Kirjoittaja Aihe: 406 - Kytkimen säätö  (Luettu 4218 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tapsa87

  • Vieras
406 - Kytkimen säätö
« : 22.09.2012, 20:25:11 »
Auto: 1996 406 2,0 (16-ventt.).

Kytkin ei niin kuin mene tavallaan kunnolla pohjaan ja vaihteet tahtoo rusahdella (varsinkin kylmänä). Pystysköhän kytkin (vaijeria?) kiristään, että kytkin ottaisi kunnolla? Eikä ole kokemusta nuista pösön remonteista, niin aattelin täälä kysästä vähä neuvoo.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 406 - Kytkimen säätö
« Vastaus #1 : 22.09.2012, 20:34:35 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=59846.msg252381#msg252381

Tuossa kytkimestä.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=6777.0

Vaihteistoöljyistä.

Moottoriöljyn viskositeetiksi suositellaan 5W40:stä.
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

tapsa87

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkimen säätö
« Vastaus #2 : 14.10.2012, 00:57:58 »
Voisiko vika olla kytkimen työsylinterissä? Kun katselin auton vaihdelaatikkoa niin siellä joku vuoto oli ja se saattaa olla se työsylinteri joka vuotaa...pitää vielä tarkistaa. Eli kytkin ei luista vaan se tekee niin että niin ku kytkinpolkimen pohjassa ois lankku eli vaihteet ei taho mennä päällle, varsinkaan kylmällä koneella. Voisiko vika siis olla tossa työsylinterissä ja minkä hintaisia noi ovat?

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 406 - Kytkimen säätö
« Vastaus #3 : 14.10.2012, 07:18:21 »
Jos työsylinteri vuotaa, niin vika on ilmeisimmin juuri siinä. Ei maksa montaa kymppiä ko. sylinteri.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 406 - Kytkimen säätö
« Vastaus #4 : 14.10.2012, 09:32:15 »
Tuossa autossa ei tietääkseni ole nestekäyttöistä kytkintä, eli öljy lienee vuotanut jostain muualta. Vaijerin loppupäässä on automaattisäädin, olisikohan se jumittunut?
« Viimeksi muokattu: 14.10.2012, 09:35:52 kirjoittanut MJ »

karvamooses

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkimen säätö
« Vastaus #5 : 14.07.2016, 11:06:50 »
Auto: 1998 406 GW 2,0 (16-ventt.).

Tein kytkinremontin, jossa oli automaattisäätöinen kytkinvaijeri. Kaikki toimii hienosti, muutama tkm jo ajeltu. Jäi vaan askarruttamaan tuon vaijerin säädön toimintamekanismi, ymmärtääkö tuo säätö että loppuunajetun kytkimen tilalle on tullut uusi, vai onko ongelmia tiedossa kun uusi rupeaa kulumaan?

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 406 - Kytkimen säätö
« Vastaus #6 : 14.07.2016, 15:48:50 »
Ymmärtää se, ei se muuten olisi automaattinen säätö.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307