Ongelma:
Auto: 2000 406 2,0 HDi 110 (412 000 km).
Omaan kulkineeseen pitäisi kytkinremppa alkaa joku päivä tekemään. Kytkimen ostin jo, mutta myyjä puhui jostain kaksoismassavauhtipyörästä. Onko tuollainen tosiaan näihin HDi-koneisiin laitettu? On kallis homma, jos sekin pitää vaihtaa.
Ratkaisu:
Nyt on kytkin vaihdettu. Muuten ok homma, mutta apurungon takimmaiset pultit jäivät kiinni. Toinen ei liiku mihinkään ja toinen meni poikki. Mutta vaihteiston sain irti ja se vauhtipyörä oli niin rikki, että oli tehnyt jo vaihteistoonkin jälkiä. Olihan tuo melkoinen homma, kun aina vain vastusti, mutta nyt se on tehty ja auto tuntuu toimivan.
Sitä vain ihmettelin siinä, että miksi ihmiset ovat sen kytkimen työsylinterin irrottaneet siitä putkesta. Sehän lähti, kun pyöräytti irti sieltä kytkinkopasta eikä siitä tarvinnut putkea irrottaa ollenkaan.
Etumatkustajan puoleinen vetoakseli meinasi teettää takaisin laittaessa ongelmia, kun se ei siitä tukilaakerilta halunut suosiolla irrota, joten piti sitten sellaisenaan saada se takaisin. Siinä sitten lohkesi sieltä koneen takaa se vesiputken pätkä, joka tietenkin oli muovia, mutta uusi löytyi tilaamalla. Vetoakseli meni sitten lopulta lupsahtamalla paikalleen, kun löysäsin vaihteiston löysälle, jotta pääsi vähän liikkumaan, niin eivät enää ne tukilaakerin ohjurit vastustaneet.
Ne apurungon takimmaiset pultithan eivät tosiaan irronneet ollenkaan ja sinne piti sitten rakentaa uudet paikat runkoon, jonka jälkeen homma alkoi onnistua. Mutta noin yleisesti, kun miettii, niin ei tuo nyt mikään kauhea homma muuten ollut, mutta ärsytti vain, kun joutui sen vauhtipyörän sitten kuitenkin sinne vaihtamaan ja uusi maksoi 450 e.