Kuinka kiinnitit valotangon kun rekisterin takana on vain hyllyvää muovia.
Niin tosiaan en ole vielä kiinnittänyt mitenkään. Kuvan valkoinen pösö on nettiautosta bongattu jostain myynti-ilmoituksesta.
Mutta kuten aikaisemmissa autoissa olen kiinnittänyt, niin ihan riittänyt, että laittaa kilpitelineeseen kiinni (joka on siinä hyllyvässä puskurimuovissa) ja sitten ylätuenta vielä vaikka auton ilmanottoritilään niillä ylätukiraudoilla mitä voi ostaa vaikka motonetista. Ainakin peugeot 308 ja toyota avensiksessa loppui pyöreiden korkeiden lamppujen hytkyminen ja tärinä siihen tyysti. Vaikka olivat muoveissa kiinni kaikki tuennat. Kuitenkin kahdesta pisteestä, kun tukee, niin ei ne siinä mihinkään liiku. Tai ainakaan ei itsellä ole liki 15 vuoteen liikkuneet ja tärisseet. Suotta niitä alkaa mihinkään runkopalkkeihin asti ruuvailemaan pitkillä pulteilla. Ihan turhaa vaivaa.
Kuvan valkoisessa pösössä näyttää olevan käytössä tuo 8.5cm korkea valopaneeli ja päätykiinnikkeet, mitkä nostaa sitä vielä entisestään enemmän, kuin alapuoliset kiinnikkeet. Näköjään on laitettu yksi ylätuenta keskelle myös tuossa.
Nyt tilasin itselleni matalan paneelin. Oliko korkeus 6.3 senttiä jos käyttää alatuentoja (ei päätyjalkoja). Näin matalassa painopistekin on matalalla ja tärinää ja hytkyntää ei pitäisi kuulemma juuri esiintyä. Ehkä jopa hieman kevyempikin vielä. Se jää nähtäväksi.
W-light Comber 550 oli minkä tilasin. Kun se joskus tulee, niin saatampa laittaa kuvaa miltä se näyttää. Saattaa mennä jopa nätisti kilven alapuoliseen ilmarakoon, jos oikein sopivasti osuu kohdalleen. Luultavasti laitan kuitenkin yläpuolelle, koska mitä korkeammalta valon saa lähetettyä, sitä vähemmän se tekee varjoja pientareille tien reunoissa olevista lumivalleista. Eli maksimoidaan näkyvyys, vaikka asennuksen ulkonäkö olisi ehkä nätimpi ja huomaamattomampi kilven alla. Tosiaan itselleni täysin merkitsemätön seikka se ulkonäkö.
Tuo Comber 550 on kaareva ja ampuu valon tosi leveälle. Minulla ei ole tarve nähdä 600m päähän vaan mahdollisimman leveälle pientareille niitä hirviä ja peuroja varten. Liian pitkälle pistemäisesti ampuva saa vain vastaantulijat välkyttelemään omia pitkiään turhan aikaisin. Näkisin että leveä kirkas keila on parempi. Kuten tästä näkee, aika leveä keila tällä tulee.
Pystysuuntauskin jalkakiinnityksillä (ei päätykiinnitykset) ovat ilmeisesti siten, että saa portaattomasti säätää korkeuden. Päätytuennoissa on sitten jotain pykällyksiä.