Kirjoittaja Aihe: 306 - Nykiminen alakierroksilla  (Luettu 6860 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PL

  • Vieras
Vs: 306 - Nykiminen alakierroksilla
« Vastaus #15 : 27.05.2011, 00:17:29 »
Serviceboxin mukaan 1.2.1995 jälkeen valmistettuihin XU7JP -moottoreihin käy lambda-anturi 1628 HT, jota vastaa boschin tuote LS3717 (0 258 003 668). Anturi on tyypiltään LSM-11, tässä datalehti: linkki.

Kannattaa tarkistaa anturin sopivuus serviceboxista valmistenumeron avulla.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Nykiminen alakierroksilla
« Vastaus #16 : 27.05.2011, 02:12:07 »
Pitänee hankkia uusi anturi. Uskallanko luottaa Motonettiin vain haenko jostain muualta? Motonetti tarjois tommmosta, Delphi-lambda 4-johto Zirkonia 28-3444   306 Aito Delphi lambda-anturi jos 4 johdolla [1993 - 2002].

Aiemmissa viesteissä jo onkin vinkkejä anturin valintaan, mutta tässä vielä lisää (osta ehdottomasti aito Boschin anturi, eikä Delphin tarvikeanturia):

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=7859.msg169811#msg169811
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=53082.msg219931#msg219931
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=43730.msg221599#msg221599
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=55974.msg232380#msg232380

Serviceboxin mukaan 1.2.1995 jälkeen valmistettuihin XU7JP -moottoreihin käy lambda-anturi 1628 HT, jota vastaa boschin tuote LS3717 (0 258 003 668). Anturi on tyypiltään LSM-11, tässä datalehti: linkki.

Uudempi yhdellä nelinapaisella liittimellä varustettu lambda-anturi 1628 HT (johdon pituus 555 mm) maksaa Peugeotilla 214,00 e, mutta tarvikeliikkeestä saman Boschin anturin saa selvästi halvemmalla. Boschin luettelo: http://www.bosch-automotive.com/ecat-online/

1628 HT = 0 258 003 717: LSH-6W, LS 3717, 565 mm, korvattavissa yleismallisella anturilla 0 258 986 506 (LSH-24, LS 06)

Ehdotettu 0 258 003 668 (LSH-6, LS 3668) ei ole Boschin luettelon mukaan ainakaan enää oikea osa, vaikka taitaa sekin sopia huolimatta 1 cm lyhyemmästä johdosta (555 mm). Ilmeisesti osa 0 258 003 717 on korvannut sen.

0 258 003 717:
http://seekpart24.com/bosch/lambda-sensor-258003717 (106,70 e)

0 258 986 506:
http://seekpart24.com/bosch/lambda-sensor-258986506 (98,80 e)
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

PL

  • Vieras
Vs: 306 - Nykiminen alakierroksilla
« Vastaus #17 : 27.05.2011, 09:17:06 »
Kappas vaan ToniL, kiitos korjauksesta. Katsoin Boschin varaosanumeron samalta sivulta, en vain huomannut sen olevan "replace no" kohdassa. Short code LS 3717 on kuitenkin oikea. :) Ebaystä hinta toimitettuna 82 eur: linkki.

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 434
Vs: 306 - Nykiminen alakierroksilla
« Vastaus #18 : 27.05.2011, 16:56:35 »
Otin ntk:lambdan. On ainakin papereiden mukaan japanialainen laatutuote. Monessa merkissä ensiasennus ja villeimpien huhujen mukaan Bosch tilaa joitakin lambdoja juurikin ntk:lta omilla leimoillaan, tiedä sitten.
Aika villiksi muuten on mennyt toi kopiointitouhukin. Ostin Käyttöautoon uudet bosch hehkut, niin paketissa on koodi jolla voi netistä tarkistaa onko tuote aito bosch vai piraatti. Tämä lähinnä varoituksena niille jotka löytää ebaysta sen edullisimman anturin ja saa postissa piraatin käsiinsä. En nyt tarkoita edellä mainitun linkin tuottetta, mutta yleisesti.

Täytyy raportoida kuinka kävi kunhan saan anturin vaihdettua.

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 434
Vs: 306 - Nykiminen alakierroksilla
« Vastaus #19 : 31.05.2011, 15:54:32 »
Eipä auttanut tämäkään. Tai hetken niin kuvittelin, mutta nyt kun keli lämpeni niin ongelma paheni. Täytynee lähteä seuraavaksi ratkomaan ongelmaa lämpötilan kautta.

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 434
Vs: 306 - Nykiminen alakierroksilla
« Vastaus #20 : 21.08.2011, 23:39:43 »
Ongelma on edelleen olemassa ja nyt se sai lisävivahteitakin. Alkoi nimittäin bensa maistumaan entistä enemmän ja moottori käy nyt todella epätasaista joutokäyntiä.

Lähinnä kysymyksenä tuli mieleen, että olikos tämän tyypin koneessa jotain nokka-akseli ongelmia jossain tietyissä vuosimalleissa? Vai muistanko nyt ihan väärin.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 148
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 306 - Nykiminen alakierroksilla
« Vastaus #21 : 22.08.2011, 07:12:39 »
Jos en väärin muista niin joissakin vuosimalleissa oli jotain rakenne vikaa moottorissa, taisi olla että öljyä kului melkoisesti, ne pitäisi toki olla laitettu aikanaan takuuseen.

Nokka-akselin öljynkierto puolella taisi vika olla XU5 moottorissa, tai jotain.

Tälläisen löysin: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=7054.0

« Viimeksi muokattu: 22.08.2011, 19:53:07 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 434
Vs: 306 - Nykiminen alakierroksilla
« Vastaus #22 : 22.08.2011, 17:34:05 »
Öljyä toi ei mitenkään poikkeuksellisen paljoo vie. Mielestäni noille kilometreille normaalia ( 180 tkm.) Auto on tuotu muutama vuosi sitten saksasta, mutta luulisin, että mahdollinen tyyppivika olis sieläkin korjattu.

Bensaa menee palamattomana läpi ja reilusti. Haisee nimittäin todella voimakkaasti. Vuotoa ei kuitenkaan ole.

Täytyy lukasta vikakoodit. Seoksen vikaa se on herjaillu ja sitä puolaa niinkuin aiemmista viesteistä ilmi käy.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Nykiminen alakierroksilla
« Vastaus #23 : 23.08.2011, 15:29:02 »
Ilmoita tällä kertaa tarkat numeeriset vikakoodit, kun saat ne selville. Jollei Peugeotin softa osaa niitä kertoa, niin katso yksinkertaisesti vikavaloa vilkuttamalla.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

jrasi

  • Vieras
Vs: 306 - Nykiminen alakierroksilla
« Vastaus #24 : 13.02.2012, 12:47:34 »
Ongelma:

Auto: 1996 306 1,6 XR Style (TU5JP).

Auto nykii alakierroksilla, pahin nykiminen on välillä 1000 - 2500 1/min, ja nimenomaan pienemmissä nopeuksissa. Sammuiluakin oli, mutta oireet vähenivät ja sammuilu lakkasi, kun putsasin nuo maadoitukset. Myös tyhjäkäynti seilaa välillä, jos on tullut ajettua pidempi matka isoilla kierroksilla.

Lambda on vaihdettu, kaasuläppätunnistin on vaihdettu, imuvuodot tutkittu ja vikakoodit luettu. Vikakoodiksi antoi 52 - Lambda sensor control. Vikavalo paloi hetken, kun oli akku ollut irti, mutta nollautui ensimmäisen kunnollisen kaasutuksen yhteydessä (annoin auton siis lämmetä ennen tätä).

MAP-anturiko seuraavaksi vaihtolistalle? Tänään täytyy käydä leimakonttorilla näyttämässä, katsotaan mitä päästöt sanovat.

Ratkaisu:

Olikin taas mielenkiintoinen vika. Oli biltemalaisen tulppahylsyn magneetista pudonnut pala nelospytyn tulpan päälle => hattu ei istunut kunnolla ja mahdollisesti löi välillä kipunan läpi kanteen. Johdot kunnolla kiinni ja taas pelaa.

TEMP_ARKISTOON

jrasi

  • Vieras
Vs: 306 - Nykiminen alakierroksilla
« Vastaus #25 : 13.02.2012, 14:39:56 »
Myös ilmavuoto pakosarjan ja lambda-anturin välisellä osuudella voi aiheuttaa sen, ettei moottorinohjausjärjestelmä saa säädettyä seosta sopivaksi, jolloin aiheutuu vikakoodi 52:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=51849.msg214906#msg214906

Hmm, tuota voisikin tutkia, autoonhan tuli tehtyä kansiremppa tuossa hiljan, niin olisiko jäänyt tiiviste huonosti.

selami

  • Vieras
Vs: 306 - Nykiminen alakierroksilla
« Vastaus #26 : 21.02.2012, 11:25:42 »
Vesku, tarkista MAP-anturin letku, että on varmasti ehjä eikä vuoda. Vuotava letku saa aikaan kuvaamasi oireet.
Yleensä se letku murtuu sieltä anturin päästä, koska siinä on melkein 180 asteen mutka. Helpointen sen letkun ehjyyden voi todeta irrtoittamalla letku imusarjan päästä (lähtee ilman työkaluja) ja imemällä/puhaltamalla letkuun mahdollisen vuodon havaitsee heti. Se anturi kun itsessään on täysin tiivis eikä ilmaa virtaa mihinkään suuntaan, jos kaikki on kunnossa.

-Mika-
« Viimeksi muokattu: 21.02.2012, 11:28:49 kirjoittanut selami »

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 434
Vs: 306 - Nykiminen alakierroksilla
« Vastaus #27 : 21.05.2012, 23:08:37 »
Kesän tullessa olis taas homma ajankohtainen. Puolavika oli taas ilmestynyt vikalokiin. "Sytytyspuola yksi katkoksia ei jatkuva vika" tjsp. Lexiasta ei saa vikaa koodimuodossa ja tonkin vian onnistuin taas nollaamaan ennen isompia tutkimuksia. Täytyy käydä se puola hakeen ja kokeilla. Eipä se niin arvokas ole.

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 434
Vs: 306 - Nykiminen alakierroksilla
« Vastaus #28 : 25.05.2012, 23:53:26 »
Kaksoiskipinäpuola vaihdettu. Kokemuksia ei vielä ole kun auto on pois liikenteestä. Korvakuulolta kuitenkin pauke putkessa lakkas.

Tähän väliin aiheellinen palaute alkuperäisen mötin asennustekniikasta vastaavalle. Kiinnitys ruuvit on jotain burmalaistajoulutinaa ja vielä varmuudeksi liimattu kiinni. Kaks lähti hirveen taistelun jälkeen, mutta kahesta korkkas kanta. Homma korjaantu isolla vasaralla, vanha puola säpäleiks.