Ongelma:
Auto: 1997 Partner 1,9 (diesel).
Rupesi muutamia viikkoja sitten autosta kuulumaan kovaa pauketta kun rattia käänteli varsinkin hiljasella vauhdilla ja paikoillaan. Auto otettiin nosturille ja kaveri kokeili heiluttaa hammastankoa ja totesi että se on rikki. Pauke loppui moneksi viikoksi ja nyt on ruvennut taas ääntä kuulumaan. Pystyykö tuollaista hammastankoa korjaamaan tai onko siellä jotain osaa minkä vaihtamalla saisi paukkeen loppumaan? Toi oli jännä että se pauke loppui itsestään pitkäksi aikaa.
Uusi hammastanko maksaa n. 270 e, joten ei hirveästi tee mieli uutta ostaa. Koiranluut, raidetangonpäät yms. on kunnossa.
Ratkaisu:
Tullaanhan päivittämään vielä tännekkin tilanne. Eli sama pauke alkoi noin viikko sitten yhtäkkiä ja tänään saatiin vika lopultakin selvitettyä, eli kyseessä oli nimenomaan tuo kääntölaakeri mistä MJ olikin maininnut. Jostain syystä pauke loppui aiempien toimenpiteiden ansiosta mutta jatkui uudestaan myöhemmin. Osa oli ruostunut jo puhki asti ja laakerit hanitti ja eli jo omaa elämäänsä siellä.