Auto: 2005 607 3,0 V6 Executive (ES9A, XFV, VF39UXFVJ92204317).
Tai toimivat taas jotenkin. Jälki on samanlaista, kuin ammoin Zil131 6x6 MKA:ssa ja varsien asento varmaan kuten noissa Zil ja UAZ merkkisissä värkeissä. Viime viikolla vesisateessa Jyväskylän ja Kuopion välillä paukahti vänkärin puoleinen "muna" vivustosta ja työkalut oli ristissä tuulilasissa. Rungot vääntyi ja muoviosat rutisivat kappaleiksi. Repsikan puoleisen varren revin irti naarmuttamasta tuulilasia. Nippusiteillä jameloin kahdesta yhden ja se pyyhki sellaista 5 cm rantua. Lopulta ei pyyhkinyt sitäkään vaan jumittui keskelle lasia.
Porasin 5 mm reiän munasta läpi ja ruuvilla ja nylocilla nippuun korialuslevyjen kanssa. Vivusto toimii, mutta nuo kirotut varret ja uudet "Peugeot-leimoilla" marmoritiskiltä ostetut pyyhkijät eivät halua osua lasin pintaan koko matkalta. Vääntelin varsia ja nippareilla pännäsin sulan vartta ja yms. Ottaa konepeltiin ja nousee päistä irti tai vaihtoehtoisesti keskeltä. Ilmeisesti on samalta linjalta noiden ryssän varsien kanssa, paitsi että niitä sai säädettyä.
Niitä saakutin muovirimpuloita mitä ei saa pyyhkijän mukana, eikä ainakaan kaikkien varsien mukana, ainakaan romikselta. Merkkiliikkeessäkään eivät osanneet kertoa millä numerolla niitä saa.
Vivusto romiksella 80 € ja netissä 170 € marmoritiskillä 200 €, näitä en nyt tarvinnut, kun korjasin ruuvilla. Varret 20-40 € romiksella muttä vain yhdessä oli se muoviosa tai ylipäätään sain vastausta mitä varren mukana tulee. Eli kun sitä muovia ei ole, niin eivät sitten vastaa mitään?
Sulkapari marmoritiskillä 50 €. Varresta oli sen verranpuhetta, että on "kallis". Hinta jäi auki.
Ikinä missään muussa vehkeessä en ole vastaavaan vitutukseen pyyhkijöiden osalta törmännyt. Imeisesti kaikki vääntyi tai ovat vääntyneitä pl. uudet sulat.