Kirjoittaja Aihe: 407 - Termostaatin vaihto (DW)  (Luettu 2972 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bugsneeze

  • Vieras
407 - Termostaatin vaihto (DW)
« : 20.03.2013, 07:21:00 »
Auto: 2005 407 SW 2,0 HDi 136 FAP (RHR, 211 000 km).

Onko tuossa ihan perinteinen termostaatti, joka on jopa ihan itse vaihdettavissa? Missähän kyseinen kapistus sijaitsee?

Bugsneeze

  • Vieras
Vs: 407 - Termostaatin vaihto (DW)
« Vastaus #1 : 22.03.2013, 08:53:23 »
Merkkiliikkeestä kysyttynä termostaattia ei saa erikseen, vaan mukana tule vesikotelo antureineen päivineen. Hintaa 172 e.

micco

  • Vieras
Vs: 407 - Termostaatin vaihto (DW)
« Vastaus #2 : 22.03.2013, 09:04:55 »
Ainakin tarvikeliikkeiden hinnastot esim. Fixus antaa termostaatin erikseen n.15€:n hintaan.

hoodeeii

  • Vieras
Vs: 407 - Termostaatin vaihto (DW)
« Vastaus #3 : 10.01.2015, 22:37:16 »
Auto: 2007 407 SW 2,0 HDi 136 FAP (RHR, automaatti).

Tuntuu siltä että termostaatti alkaa vetelemään viimeisiään sillä moottorin lämmöt seilaavat reilusti alle 70-95 (mittarin mukaan) normaaliajossa ilman mitään logiikkaa. Useimmiten lämpö on n. 75 C mittarin mukaan joka on mielestäni aika vähän.

Kuinka iso projekti tuo termarin vaihto on? Käsittääkseni tuo koko termarinkotelo vaihdetaan? Onko niin että alunperin näissä on ollut sähköohjattu termari joka on sittenmin vaihdettu mekaaniseen? Muuta huomioitavaa?

kaarja

  • Vieras
Vs: 407 - Termostaatin vaihto (DW)
« Vastaus #4 : 18.01.2015, 12:43:07 »
Auto: 2004 407 SW 2,0 HDi (automaatti).

Itsellä samanlainen kulkine. Webasto ei toimi ja lämmöt nousevat lämpimälläkin säällä vain 70 asteeseen. Kannattaisiko termostaatti vaihtaa, auttaako HDi-koneessa? Vai saako tuota ilman Webastoa ikinä lämpimäksi?

Autossani on tuo sähkönen termostaatti. Mitä sille pystyy tekemään?

hoodeeii

  • Vieras
Vs: 407 - Termostaatin vaihto (DW)
« Vastaus #5 : 16.09.2015, 18:27:31 »
Lämmöt seilavat, joten termarin vaihdon aika on koittanut. Tuli hieman tenkkapoo homman kanssa kun noihin termarikotelon taaempiin letkuihin ei tahdo päästä millään käsiksi, saati että saisin klemmareitakaan auki niistä... Vai kannattaako termarikotelo ensin purkaa pois ja sitten irrallaan irrotella nuo letkut? Olisiko kokemuspohjaista ohjeistusta projektin loppuun saattamiselle ilman suurempia ongelmia?

Turbolle menevän imuputken irrottamisella saataneen hieman lisätilaa, mutta en millään viitsisi alkaa sitä irrottamaan.

Kiitokset avusta.