Kirjoittaja Aihe: 405 - Kansivaurio  (Luettu 6822 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J-PR

  • Vieras
Vs: 405 - Kansivaurio
« Vastaus #15 : 10.04.2010, 23:10:28 »
Selvisi kaverin 405 kolinan syy, seetivika siinäkin. Yhden imuventtiilin alta oli irronnut, menee kansi nokkineen vaihtoon. K.o. sylinterin nokka oli varmaankin tuosta seetistä johtuen kulunut hieman teräväksi. Pakosarjassa oli myos halkeama jolla tuskin oli ollut juuri mitään vaikutusta.

Kone lienee XU7JP/Z, olisiko jollain tietoa minkä mallien kannet tuohon käy.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 405 - Kansivaurio
« Vastaus #16 : 11.04.2010, 10:30:57 »
Kaikki 89-95 alumiinilohkoisten kannet käyt lukuunottamatta sitä 405 SRi:n 87-90 kantta joka on ihan erinäköinenkin. Eli käytännössä kaikki 1,6-1,9 kannet vuoden 88 jälkeen ovat käypää tavaraa. Nokka-akseli onkin sitten eri juttu se on omansa melkein joka mallissa.

saha

  • Vieras
Vs: 405 - Kansivaurio
« Vastaus #17 : 14.04.2010, 10:17:06 »
Moi. Jorjaamon porukat oli laittanut vaihdetun, koneistetun kannen 405:een ja nyt pyörii kone taas ympäri. Hintakaan ei ollut mikään paha, autohan on vanha käyttöpeli. Kävin hakemassa sen eilen. Nokka-akselikin oli kuulemma kuin uusi, eli ihan hyvää tavaraa. Kaikki mahdolliset muovi yms. osat oli "pyörineet" pesukoneessa korjaamolla ja uudet Mobilit sisään, uuden pohjapropun jouduin ostamaan siihen. ;)

Jugi

  • Vieras
Vs: 405 - Kansivaurio
« Vastaus #18 : 23.12.2019, 16:18:18 »
Auto: 1996 405 2,0.

Morjensta. Onko 405 vm 1996 2litrainen bensakone ns. ympäri/vapaastipyörivä kone johon ei tule venttiilivauriota kun jakohihna pettää? Kampiakseli pyörii startatessa mutta nokka-akseli ei. Hihnasta hampaat sileät kampiakselin hammaspyörän kohdalta.

405gr

  • Vieras
Vs: 405 - Kansivaurio
« Vastaus #19 : 17.01.2020, 21:38:04 »
Ei ole vapaasti pyörivä.