Kirjoittaja Aihe: 407 - Vikakoodi EGR:stä ja vakionopeudensäätimen toimimattomuus (HDi)  (Luettu 4232 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Samppooti

  • Vieras
No eihän tämä taaskaan meinaa pelata kunnolla. Eli vieläki heittää kiihdyttäessä Limp Modeen.

Vikakoodiksi tulee vastaava: P0299 Turbocharger/supercharger ¨A¨ Underboost condition.

Calculated engine load                        100.0%
Engine coolant temp.                          78 C
Intake manifold absolute pressure      183.0 kPa
Engine RPM                                        3920 RPM
Vehicle speed sensor                          59 km/h
Air Flow from mass flow sensor          89.66 g/s
Fuel Rail Pressure                               148110 kPa

Alipaineletkut ja ahtoletkut käyty läpi, Ahtopaineanturin o-rengas oli huono mutta ei kummentunu uudella renkaalla. Turbon säätötanko näyttäs ainaki minun silmään liikkuvan hyvin ku auton käydessä nappaa irti ja tökkää takaisin. Kiihdyttäessä tuntuu lievää puutumista tuossa 2500-3000 kierroksen kohdalla vaikka vika ei ole vielä päälläkään.

Alkaa pikku hiljaa loppua usko koko auton kans. Muuten pelaa loistavasti mutta tuota vikaa ei meinaa saada kuriin.

Benkku

  • Vieras
Siinähän se syy on mainittu, joko ahdin ei pumppaa tai pumpattu ilma vuotaa, jolloin ahtopaine ei seuraa ohjearvoa - ts. täytös jää matalaksi.

Turbiinisiivikkö jumissa tai kompressorisiipi vaurioitunut, reunaehtona ettei järjestelmässä ole ilmavuotoa, turbiinipuolen ohjaus ja MAP anturi kunnossa.

Samppooti

  • Vieras
No pystyykö tuota tubiinisiivikköä herkistelemään mitenkään jos se ois jumissa? Kompurapuolen nähtävästi pystyy tarkistamaan silmämääräsesti imupuolen putken irrottamalla? Vai? Turbo ei kyllä pidä ylimääräsiä vinkumisia ja ei sillä ole ajettukaan ku n. 80000km ja öljynvaihtovälit 10000-15000km.

Vetu

  • Vieras
Näissä turboissa on oletuksena jumiutuvat siivet.. Eli kaksi toisiinsa kiinnitettyä pellinpalaa, joitten väliin on ujutettu akseli. Hölmöys piilee siinä ettei akseli ole millään kiinni pellinpaloissa, eli kun siivet käy kerran jumissa saattaa säätö mennä pieleen. Omaan turbooni vaihdettiin huollon yhteydessä uudet kiinteät johdesiivet.

Tuolta katselemaan: http://www.turbotohtori.fi/Hinnasto. Turbon täysremppa oli 520 e ja 2 päivää meni remontissa. Jos keskiosa (jossa laakerit ovat) on kunnossa, lienee remppa 200-300€. Itse en lähtisi turboa purkamaan, turhan moni asia saattaa mennä pieleen ja sitten tarvitsee toi koko remppa tehdä kumminkin.

SaPeKa

  • Vieras

Vetu

  • Vieras
Tuostakin on juttua tuolla turbotohtorin sivuilla, osalla on toiminut mutta on sillä tuhoakin saatu aikaan :
http://www.turbotohtori.fi/Turbohuolto
http://www.turbotohtori.fi/sites/default/files/mrmuscle.jpg