Kirjoittaja Aihe: 508 - Öljyvuoto moottorista (VTi) (kampiakselin öljytiiviste)  (Luettu 3407 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Velmanteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Auto: 2011 508 1,6 VTi 120 2-Tronic (VF38D5FS8BL017467, 50 000 km).

Elikkäs kyseessä pienehkö öljyvuoto oikealla puolella, lohkon kylki kosteana, reviiriäkin merkkaa. Yritin service boxistakin katsoa mistä voisi tulla, mutten löytänyt mahdollisia vuoto paikkoja. Onko täällä muilla kokemusta VTI mahdollisista vuotokohdista?

Edit: Voisiko olla kampiakselin stefa?

TEMP_ARKISTOON
Peugeot 3008 Allure130BlueHDi EAT8 -18, Citroen ë-C4 50kWh Shine -21

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Tarkista venttiilin koppa että onhan tiivis. :)
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

Velmanteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Jäi tarkempi paikka sanomatta aloituksessa.
Toivottavasti kuva kertoo enemmän. Olisiko sittenkin öljypohjan tiiviste?
 
Peugeot 3008 Allure130BlueHDi EAT8 -18, Citroen ë-C4 50kWh Shine -21

le crossover

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
Kuvan perusteella vaikuttaa öljypohjan tiivisteeltä, ei ilmeisesti valunut ylempää. Kampiakselin tiivisteen ei luulisi vielä noilla kilometreillä vuotavan.

Itselläni on vastaavan vuosimallin 3008 samalla moottorilla, kilometrejä takana noin 80 000. Siinä öljypohjan ja sylinterilohkon liitos on tuossa kuvassa näkyvältä kohdalta lievästi kostea ja kosteus yltää paikoin pari senttiä öljypohjan puolelle. Tilanne on aiemmin omistamiini autoihin vertaillen normaali.

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Eikös noihin 1.6 VTi 120 -moottoreihin ole vaihdettu öljypohjan tiivisteitä vuotojen takia?
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

Engineer

  • Vieras
Öljypohja on tiivistetty silikonilla, ei ole erillistä tiivistettä. Vuoto ei mikään tavaton harvinaisuus ole, mutta ei myöskään järin yleinen. Jakoketkun kiristimen tiiviste alkaa joskus EP6 -moottorissa vuotamaan. Se on moottorin oikealla puolella lohkon keskivaiheilla korkeussuunnassa tulipellin puolella. Kuvasta en saa selvää voisiko sieltä tulla, kannattaa tarkastaa.

Engineer

  • Vieras
Apulaitehihna kannattaa muuten vaihtaa, näyttää olevan halkeamia kiiloissa.

Velmanteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Syynä vuotoon oli kuin olikin kampiakselin stefa. Samalla vaihdettiin apulaitehihna.
Peugeot 3008 Allure130BlueHDi EAT8 -18, Citroen ë-C4 50kWh Shine -21

NRH2

  • Vieras
Mitä tuli operaatio tuli kustantamaan?

Velmanteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Siinä 200€ molemmat kyläsepällä tehtynä.
Peugeot 3008 Allure130BlueHDi EAT8 -18, Citroen ë-C4 50kWh Shine -21