Kirjoittaja Aihe: 306 - Ruostetta alustan takaosassa  (Luettu 4677 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
306 - Ruostetta alustan takaosassa
« : 13.09.2007, 09:39:18 »
Irrotin autosta (1995 306 1,8 ST) Kovilin (luonnollisesti erittäin) ruosteisen vetokoukun ja samalla tarjoutui oiva tilaisuus tutkiskella tavaratilan pohjan ulkopuolen ruostevaurioita. Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa. Autolla on ajettu 216 000 km, mutta se on ollut vähällä käytöllä viimeiset kaksi vuotta (vain 6 000 km).

Auto on käynyt ruostesuojauksessa ainakin kaksi kertaa Piikkiön alustahuolto -nimisessä paikassa. Vuonna 2001 autolle on tehty Dinitrol-käsittely ja kesällä 2004 (ajettu 193 000 km) se on saanut käsittelyn nimikkeellä "takaosan ruosteenestokäsittely", jolloin on ilmeisesti ollut tarkoitus parantaa pohjan suojausta taka-akselistosta perään päin. Käsittelyn jälkeen autolla on ajettu vain 13 000 km... Kuvista voi päätellä, että em. mainittu ruosteenestokäsittely onkin ollut pikemminkin "ruosteensuojaamiskäsittely", koska nykytilan perusteella voidaan olettaa, että alustamassaa on ruiskutettu suoraan ruosteen päälle edes irtoruosteita poistamatta, hiekkapuhalluksesta ja maalauksesta puhumattakaan. Lopputulos olisi ollut arvattavissa jo etukäteen; suoja-aine ei pysy kiinni ruosteisessa pinnassa kovin pitkään ja ruostuminen jatkuu suoja-aineen alla, kunnes suoja-ainekerros lopulta irtoaa. Valitettavasti autolle käsittelyn teettänyt aiempi omistaja luotti kuitenkin työt tehneeseen yritykseen ja uskoi auton olevan hyvin suojattu ruostumista vastaan...

On näköjään pakko vielä ennen pakkasten tuloa irrottaa autosta taka-akselisto, kaapia paksu suoja-ainekerros pois sekä hiekkapuhaltaa, maalata ja suojata takaosa kokonaisuudessaan. Hiekkapuhalluksen jälkeen pintaan ruiskutetaan fosforihappopitoinen passivoiva happopohjamaali, sitten kestävä epoksimaali, ohut kotelosuoja-ainekerros, joustava kiveniskumassakerros ja lopuksi vielä päälle alustamassaa. Työt teen itse, koska en enää luota ruosteenestokäsittelyjä suorittavien yritysten toimintamoraaliin ja ammattiylpeyteen.

Vanhan massan kaapiminen pohjasta on erittäin ärsyttävää hommaa, mutta pakko tehdä, koska hiekkapuhallus ei siihen juuri tehoa. Pohjassa on muutamia kohtia, joita on vaikea ulottua puhaltamaan ja ongelmia tuottavat myös erilaiset saumakohdat, koska kahden päällekäisen pellin välissä olevaa ruostetta ei saa poistettua (jollei hitsaussaumoja avaa).

Läpiruostuneita kohtia ei pohjasta vielä löytynyt karusta ulkonäöstä huolimatta, mutta parin vuoden ajojen jälkeen (n. 30 000 km vuodesssa) tilanne voisi olla se, että uutta peltiäkin pitäisi hitsata. Nyt asia on siis kuitenkin huomattavasti helpompi hoitaa kuntoon, vaikka ärsyttävää hommaa onkin...

Auton pohjaa taka-akselistosta taaksepäin kannattaa tarkkailla ruosteiden varalta autossa kuin autossa. Tämäkään 306 ei valitettavasti ole yksittäistapaus (eikä edes pahimmasta päästä), vaikka toki huomattavasti paremminkin säilyneitä yksilöitä on olemassa ko. ikäluokan Peugeot-autojen joukossa. Kehottaisin varsinkin käytettyjen autojen ostajia tiedostamaan ongelman ja tutkimaan auton pohjan takaosan ennen ostopäätöksen tekemistä mahdollisten ruostevaurioiden varalta. Moni katsoo vain auton maalipintaa ja luulee sen perusteella autoa ruosteettomaksi.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

thytonen

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 245
    • http://www.pugiukko.com
Vs: 306 - Ruostetta alustan takaosassa
« Vastaus #1 : 13.09.2007, 13:48:05 »
Aika ikävältä näyttää, on kyllä tosiaan tehty hallaa autolle tuolla "suojauksella". Minun 306:sesta näkee että sitä ei ole koskaan suojattu, ja silti ei ole alkuunkaan noin pahan näköinen. Ja muutamista kohdista kyllä huomaa että tuo minun auto on saanut osakseen paljon sekä "hiekkapuhallusta" soratiellä että suolakylpyjä...
Bonjour että pätkähti. Lentävä Pugiukko: Pösöllä posottelua jo vuodesta -99

Autot: 307 SW 2.0 -06, 405 SRI -88 & 205 1.9 GTI -91 Ex: 306 2.0 ST -96, 406 SR 2.0 -99, , 405 GL -89

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Ruostetta alustan takaosassa
« Vastaus #2 : 13.09.2007, 14:06:48 »
Kyllä tämä auto olisi varmaan suojaamattomanakin ruostunut pahoin, mutta oikein tehtynä tuo viimeisin käsittely olisi kuitenkin hidastanut ruostumista, vaikka ongelmiin olisi pitänyt puuttua jo aiemminkin. Auto toimi kai ensimmäiset viisi tai kuusi vuotta (n. 100 000 km) ABB Installaatioiden (Paimio) käytössä, josta se myytiin nykyistä edeltävällä omistajalleen. Hiekkatien päässä auto oli siitä vuoteen 2005 (210 000 km).
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 711
Vs: 306 - Ruostetta alustan takaosassa
« Vastaus #3 : 13.09.2007, 14:29:49 »
Vanhan massan kaapiminen pohjasta on erittäin ärsyttävää hommaa, mutta pakko tehdä, koska hiekkapuhallus ei siihen juuri tehoa. Pohjassa on muutamia kohtia, joita on vaikea ulottua puhaltamaan ja ongelmia tuottavat myös erilaiset saumakohdat, koska kahden päällekäisen pellin välissä olevaa ruostetta ei saa poistettua (jollei hitsaussaumoja avaa).
Vanha bitumipohjainen massa lähtee pohjasta tosi helpolla pois kun ensin lämmittää massaa kevyesti ja työntää puulastalla massat pois. Se uretaanipohjainen tms pohjamassa lähti taasen ohuella metallilastalla tosi nätisti kun varovasti raaputti vaurioittamatta peltiä. Näin ainakin 405:sessa.

Kyllä tuo massa muuten lähtee hiekkapuhaltamallakin ;D Sulla on ollut ilmeisesti vähän "vajaatehoiset puhallusvälineet", jos ei kerran massa irtoa. Tänä kesänä puhalsin omasta projektistani irrallisen 405:sen kontinpohjan täysin puhtaaksi "oikeilla hiekkapuhallusvermeillä", johon kuului mm. kompura, jonka tuotto oli 1,5m3/min kompura. Tuolla oli sentään ilo puhaltaa kun tuli pienellä hiekkasuihkulla täysin puhdasta peltipintaa, vaikka siinä massat olikin pinnassa.
Maksaa vaan stanasti, jos tuollaset vermeet hakee jostain vuokraamosta listahinnoilla. Onneksi on työsuhde-etuja nuo vuokraamovermeet...
Aikanaan yritin hiekkapuhaltaa bilteman vermeillä ja kohtalaisella kompuralla mutta kyllä se oli ihan leikkiä verrattuna tähän toiseen kalustoon. ::)
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Ruostetta alustan takaosassa
« Vastaus #4 : 13.09.2007, 15:08:20 »
Kyllä tuo massa muuten lähtee hiekkapuhaltamallakin ;D Sulla on ollut ilmeisesti vähän "vajaatehoiset puhallusvälineet", jos ei kerran massa irtoa. Tänä kesänä puhalsin omasta projektistani irrallisen 405:sen kontinpohjan täysin puhtaaksi "oikeilla hiekkapuhallusvermeillä", johon kuului mm. kompura, jonka tuotto oli 1,5m3/min kompura. Tuolla oli sentään ilo puhaltaa kun tuli pienellä hiekkasuihkulla täysin puhdasta peltipintaa, vaikka siinä massat olikin pinnassa.
Maksaa vaan stanasti, jos tuollaset vermeet hakee jostain vuokraamosta listahinnoilla. Onneksi on työsuhde-etuja nuo vuokraamovermeet...
Aikanaan yritin hiekkapuhaltaa bilteman vermeillä ja kohtalaisella kompuralla mutta kyllä se oli ihan leikkiä verrattuna tähän toiseen kalustoon. ::)

Olet oikeassa noiden välineiden suhteen. ;-) 309:n ja 505:n pohjat puhalsin Bilteman säkistä imevällä mallilla... Tuskallisen hidasta. :-) Kyllä se massa silläkin lähti, mutta niin hitaasti, että se oli hiekan tuhlausta. Toki käytetty massa ja kerroksien paksuuskin vaikuttaa asiaan. Kompressori on kyllä kunnollinen, arvoja en tosin muista. Varmaan tuolla säiliöllisellä laitteella on olennaisesti mukavampi puhaltaa pohjaakin, vaikkei ammattilaistasoa olekaan.

Se etu tuosta "hellävaraisesta" hiekkapuhalluksesta oli, että ehjä sinkkikerros ei kovin helposti kulunut kokonaan pois hiekkapuhalluksen voimasta.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2007, 15:17:41 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 306 - Ruostetta alustan takaosassa
« Vastaus #5 : 13.09.2007, 17:01:22 »
Jos on vasta kuusivuotiaana suojattu ekan kerran niin lopputulos voi kai olla mikä vain, riippuen pohjaruosteen määrästä ja sen poistotavasta/poistamattomuudesta. En tiedä kuinka tarkasti ruosteita poistetaan ennen ensimmäistä käsittelyä edes suojaamoiden ohjeiden mukaan tehtynä.

Itselläni oli ihan hyviä kokemuksia 309 vm1989 suojauksesta. Myin sen muutama vuosi sitten n. 230 tkm ajettuna eikä pohjassa näkynyt ruosteita kun viimeisissä itsetekemissäni katsastuksissa alle kurkistelin (erillisissä rakenteissa toki oli ruostetta pulteissa, tukivarsissa jne.).
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Ruostetta alustan takaosassa
« Vastaus #6 : 13.09.2007, 18:13:14 »
Jos on vasta kuusivuotiaana suojattu ekan kerran niin lopputulos voi kai olla mikä vain, riippuen pohjaruosteen määrästä ja sen poistotavasta/poistamattomuudesta. En tiedä kuinka tarkasti ruosteita poistetaan ennen ensimmäistä käsittelyä edes suojaamoiden ohjeiden mukaan tehtynä.

Itselläni oli ihan hyviä kokemuksia 309 vm1989 suojauksesta. Myin sen muutama vuosi sitten n. 230 tkm ajettuna eikä pohjassa näkynyt ruosteita kun viimeisissä itsetekemissäni katsastuksissa alle kurkistelin (erillisissä rakenteissa toki oli ruostetta pulteissa, tukivarsissa jne.).

Näin on. En valitettavasti osaa sanoa, milloin tuohon on ensimmäinen käsittely tehty ja mikä alkutilanne on ollut. Tuo vuoden 2001 tarra ei kerro aiemmista käsittelyistä. Periaatteessa ns. täyskäsittelyiden pitäisi kai sisältää hiekkapuhalluksen ja maalauksen, mutta tiedä siitä sitten... Oikein ja ajoissa tehtynä sekä säännöllisesti ylläpidettynä ruosteenestokäsittely toki toimii hyvin. Esim. eräs vuosimallin 1989 309 oli 130 000 km ajettuna vielä suht. hyvässä kunnossa tuohon 306:teen verrattuna:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=18321.0
« Viimeksi muokattu: 11.07.2009, 18:05:34 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 711
Vs: 306 - Ruostetta alustan takaosassa
« Vastaus #7 : 13.09.2007, 21:36:00 »
Se etu tuosta "hellävaraisesta" hiekkapuhalluksesta oli, että ehjä sinkkikerros ei kovin helposti kulunut kokonaan pois hiekkapuhalluksen voimasta.
Tuossa "hellävaraisessa" hiekkapuhalluksessa on sellainen huonopuoli, ettei sillä saa täysin puhdasta peltiä... Itse puhalsin aikanaan samoilla bilteman värkeillä kontinpohjaa ja suojasin kaikki kuten "oppikirjan" mukaan pitikin tehdä => sun ekassa postauksessa oli kuvattu homman toimintakuviot.

Reilu vuosi lisää ikää ja sama kohta oli ihan samassa kunnossa kuin ennen hiekkapuhallusta. Nyt kun puhalsin kesällä tuon faceliftin irrallisen kontinpohjan noilla kunnon värkeillä, oli ihan silminnähtävä ero työn jäljessä ja pellin puhtaudessa.
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Ruostetta alustan takaosassa
« Vastaus #8 : 14.09.2007, 19:17:38 »
Tuossa "hellävaraisessa" hiekkapuhalluksessa on sellainen huonopuoli, ettei sillä saa täysin puhdasta peltiä... Itse puhalsin aikanaan samoilla bilteman värkeillä kontinpohjaa ja suojasin kaikki kuten "oppikirjan" mukaan pitikin tehdä => sun ekassa postauksessa oli kuvattu homman toimintakuviot.

Reilu vuosi lisää ikää ja sama kohta oli ihan samassa kunnossa kuin ennen hiekkapuhallusta. Nyt kun puhalsin kesällä tuon faceliftin irrallisen kontinpohjan noilla kunnon värkeillä, oli ihan silminnähtävä ero työn jäljessä ja pellin puhtaudessa.

No, itse olen onneksi saanut puhdasta jälkeä tuolla Bilteman laitteellakin; ei ole mikään vielä lähtenyt ruostumaan vuosienkaan jälkeen (vanhimmat "puhallukset" kai n. 5-6 vuotta vanhoja nyt). Aikaahan tuon virityksen kanssa menee, mutta kun kärsivällisesti puhaltaa, niin... :-)
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Nikki

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 145
Vs: 306 - Ruostetta alustan takaosassa
« Vastaus #9 : 14.09.2007, 20:40:46 »
Kuvassa minun 405:n kontinpohja. 5-vuotta aiemmin se oli pahemmannäköinen kuin tuossa 306:ssa. Kontinpohjasta ei löytynyt ruosteetonta aluetta. Ruiskutin pohjan kotolensuoja-aineella suoraan ruosteen päälle ja senjälkeen sille ei ole tehty mitään.
Viikko tuon ruiskutuksen jälkeen katsoin auton alle ja näytti kuin mitään ei olisi tehty. Joka paikka oli aivan samalla tavalla ruosteessa. Parin kuukauden päästä menin uudelleen auton alle tarkoituksena uusia tuo käsittely, mutta siellä olikin siisti musta pinta joka paikassa (kuten kuvassa varapyörän alla).
Ilmeisesti tuo aine tekee jotain kemiallisia reaktioita ajan kanssa.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Ruostetta alustan takaosassa
« Vastaus #10 : 25.07.2008, 22:23:21 »
Vähän venähti tuon 306:n pohjan laittaminen, mutta viimeinkin on prosessi alkanut... :-) Pakoputki, lämpösuojapelti ja varapyöräteline on jo irrotettu pois tieltä. Suunnilleen samalta näytti edelleen kuin syksyllä ottamissani kuvissa. Massa lähti suhteellisen helposti irti kunnon painepesurilla (Kränzle 1150T) käyttäen ns. turbosuutinta. Pariin kohtaan tosin jäi vielä massaa, kun tuolla pitkällä varrella ja suoralla suutinputkella on vaikea päästä käsiksi kaikkialle, kunnei ole nosturia käytössä, mutta ne kaavin lastalla pois ennen puhaltamista. Ruiskutin vielä lopuksi (erillisellä paineruiskulla, en painepesurilla, koska sitä ei suositella) tinneriä ja liuotinpesuainetta ja sitten huuhtelin.

Huomenna olisi vuorossa hiekkapuhaltaminen. Taka-akseliston irrotan pois tieltä, jotta ruoste tulisi mahdollisimman tarkkaan poistettua. Täytyy vielä miettiä akseliston irrotamisen yksityiskohtia, kun on auto on loivassa mäessä autotallin edessä, jossa takapään nostaminen ja tukeminen on vähän hankalampaa. Toisaalta autotallissa en halua hiekkapuhaltaa... Ehkäpä siirrän auton kauemmas pihalle tasaisemmalle alustalle.

Taka-akseliston poistaminen auton alta vaatii toki myös jarruputkien ja käsijarruvaijerien irrottamisen. En ole vielä päättänyt, irrotanko vaijerit rummuista (ei millään jaksaisi...) vai kenties vaihtoehtoisesti auton sisältä. Polttoainetankin saatan myös joutua irrottamaan, jos näyttää siltä, että ruostetta on sen allakin (tietysti 55 litraa bensaa tankissa).
« Viimeksi muokattu: 25.07.2008, 22:26:42 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Ruostetta alustan takaosassa
« Vastaus #11 : 28.07.2008, 01:29:03 »
Enpä ole vielä ehtinyt hiekkapuhaltamaan, mutta taka-akselisto on nyt irti. Irrottaminen hallitusti onnistuu yksinkin, kun käyttää apuna pukkeja ja tunkkia. Akselisto rumpujarruilla painaa "näppintuntumalla" arvioituna n. 35-40 kg, joten kannattaa olla varovainen. Käsijarruvaijerit oli tässä tapauksessa kätevintä irrottaa auton sisäpuolelta (en halunnut avata rumpuja), kunhan ensin irrotti käsijarrukonsolin ja auton alta lämpösuojapellin tankin kohdalta.

Pyöräkoteloistakin paljastui alkavaa ruostetta takalokareista huolimatta. Lisää ruostetta löytyi ennen ja jälkeen tankkia olevista saumoista, joten irrotan myös tankin. Polttoainetta pystyi letkun avulla imemään tankista 40,5 litraa. Arviolta runsaat 15 litraa on vielä tankissa, mutta auton takapää on nostettuna ylös, joten letkulla ei saa enempää. Mahdollisesti hyödynnän tyhjennyksessä lopuksi auton omaa pumppua.

Homma siis laajenee edetessään...
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info