pystyy vaihtamaan mihin tahansa 508:iin, jossa on sähköinen käsijarru. Keskikonsolin kanssa on eniten säätämistä ja laitteen koodaus autoon vaatii jonkinlaista tietokonetta ja sen käyttötaitoa. Kosketusnäyttöä tuossa ei ole, mutta kyllä se silti irralliset piuhaviritykset voittaa. Tarkempia ohjeita voi kysellä YV:llä tai googlailla ranskan- ja saksankielisiltä foorumeilta. Tänne en niitä kirjoita, koska ohjeet palvelisivat myös varkaita ja piraattikarttojen käyttäjiä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Navigaattori
« Vastaus #19 : 09.08.2013, 12:17:10 »
Auto: 2011 508 GT HDi 204 A.

Navigaattori ei löydä yhtään satelliittia. Laite käyttää selvästi jotain anturidataa autosta paikan määrityksen apuna, koska se pysyi kartalla n. 30 km kotoa ilman yhtään satelliittia. Kehä I:llä kannelmäen kohdalla tuo sitten eksyi kehän ylittävällä sillalle ja sen jälkeen on oikea paikka ollut kadoksissa ja autoa kuvaava merkki matkaa kartalla missä sattuu.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Navigaattori
« Vastaus #20 : 09.08.2013, 22:06:29 »
^ Noin 6 tuntia ja 50 ajettua kilometriä myöhemmin kehä I:llä Otaniemen kohdalla liikennevaloissa seisoessa navi keksi taas satelliitit ja löysi kartalle. Kovin se näkyy kuitenkin olevan siinä rajoilla, että löytyykö vai ei ja siinä kun autossa oleva puhelin löytää kahdeksan satelliittia, niin tuo auton navi löytää vain neljä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Navigaattori
« Vastaus #21 : 20.08.2013, 01:02:02 »
Tänään todettu merkkihuollossa, että navigaattorin GPS-antenni/-vastaanotin ei ole paikallaan. Ilmeisesti vaurioitettu jotenkin tuulilasin vaihdossa samaisessa liikkeessä talvella. Uusi antenni/vastaanotin olisi löytynyt, mutta taustapeilin luona tuulilasissa olevaa rämisevää ja niin ikään tuulilasin vaihdossa rikkoutunutta muovikoteloa ei löydy maasta, joten se piti tilata Ranskasta ja vaihto tehdään kolmen viikon kuluttua, sikäli kun osat ovat saapuneet.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Navigaattori
« Vastaus #22 : 10.09.2013, 13:44:46 »
Nyt on tämäkin korjattu. Aika sitten näyttää auttoiko ongelmaa vai ei. Viime aikoina on tosin toiminut varsin moitteettomasti muutenkin.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Navigaattori
« Vastaus #23 : 06.10.2013, 15:58:28 »
Olipa taas laadukasta työtä. Tänään tipahti tuulilasilta taustapeilin jalan ympäröivän muovikotelon vasen puolisko.



Samalla olikin sitten mahdollisuus vilkaista mitä tuo pitää sisällään ja jotenkin on vaikeaa ymmärtää miten tuolla voisi GPS-antenni irrota paikallaan tai olla edes väärin asennettu.



Eikä tuota antennia mihinkään ole vaihdettu, vaikka niin väitettiin.



Jos antenni olisi vaihdettu syyskuussa 2013, niin sen valmistuspäivä tuskin olisi 28.02.2011. Mistähän tästä näkee, että osan varaosanumero on 6587 A5, kuten SB väittää.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 508 - Navigaattori
« Vastaus #24 : 09.10.2013, 14:58:06 »
Mistähän tästä näkee, että osan varaosanumero on 6587 A5, kuten SB väittää.

Ei mistään, koska Peugeot ei yleensä merkitse SB:ssa käytettyjä varaosanumeroita osiin, vaan niissä on toisenlainen osanumero (jonka perusteella toki valmistaja itse pystyy selvittämään, mikä osa on kyseessä).
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ikaika

  • Vieras
Vs: 508 - Navigaattori
« Vastaus #25 : 14.03.2015, 08:33:52 »
Auto: 2012 508 SW 2,0 HDi 140.

Tietääkö pösön omistajat, saako suomenkieliset asetukset alkuperäiseen navikaattoriin? Olisin kiitollinen tiedosta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Navigaattori
« Vastaus #26 : 14.03.2015, 13:11:41 »
Ei saa.

Benkku

  • Vieras
Vs: 508 - Navigaattori
« Vastaus #27 : 14.03.2015, 16:03:31 »
Ei mistään, koska Peugeot ei yleensä merkitse SB:ssa käytettyjä varaosanumeroita osiin, vaan niissä on toisenlainen osanumero (jonka perusteella toki valmistaja itse pystyy selvittämään, mikä osa on kyseessä).

Tonin tarkoittama numero on se 96 alkuinen, 10 merkkiä pitkä.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Navigaattori
« Vastaus #28 : 21.06.2015, 23:57:56 »
Auto: 2011 508 GT HDi 204 A.

Navigaattori ei löydä yhtään satelliittia. Laite käyttää selvästi jotain anturidataa autosta paikan määrityksen apuna, koska se pysyi kartalla n. 30 km kotoa ilman yhtään satelliittia. Kehä I:llä kannelmäen kohdalla tuo sitten eksyi kehän ylittävällä sillalle ja sen jälkeen on oikea paikka ollut kadoksissa ja autoa kuvaava merkki matkaa kartalla missä sattuu.


Auto: 2011 508 SW 2,0 HDi Allure.

Sama ongelma tullut myös meidän naviin. Ajoittain tipahtaa täysin kartalta. Tässä ei siis ollut muuta vaihtoehtoa kuin viedä huoltoon/vianetsintään/päivitykseen?
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Navigaattori
« Vastaus #29 : 22.06.2015, 15:22:24 »
Ulkomaisilta foorumeilta luettuna tähän pitäisi auttaa navin softan päivittäminen ja Diagboxilla tehtävä kalibrointi. Vaatii yhteyden PSA:n koneille, eli ei onnistu kuin merkkihuollossa. Minulla on pari-kolme kertaa tuon tehnyt, softan olen itse päivittänyt kerran, mutta en ole "uskaltanut" niin uuteen päivittää, mikä tuon kalibroinnin joka tapauksessa vaatisi, kun olen lukenut niissä tulevan roppakaupalla muita ongelmia. Merkkihuollossa eivät tajua tuosta yhtään mitään ja jos tuo onnistuu sekoilemaan niin pitkään, että merkkihuollossakaan ei satelliitit löydy useallakaan yrityksellä, niin kuulemma korjaus on uuden navin tilaaminen.

Softaversiot hyppäävät muistaakseni 2.27:stä 2.70:ään eli välistä "puuttuu" versiota ja tuon välin yli päivittäminen vaatii kalibroinnin. Uusin softaversio on tällä hetkellä 2.86B.

Jos autossasi ei ole enää takuuta, niin ennen päivitystä kaivaisin sieltä RT6:n sisältä sen microsd-kortin esiin ja kloonaisin. Samalla kortin voi päivittää siitä alkuperäisestä 4 Gt koosta 8 Gt:uun, niin mahtuu uusin karttapäivityskin sisään. Näin siksi, että softaa ei voi palauttaa takaisin vanhempaan versioon. Näin ole itse ymmärtänyt, että tuo softa on käytännössä kokonaisuudessaan tuolla muistikortilla ja palautus vanhempaan versioon onnistuisi tuolla tavalla. Omassa autossani on takuu vielä voimassa vuoden verran, joten ymmärrettävästä syystä RT6 on saanut pitää muistikorttinsa siellä sinetin alla piilossa.

Katsotaan jos tässä kesän aikana uskaltautuisi merkkihuollon Diagboxin ääreen, päivittäisi softan uusimpaan ja saisi sen kalibroitua. Voi myös jäädä tekemättä.

Ai niin sellainen juttu vielä, että marmorilla väittävät helposti muuta, mutta se navin softa ei maksa mitään. Päivitys tosin kestää noin puolituntia, auto sen aikaa tyhjäkäynnillä ja siitä saattavat velottaa jotain. Toki sekin tapahtuu ihan itsestään sen kun laittaa vaan päivityksen käyntiin, ei sitä tarvitse puolta tuntia kytätä vieressä.