Kirjoittaja Aihe: 605 - Pakoputkisto  (Luettu 17602 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 374
605 - Pakoputkisto
« : 21.02.2006, 10:06:10 »
Auto: 1992 605 SR 3.0.

Eli otsikon mukaiseen malliin on varmaan vuoden sisällä edessä pakoputken vaihtaminen. Edestä vielä ihan hyvässä kunnossa, keskeltä välttävässä, mutta takana on edellisen omistajan mukaan pari vuotta sitten vaihdettu takapönttö(tarvike) ja nyt jo huonossa hapessa. Mielessä pyörin kuitenkin koko putkiston vaihto. Netistä en oikein hintaa löytänyt kyseille osalle/osille.

Onko kukaan vaihtoa tehnyt, tietäisin vähän hintaluokkaa?
Nykyiset
Peugeot 308 SW Allure Pack Launch Edition, 2008 Allure Pack Motion & 304
Entiset:
308 Allure, 406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT, 807 ST

Matti A

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #1 : 21.02.2006, 20:23:50 »
SV 3.0 autooni tiedustelin koko putkiston hintaa pari v. sitten H:gin Kannelmäen vanhalla ostarilla toimivalta Risto Tiittaselta; sain kuit. hyvän käytetyn jonka asennutin siellä. En muista uuden hintaa,  mutta soitto Tiittaselle 09-5632227 auttaa. Profiilisi ei kerro asuinpaikkaasi, mutta Tiittanen on suosittu..ennen klo 7 jonoon..itse olin jo 6.30 ja taatusti ykkönen. Osviittaa saanee myös www.ebay.de jossa smartilla haulla saa sutjakkaasti hintaa,
siellä on usein ainakin takapöntöistä tarjontaa - kuljetuskustannuksesta en tiedä!

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #2 : 22.02.2006, 16:01:25 »
Omassa SV:ssä alkaa myös olla 'urheilullinen' ääni. Eka pöntön molemmista päistä vuotaa pikkusen ja ennen viimeistä pönttöä löytyi yksi vuotokohta. Juuri ja juuri sai katsastettua, mutta ennen syksyä on jotain tehtävä.

Ilmeisesti tämmöisen pösön alkuperäinen putki on jonkinmoista 'rosteria' ja varmaankin sen takia saattaa olla tyyris. Toisaalta alkuperäinen on aina alkuperäinen ja sopii alle ongelmitta ja myös kestää parhaiten.

Mielessä on käynyt semmoinenkin juttu, että purkaa putkiston pois katin jälkeen ja korjaa heikoimmat kohdat. Sais pari vuotta armon aikaa. Ajan tällä vehkeellä sen verran vähän, että saattaisi pian kestää kauemminkin. Eräs vaihtoehto olisi, että teettää katin jälkeen putkiston 'tuuninki'-pajalla ja jättää sen keskimmäisen äänenvaimentajan kokonaan pois.. Ainoa tuuninki olisi varmaankin se, että auto kevenee sen yhden pöntön verran..  :)

Kysyin hintaa jo parisen vuotta sitte. En muista sitä enää.. En edes sitä oliko se mahottoman kallis..
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 374
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #3 : 07.03.2006, 11:30:58 »
Kävin nyt hinnan kysymässä, noin 500 euroa tulee maksamaan katista taaksepäin... Bosalin putkisto  :) Täytyypä tässä keväällä vaihtaa.
Nykyiset
Peugeot 308 SW Allure Pack Launch Edition, 2008 Allure Pack Motion & 304
Entiset:
308 Allure, 406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT, 807 ST

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #4 : 07.03.2006, 13:17:33 »
Omaa turboon maksoi Bosalin tuotteet katin taakse kaikki osat klemmareineen yht. 323e. Ihan vain vertailu vuoksi. Jos joudun pitämään nykyistä autoa pidempään, niin vaihdan takapöntön alkuperäiseen takaisin. "Pörisee" juuri sen verran liikaa.
Audi A4 Tdi Q

AnttiF

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #5 : 08.03.2006, 19:15:31 »
Omassa 605:sessa on Euro Steinlessin laittama rosteriputki katista taakse tupla ulostuloilla. Hintaa tuolla edellisen omistajan mukaan oli 750e ja takuu elinikäinen. Äänet on makiat mutta ei liian voimakkaat.


joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #6 : 21.11.2008, 00:25:51 »
Auto: 1999 605 2,0 ST Turbo.

Tuli ostettua koko putki. Kaikki tilausosia Ranskasta ja maksoi melkein 500 euroa. Asennettaessa tuli sitten shokki. Vanha putki oli jo purettu ja uudesta kaksi osaa lähes paikoillaan kun huomaan, että ensimmäisen vaimentajan putki ei sovikkaan välivaimentajaan. Menee muutaman sentin sisäkkäin, mutta kartiot, joilla putki kiristetään jäi ehkä 5 cm irti. Ei muuta kuin putket irti ja tarkemmin tutkimaan. Keskiosassa putki tiukentuu selvästi sormella havaiten 2-3 cm syvyydellä. Takapöntössä identtinen kartioliitos on krumpattu ulospäin ja putket menevät löysästi sisäkkäin.

Parin tunnin viilaamisesta ja takomisesta huolimatta ei ollut toivoakaan saada liitosta aikaiseksi. Sitten vielä keskipöntöstä lähti käsin työntäen irti kumituen pidikkeeseen hitsattu peltiosa, joka lukitsee kumituen paikoilleen.

Ei muuta kuin vanhan putket 2 ekaa osaa takaisin, jotta pääsi hallista kotiin (tuonne ei autoa voinut jättää) ja miettimään jatkoa. Aika ikävästi pärisee ilman viimeistä vaimenninta (meni rikki irroitettaessa).

Tätäkö on alkuperäisputken laatu? Onkos muilla ollut vastaavia ongelmia?

Joakim
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #7 : 21.11.2008, 01:47:45 »
Saitko varmasti oikeat osat tai jäikö jotain oleellista puuttumaan? Service Box nimittäin näyttää jotain kummallisia merkintöjä, joissa auton iällä vuosissa laskettuna on merkitystä ("AGE > 5")? En tiedä noiden merkintöjen E ja N tarkoitusta ja niiden yhteydessä olevat numerot eivät taida olla myöskään osanumeroita tai ainakin niiden ryhmittely poikkeaa muista ja Saksan Peugeotin varaosahinnasto ei niitä tunnista. Ovatko ne kenties viittauksia huoltotiedotteisiin?

605, 2. mallisarja (TURBO INJECTION XU10J2TE):

Lainaus
1706 53  CATALYST MUFFLR
KTA 118-R001-201, TURBO INJECTION XU10J2TE AND EEC 19-5 DEPOLL (ENGINE)
KTA 118-R001-201, TURBO INJECTION XU10J2TE AND EEC 95 DEPOLL (ENGINE)

E 129 351, CATALYSER
TURBO INJECTION XU10J2TE AND EEC 95 DEPOLL (ENGINE) AND AGE > 5

Lainaus
1717 17, EXHAUST PIPE
- TURBO INJECTION XU10J2TE

E 128 38 N, EXHAUST
- TURBO INJECTION XU10J2TE AND AGE > 5

Lainaus
1717 18, EXHAUST SILENCR
- TURBO INJECTION XU10J2TE

E 128 37 N, EXHAUST
- TURBO INJECTION XU10J2TE AND AGE > 5

Lainaus
1726 77, REAR SILENCER
- TURBO INJECTION XU10J2TE

E 128 33 N, EXHAUST
- TURBO INJECTION XU10J2TE AND AGE > 5

Voihan ostamissasi osissa olla tietysti valmistusvirheitäkin. :-( Jos näin on, niin vaadi uudet osat tilalle pikatoimituksena tehtaalta ja kenties muutakin hyvitystä...
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #8 : 21.11.2008, 08:21:36 »
Osat ovat 171718, 171717 ja 172677, ainakin laskun mukaan. Kovin samalta näyttävät kuin autossa uudesta asti olleet. Liitos kattiin ja kahden viimeisen osan liitos on väljä, kuten kartioliitoksen pitääkin. Ja ekan vaimentimen saa laitettua vikaan, jossa on samanlainen liitos samalla liitospannalla (171369). Vika on siis keskivaimentajan etummaisessa liitoksessa.

Olisiko tuo AGE > 5 ennen facefiltiä? No mulla on kuitenkin viimeistä vuosikertaa oleva auto, joten tuskin koskee sitä. Eikä sekään muuta sitä, että samaa sarjaa olevat osat eivät sovi toisiinsa.

Mistäs muuten katsot varaosanumerot?

Joakim
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #9 : 21.11.2008, 09:31:20 »
Osanumeroiden perusteella kyllä ovat oikeita, mutta nuo "oudot lisämerkinnät" osaluettelossa ihmetyttävät. En ole aiemmin törmännyt tuollaiseen "AGE > 5" -merkintään, yleensä on ihan selvästi ilmoitettu valmistenumeron tai tuotantokoodin tarkkuudella ajankohta. Osat näyttäisivät olevan samoja kaikissa 605 Turboissa vuosimallista riippumatta.

Ehkäpä varaosamyyjä osaa selittää asian? Vaikuttaisi siltä, että putkiston osassa on valmistusvirhe. Kannattaa näköjään testata osien yhteensopivuus ennen autoon asennusta.

Ovatko nuo alkuperäiset putkiston osat myös Turbossa ruostumatonta terästä?

Varaosanumerot löytyvät Peugeot Service Box:sta.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #10 : 21.11.2008, 11:31:05 »
Uusi keskipönttö on tulossa lentorahtina. Pelottaa kyllä hiukan, että siinä on sama ongelma, sillä kyse ei ollut kolhusta tms.

Turbon pakoputkisto kai on olevinaan jotain "ruostumatonta", mutta kyllä se iloisesti on ruostunut tietyistä kohdista. Erityisesti putkien ja pönttöjen liitossaumat ovat olleet heikko kohta ja vaati hitsausta jo 3 vuotta sitten. Koko takaponttö oli todella hapero ja kolistelemalla siitä irtosi paljon ruskeaa töhnää, joten ruostuvaa tavaraa tuo on. Sen sijaan kaksi ensimmäistä pönttöä olivat varsin hyväkuntoiset lukuunottamatta ensimmäisen pöntön etupään putkiliitosta, joka vuosi pahasti ja oli jo kertaalleen hitsattu.

Joakim
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #11 : 25.11.2008, 11:29:43 »
Tätäkö on alkuperäisputken laatu?

Kävin tänään hakemassa toisen putken, joka tuli lentorahtina Ranskasta. Ei sopinut sekään. Nyt takoivat ja viilasivat lähes tunnin huollon puolella, jonka jälkeen menee hyvin tiukasti paikoilleen. Vaatimalla sain Automaan asentamaan putken ilmaiseksi, koska liitos oli niin tiukka, että pelkään asennuksesta tulevan vaikea ja olen mielestäni jo liikaa aikaa tuhlannut alkuperäisosiin, jotka eivät sovi toisiinsa. Saa nähdä saavatko lauantaina paikoilleen.

Joakim
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #12 : 25.11.2008, 14:15:55 »
Kummallista yhteensopimattomuutta. :-( Toivottavasti asiasta lähtee palautetta tehtaalle, joskin luulisi, että asia olisi huomattu siellä jo aiemminkin. Oletan, että nuo osat on valmistettu jo vuosia sitten varastoon.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2008, 14:23:20 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

jere rantonen

  • Vieras
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #13 : 14.03.2009, 14:54:08 »
Auton malli peugeot 605 2,0 sli vm 1994                                                                                                                                       

Juu löytyisiköhän joltain räjäytys kuvaa pakoputkesta ilmeisesti 8 venttiilinen kone.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 605 - Pakoputkisto
« Vastaus #14 : 14.03.2009, 16:43:34 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=28798.0

Lisäksi tarvikepakoputkivalmistajilta löytyy tuoteluetteloita netistä.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info