Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 307  (Luettu 100053 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wory

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 307
« Vastaus #30 : 20.12.2013, 14:27:25 »
Automalli: 307
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2002
Varustelutaso: Premium (?)
Polttoaine: Bensa
Vaihteisto: Automaatti
Moottori:2.0 (136hp)
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Mittarilukema:177700, itse ajettu ~1000km ~2kk aikana


Omistukseni 3. päivänä auto päätti ilmoittaa minulle 'Anti Pollution Fault' ja sen jälkeen 'Catalytic Converter Fault'. Myyjä, merkkiedustaja ja tämä foorumi lohduttelivat minua, että ei tarvitse siitä välittää jos moottori tuntuu toimivan oikein .. Siltä tosiaan tuntuu, koska virheet katosivat muutaman päivän kuluttua ainakin toistaiseksi.

Pari viikkoa sitten automaattilaatikko vilautti pikaisesti 'Automatic Gear Box fault'ia, moottorijarruttelussa jyrkähkössä alamäessä (kun saan solenoidien korjausarvion kyselen aiheesta lisää aiheen AL4-threadissa)

Moottori sirittää kiihdytyksissä kun kierrokset nousevat sinne 2500 päälle, taitaa olla se venttiilinnostimien ominaisuus.
 
Pissapojan pumppu ei toimi, 5 cd:n boksi söin levyn ja avaimen kaukosäädin ei toimi.

Kaiken kaikkiaan auto on kuitenkin suorittanut tehtävänsä tähän mennessä hyvin, kuten 2kk:n kilometrimäärä kertoo, auton käyttö on suht vähäistä. Autot täällä norjassa on vielä suomeakin kalliimpia ja veroja ei saa takaisin maasta lähtiessä, joten päätin kokeille minibudjetilla selviämistä ihan periaatteen vuoksi.

Tähän mennessä ebaysta on tilattu uusi avaimen runko, öljyt vaihdatettu 5W-40:stä 0W-40:een + pro-tec lubrication system cleaner, laatikon solenoidien ja öljyn vaihto hinnoiteltu merkkiliikkeessä (9000nok vs auton hinta 22000nok) ja liqui moly ventil sauber odottaa tankkiin kaatoa (odotukset eivät ole korkealla :)

69pauli69

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 307
« Vastaus #31 : 25.03.2014, 16:04:19 »
Automalli: 307
Korimalli: farmari
Vuosimalli: 2003
Varustelutaso: XT
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 2.0 (136hv)
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 189 tkm joista itse 8tkm takana

plussat:
+ ajo-ominaisuudet
+ sisätilat erittäin hyvät
+ tavaratilan koko ja helppo lastata tavaraa
+ kuljettajan ympäristö käsinojineen
+ suhteellisen äänetön
+ ulkonäkö (sporttinen edestä ja virtaviivainen, aerodynaaminen)
+ moottorin vääntö
+ hyvä kiihtyvyys
+ kohtuullinen kulutus
+ huoltovälit ja varaosahinnat ( miinuksena jakopäähihnan vaihtoväli 4 vuotta, tosin jos ei ole kilometrit tullut täyteen niin kyllä sillä 6 vuottakin ajelee  :) )

miinukset:
- kylmä talvella, lämmityslaite liian tehoton?
- vilkun viiksi lyö yli palautusvaiheessa = vilkuttaa vastakkaiseen suuntaan (tyyppivika)
- näkyvyys etuviistoon
- sähköviat (yleensä harmiton antipollution fault vilkkuu näytössä vähän turhankin usein, ei tosin vaikuta auton toimivuuteen)
- penkinlämmittimet eivät ole toimineet auton omistuksen aikana (ilmeisesti tyyppivika)
- vakio soitin ja kaiuttimet ovat tosi huonot
« Viimeksi muokattu: 25.03.2014, 16:08:37 kirjoittanut 69pauli69 »

tane

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Vs: Käyttökokemukset - 307
« Vastaus #32 : 18.03.2015, 09:33:38 »
Automalli: 307
Korimalli: "sedan"/hatchback
Vuosimalli: 2003
Varustelutaso: perus (manuaalinen ilmastointi löytyy)
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1.6
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Mittarilukema: 145tkm, tästä omaa ajoa n. 13tkm talven ja kevään 08-09 aikana

Positiivista:
+ ajo-ominaisuudet
+ penkit hyvät istua pitemmilläkin matkoilla (tosin vasta 150 km reissu taitaa olla pisin), ei mitään puutumisia ole havaittu
+ ulkonäkö
+ Hyvät sisätilat ja iso peräkontti (ulkonäkö hämää, moni on sanonu citroen xsaran jälkeen että ostit sitte pikku auton vaikka on reilusti isompi kun xsara)
+ hallintalaitteet
+ kohtuullinen kulutus (~7-8l/100km sekalaisessa talviajossa)
+ vastine rahalle varsinkin käytettynä
+ Hyvä talviauto, lämmöt normaalit kovillakin (-25 C) pakkasilla ilman viimasuojaa
+ Pieni rengasmelu Michelin X-ICE north nastarenkailla
+ hyvät ajovalot
+ manuaali vaihteisto on miellyttävän jämäkkä toiminnaltaan
+ näkyvyys eteen
+ moottori ei syö öljyä ja käy muutenkin nätisti

Negatiivista:
- Ikkunat pukkaa jäätymään/huurtumaan talvella jos on 4 henkilöä kyydissä pitemmillä matkoilla
- näkyvyys etuviistoon
- Kohtalaisesti pikkuvikoja puolen vuoden omistuksen aikana

Tähän mennessä havaittuja ongelmia:
- Vänkärin puoleisen ajovalon korkeussäätö korjattu, korjaus vaati koko umpion vaihdon koska korkeyssäätömoottori on integroitu kiinteästi umpioon (oli rikki ostettaessa jo)
- Syyläri vuoti nestettä (löytyi pian oston jälkeen)
- Vetonivelen suojakumi rikki (1 kk sitten)
- Öljykello vuosi öljyä (vaihto n. 1 kk sitten)
- Pakoputken takapönttö vaihtoon (n. 1 kk sitten)
- Ajotietokoneen lamput vaihdettu (vaihdettu itse forumilta saatujen ohjeiden mukaan ++)
- Ajovalo vaihdettu (oli helppo itse vaihtaa ++)
- resonanssi 2800 kierrosalueella korjattu (itse ++)

Positiivistä noissa vioissa on että ei mitään kallista vikaa ole ollut ja jopa itsekkin niitä on pystynyt korjailemaan.

Positiivinen lista on näköjään pitempi kuin negatiivinen, eli ihan tyytyväinen olen ollut.

Pitäisköhän päivittää tätäkin kun on tullut lisää käyttökokemuksia "jokusen" vuoden verran :)

Ajetut kilometrit 230 tkm josta omaa ajoa noin 100 tkm 6,5 vuoden aikana.

Aika hyvin pitää paikkansa on tuo positiivislista edelleenkin.
+ Kulutus kesällä matka-ajossa ihan täyteen lastattuna on ollut erittäin positiivinen ylläri eli noin 6 litraa ja jopa alle kun oon tankkauksen yhteydessä laskenut kulutuksen.
+ Tavaraa on mahtunut kyytiin saman verran kuin esim sedan Passattiin.
+ Luotettava
+ Ei pahemmin ruostu
+ Allekirjoitan kaikki nuo 2009 kirjoitetut plussat edelleen
+ Kun takapenkit pistää kumoon tavaraa mahtuu kivasti kyytiin
+ Ruottalaisten tosielämän tilastojen mukaan luokkansa turvallisin auto
+ Mitään sähkövikoja ei oikeastaan ole ollut (koputtaa puuta)

- Koiranluita ja vetonivelen suojakumeja menee
- Rengasmelu Bridgestonen nastarenkailla
- Nykyään takovet jäätyy pakkasella
- ilmastointi paskana ja liian kallis korjata kun pitäis purkaa koko kojelauta. No, eipä tuo varsinaisesti työmatka-ajossa haittaa.

Jotkut täällä hakkuu tätä rumaksi mutta minun silmään tuo on suht tyylikäs varsinkin jos vertaa samanikäiseen golffiin. Hyvä vekotin ajaa kuten myös uusi 308 mitä kävin testaamassa! Pösö erottuu edukseen ajettavuudellaan, mikä on mun käsityksen mukaan muutakin kuin "tehokas" moottori (vrt volvo).
« Viimeksi muokattu: 18.03.2015, 09:51:18 kirjoittanut tane »

HDI 66

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 307
« Vastaus #33 : 26.03.2015, 18:10:19 »
Automalli: 307
Korimalli: farmari
Vuosimalli: 2006
Varustelutaso: Trendy
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali
Mihin kokemukset perustuvat: Oma kulkine 3vuotta/ajanut nyt rapiat 108000km
Ajomäärä: 268 000 km

Ei mitään moitittavaa, normi öljy/suodin huollot 10000 välein, perusjuttuja esim etujarrut, takajarrupalat, ilmastoinnin kenno (nasta lentänyt talvella) koiran luuta, alapalloniveltä. Kulutuskin vitosen korvilla....Kokonaisuutena ihan kelpo laitos.

Jos jostain voi valittaa ni rengasmelu (kyllä nämä suomen tietkin on aivan shaissee). Leimakin heilahti tänään k-arvon ollessa 0'59

PekkaTi

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 717
Vs: Käyttökokemukset - 307
« Vastaus #34 : 27.03.2015, 16:00:46 »
Automalli: 307
Korimalli: Wagon
Vuosimalli: 2007
Varustelutaso: Premium Plus
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 1.6 HDi 66kW (90hv)
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Mittarilukema: ~46tkm, joista itse ajettu ~42 tkm 1.5 vuoden sisällä.

Positiivista:

+ Hyvät tilat, ei ahdista vaikka auton lataa täyteen tavaraa kesälomamatkaa varten.
+ Mielestäni hyvän jämäkkäät, mutta silti mukavat penkit
+ Ulkonäkö
+ Ei nitise ja natise sisätiloissa kuten entinen 306
+ Mielestäni valot ovat myös hyvät ja polttimot on helppo vaihtaa.

Negatiivista:

- Radion bluetooth handsfree ei tunnu tukevan täydellisesti Nokian S60-sarjan puhelimia, osaksi lienee myös Nokian syytä, onneksi on yksi Nokian oma lisäsofta jolla osittaisen toimivuuden saa.
- Kesärenkailla (Pirelli P7) uraherkkää menoa, renkaat kokoa 205/55/R16. Muuttunee kunhan renkaat vaihtuvat. Talvirenkailla (195/65/15) käytös aivan toisenlaista.
- Oli yllättävän paljon takuuaikaisia korjauksia, jostain syystä osuivat vielä tälle vuosipuoliskolle kaikki:

1. Takuuna vaihdettiin radio kahteen kertaan. Ensimmäisellä kerralla CD jäi satunnaisesti koneeseen sisälle, ilmeni niin aidoilla kuin poltetuillakin levyillä, niin audio- kuin mp3-levyillä. Ensimmäinen takuuradio taas sitten oli heti alkujaan sen verran viallinen, että virtanappi ei toiminut, eli auton kun sammutti, ei radiota saanut erikseen päälle, eikä radiota saanut erikseen pois päältä ajaessa. Eli tästä tuli yhteensä 4 korjaamovierailua, 2 vian analysointia ja 2 radion vaihtoa. Onneksi jälkimmäisellä kerralla sain puhuttua että vaihtoivat radion heti aamulla ensimmäisenä hommana, sain auton mukaan n. 30-45 minuutin sisällä.

2. Öljypohjasta tiputteli öljyä, taas 2 korjaamovierailua, tosin tämä oma valinta koska en voinut autoa korjaamolle yöksi jättää, koska vain yksi auto käytössä.

3. Vilkkuviiksiongelma, odottaa vielä vaihtoa. Tätä on nyt tutkittu yhteensä 2 korjaamokäynnillä, jälkimmäisellä löytyi vikamuistista vian osoittava virhe. Vielä siis ainakin yksi korjaamoreissu edessä takuuasioissa.

4. Takaluukun alareunasta maali lohjennut, maalattu takuuseen. Auto korjaamolla 3 päivää.

Lisäksi määräaikaishuollot teetetty n. 19500km ja 40500km kohdilla, kustannukset näistä 215€ ja 245€. Lisäksi yhden kerran 3 päivän korjaamoreissu kun takapuskuria maalailtiin pienen kolarin seurauksena, kustannukset itselle tuosta 0€.

Takuuhuollot ja maalaukset teetetty Automaa Konalassa, määräaikaishuollot ESS Autotalo Seinäjoella. Kokonaisuutena kuitenkin enemmän plussaa kuin miinusta.

Taitaa olla aika päivittää omia kokemuksia, nyt mittarissa ~184 tkm:

Takaluukun korjausmaalaus tehty ilmeisesti aika persiilleen, kukkii jo näin 5 vuotta maalaamisen jälkeen (ilmestyi noin 3 vuotta homman jälkeen). Kuskin puoleinen etuovi vaihdettu puhkiruostumattomuustakuuseen, alkoi ruostumaan sisäpuolen saumasta etu- ja alareunasta. Näiden lisäksi takakaaressa ruostetta maalipinnan alla. Oma epäilykseni on, että autoa on kolaroitu sen ollessa esittelykäytössä ja korjausmaalaukset tehty vähän sinne päin (Automaan aikaan).

Näiden lisäksi, ohjaustehostimen putkisto vuotanut, vaihdettu. Kuskin puolen etu-umpio vaihdettu lähivalon maadoitusvian vuoksi. Kaksi hehkutulppaa neljästä oli myös pimentynyt, joten niitä vaihdeltu.

Muuten ei isompia murheita.
Nykyinen: 308 SW Active 112 e-HDi 2-tronic vm. 2012
Edelliset: 307 Wagon Premium Plus HDi (66 kW), vm. 2007, 306 ST HDi (66 kW) vm. 2001, Renault 19 TXE Chamade vm. 1991, Peugeot 205 vm. 1985



lansion

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 307
« Vastaus #35 : 03.05.2015, 10:09:53 »
Automalli: 307
Korimalli: wagon
Vuosimalli: 2006
Varustelutaso: trendy (karvalakki)
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1.6
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Mittarilukema: 59tkm, josta vuoden aikana omaa ajoa n. 12tkm

Auto on ollut omistuksessani nyt vuoden ja voin sanoa olevani tyytyväinen hankintaan.

Plussat:
+++ Edullinen hankintahinta
++ Tilava tavaratila sekä hyvät makustajien tilat.
++ Hyvin alhaalta vääntävä moottori
++ Hyvä ajettavuus ja hyvä tuntuma tiehen ohjauspyörän kautta.
++ Ei juuri kuulu turhia nitinöitä sisällä
+ Hyvä ulkonäkö omaan makuuni
+ Ajoasennon saa säädettyä sopivaksi ja itseäni miellyttävän korkeaksi.
+ Löytyi vähän ajettu yksilö joten auto tuntuu ja näyttää monessa mielessä "uudelta".
+ Edellinen omistaja on tehnyt ruostesuojauksen pariin otteeseen.

Miinukset:
- Maantieajossa meluisa (ainakin verrattuna edelliseen autooni Megane II joka taitaakin olla tämän luokan hiljaisimpia malleja)
- Herkkä tuulelle joka aiheuttaa pientä levottomuutta ajoon.
- Joitain kosketusongelmia välillä takavalojen kanssa, mutta onneksi helppo korjata herkistelemällä polttimoita ja valoyksiköiden liittimiä.

Vuoden aikana autolle on pitänyt tehdä seuraavat korjaukset:
- Vaihdettu takajarrulevyt ja -palat ruostumisen vuoksi. Edellinen omistaja ollut varovainen jarruttelija.
- Vaihdettu vasen raidetanko sisäpään väljistymisen vuoksi ja tehty nelipyöräsuuntaus.  Suuntavakavuus parani huomattavasti tämän jälkeen.

Muita töitä ja ennakoivia huoltotoimenpiteitä:
- Vaihteistoöljy vaihdettu
- Asennettu lohkolämmitin
- Tehty ilmastoinnin täyttöhuolto
- Jarruvalokatkaisin aiheuttanut esp/asr herjaa. Korjattu itse herkistelemällä katkaisija mutta pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa ko. katkaisin. Onneksi halpa osa ja helppo vaihtaa itse (n. 5 min homma).

Kaiken kaikkiaan positiivinen kuva tästä autosta minulla on.

PekkaTi

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 717
Vs: Käyttökokemukset - 307
« Vastaus #36 : 17.11.2015, 12:36:26 »
Taitaa olla aika päivittää omia kokemuksia, nyt mittarissa ~184 tkm:

Takaluukun korjausmaalaus tehty ilmeisesti aika persiilleen, kukkii jo näin 5 vuotta maalaamisen jälkeen (ilmestyi noin 3 vuotta homman jälkeen). Kuskin puoleinen etuovi vaihdettu puhkiruostumattomuustakuuseen, alkoi ruostumaan sisäpuolen saumasta etu- ja alareunasta. Näiden lisäksi takakaaressa ruostetta maalipinnan alla. Oma epäilykseni on, että autoa on kolaroitu sen ollessa esittelykäytössä ja korjausmaalaukset tehty vähän sinne päin (Automaan aikaan).

Näiden lisäksi, ohjaustehostimen putkisto vuotanut, vaihdettu. Kuskin puolen etu-umpio vaihdettu lähivalon maadoitusvian vuoksi. Kaksi hehkutulppaa neljästä oli myös pimentynyt, joten niitä vaihdeltu.

Muuten ei isompia murheita.

Viimeinen päivitys, auto on vaihdettu pois.

Keväällä 2015 alkoi auton sisätiloihin puskea aivan järkyttävän paha pakokaasun/dieselin tuoksu. Syyksi selvisi vuotava ruiskusuuttimen tiiviste, jälleen korjaamokeikka. Apukuskin puoleisen ajovalon johdot myös taas mustuneet, lamppu ei aina syty. Peräluukku ruostuu edelleen, vasemman puolen takaoven takakaaressa ruostetta maalipinnan alla - nämä olisivat olleet korjauslistalla seuraavana, jos olisin auton pitänyt.

Mitään sinänsä suuria ei ollut, eikä suurempaa tielle jättämistä tullut. Autossa oli n. 201500 km kun sen autoliikkeen pihaan jätin, hyvin meitä palvelleena.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2015, 12:39:49 kirjoittanut PekkaTi »
Nykyinen: 308 SW Active 112 e-HDi 2-tronic vm. 2012
Edelliset: 307 Wagon Premium Plus HDi (66 kW), vm. 2007, 306 ST HDi (66 kW) vm. 2001, Renault 19 TXE Chamade vm. 1991, Peugeot 205 vm. 1985



HDI 66

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 307
« Vastaus #37 : 17.01.2016, 13:07:28 »
Automalli: 307
Korimalli: farmari
Vuosimalli: 2006
Varustelutaso: Trendy
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali
Mihin kokemukset perustuvat: Oma kulkine 3vuotta/ajanut nyt rapiat 108000km
Ajomäärä: 268 000 km

Ei mitään moitittavaa, normi öljy/suodin huollot 10000 välein, perusjuttuja esim etujarrut, takajarrupalat, ilmastoinnin kenno (nasta lentänyt talvella) koiran luuta, alapalloniveltä. Kulutuskin vitosen korvilla....Kokonaisuutena ihan kelpo laitos.

Jos jostain voi valittaa ni rengasmelu (kyllä nämä suomen tietkin on aivan shaissee). Leimakin heilahti tänään k-arvon ollessa 0'59

Ja päivitystä... Nyt 302 000 km taulussa, pikkusta vaivaa lämppäripuhaltimen kanssa, joskus herää joskus ei. Takajarrut kaipaa uusintaa silmämääräisesti katsottuna, umpiot kovin sameana. Uudet odottaa asennusta. Ei moitteen aihetta, taival jatkuu normihuoltojen ja tarpeellisten korjausten niin vaatiessa.

Silli

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 307
« Vastaus #38 : 08.12.2016, 23:18:46 »
Vanhaan ketjuun vähän päivitystä.

Automalli: 307
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2003
Varustelutaso: ? Tummasisusta, cruise, man.ilmastointi, sähkölasit edessä
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori:2.0 hdi 79kw
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Mittarilukema: 439TKM. Josta kymmenen vuotta omaa (vaimon) ajoa.

Ajattelin lähinnä listata mitä tehty tässä viimeeksi ja lisääkin voi kysellä, kilsat rupeaa olemaan ihan kiitettävää luokkaa tällä mallilla uskoisin. Pelleiltään edelleen erittäin siisti, pieniruostelaikku takaluukussa oikea alakulma, 1x 3cm. Muutaman oven alahelma sisältä alkanut ruostumaan, ulospäin autoa ei vielä mitään näkyvissä. Ja nytten kun vaimolle tuli tilalle 308 bensana kun ajot niin reippaasti lyhenneet niin ensin tätä meinasin myydä pois mutta ostaja kuntaan pettyneenä ajattelin josko tämän "vielä kerran" laittaisi kuntoon ja rekkaisi pakuksi niin voisi huoletta palvella kakkosautona hautaan saakka. Autohan on edelleen erinomainen ajaa.
Turbo on orkkis, toinen kytkin menossa, eka meni takuusen jo alussa, toisella menty nyt 200tkm. Viime katsastus ei mitään moitittavaa. Ealys nesteen säiliön kannakkeet on kerran jouduttu hitsaamaan uusiksi, muuten auto ei ole uutta peltiä tarvinnut.

Nyt jos tuon tuosta laittaisi tosiaan halvaksi paku kakkosautoksi ja katsoisi kuinka pitkään se menee kohtuu kuluilla. Vaihdossa tuosta ei saa mitään liikkeessä ja myyminen on, noh henkistä kidutusta.
Leimaa on keväälle ja en usko siinä mitään olevan muuta kun pitäisi ratkoa abs/esp/esr herja, josta foorumilla onkin hyvät ohjeet/keskustelu.  ODB lukijakin löytyy iteltä niin sillä voisi aloittaa.

Jos tuon saisi pienellä vaivalla ehjättyä ja leimattua ja sitten vääntäisi pakuksi niin mikäs sillä olisi mennessä.
Jakohihnasarjakaan ei maksa enää satastakaan. Turbon saa jos hajoaa ebaysta 250puntaa kotiin kannettuna.

Ainiin se viimeaikainen lista.
436tkm takalevyt ja palat (Samalla moot.öljyt suod)
415tkm uusi laturi (oli orkkis)
395tkm oikea alapallonivel, takaäänenvaimennin
358tkm moniurahihnat, laturin vapaapyörä, egr venttiili, oikeaetu laakeri, vasenetu jousi +isk. ylälaakeri
346tkm moniurahihna + kiristinrullat + akku
312tkm hiukkasloukku (FAP) + lisätty ealys nesteet

Koiranluita on mennyt lukuisia, sitten ne jossain vaiheessa alkoivat kestämään, lienee laatu vaihtunut, muutamia jousia, turbon välijäähdytinilmanotto letku. Muutama etujousi. Palloniveliä jokunen. Aika lailla normaalia kulumaa. Ei oikein muuta nyt heti tule mieleen. Kaukoohjain avaimen kuoret on toiset, orkkikset väsy vuosia sitten, napit irtosi. Äänitorvi toimii jos haluaa.
Öölejä vaihdettu kun muistettu ja ehditty, 10-30tkm välein, viimeiset useat vuodet motoxin fapille sopivilla halpis öljyillä- Ei joudu lisäilemään vaihtovälillä.
Osina käytetty aina tarvikeosia, yleensä halvalla jostain motonetistä ja fappi esim ebaysta aikanaan, taisi olla 240eur kotiin tuotuna kun marmorilla hinta silloin oli tonnin. Muutenpa sitä tuskin olsi tullut vaihdettuakaan.

Nyt pitäisi ruiskusuuttimien tiivisteet vaihtaa "ylimääräisenä huoltotyönä". Muuten kaikki pelaa kuin junan vessa tuota absi herjaa lukuunottamatta.
Josko tuon sittenkin pitäisi itsellä ja huoltaisi vielä kuntoon.

itarumaa

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 307
« Vastaus #39 : 29.12.2016, 16:13:28 »
Automalli: 307
Korimalli: cc
Vuosimalli: 2005
Varustelutaso: jaa-a
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 2.0 136hv
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Mittarilukema: 9tkm, viime toukokuusta lähtien.

+Kattoratkaisu on hyvä ja toimiva. Sähkökatto, joka laskeutuu tavaratilaan.
+Ulkonäkö. Auto näyttää hyvältä sekä katto päällä että avona.
+Ajettavuus varauksin. Ohjaus saisi olla tunnokkaampi, muuten auto on ajoltaan hyvä. Ohjaus reagoi nopeasti ja auto on herkkä, mutta kuitenkin vakaa moottoritiellä. Kaasun nostolla saa tarpeen mukaan kiristettyä kääntösädettä eli liian puskeva ei tämä auto ole.
+Melutaso on ihan siedettävä avoautoksi, jaksaa pidempääkin matkaa ajella.
+ei ruostu, joka on todella iso plussa.

-Kulutus on isohko kaupungissa.
-Laatu on vähän sinnepäin oikeastaan koko autossa.
-Penkit on huonot. Tästä iso miinus ja voi olla että ei tule toista Pösöä tämän seikan takia. Pösö 205 oli jo huonot penkit eikä ne tässäkään paljon paremmat ole. Lisäksi kun ne on niin halvasti valamalla tehty, niin verhoomot ei oikein halua edes korjata niitä.
-Vie moottoriöljyä n. 0.3-0.4l/1000km
-Joskus on vähän kummallisia anturivikoja, esim. öljyn määrän anturi on vähän sinnepäin. Samoin sadetunnistin.

Auto on ihan ok, antaisin arvosanaksi 7+. Toisaalta se on täysin toimiva ja harmiton, mutta toisaalta taas pienellä laadunparannuksella sais ihmeitä aikaiseksi. Parasta tässä autossa on tuo kattorakenne ja kesällä on kiva ajella menemään ilman kattoa. Suurin puute on nuo penkit, jotka on liian kapeat ja heppoiset, mielestäni väärä paikka säästää.

Korjauksia:
-listojen liimaus oikealla sivulla
-takavalon liimaus oikea takana
-tiivisteiden korjaus/liimaus kuljettajan ovi
-penkin kunnostus verhoomossa -ei ole vieläkään hyvä
-lämpötila-anturin vaihto (itse)
-termostaatin vaihto

Eipä juuri muuta.


weugeot

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 307
« Vastaus #40 : 07.03.2017, 22:39:36 »
Automalli: 307
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2004
Varustelutaso: Hyvä. Aut. Ilmastointi, lasikatto ja vakionopeudensäädin
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori:2.0 (110hp) FAP/DPF
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Mittarilukema:163700, itse ajettu ~10000km ~6kk aikana

Ensimmäinen kymppitonni takana ja ihan hyvältä vaikuttaa. Oston yhteydessä vaihdoin koiranluut, massasin alustan, vaihdoin takaiskarit sekä jarrunesteet. Samalla myös öljyn-/suodattimien vaihto (Castrol Magnatec 5w40).

Auton lämmityslaitteen puhallin resonoi 3/4 puhallustehosta lähtien, tämä johtuu murtuneista lavoista. Puhallin menee vaihtoon keväällä, vielä toimii... Tosin ei haittaa kunhan muistaa pitää puhaltimen puolitehoilla.

Ohjaustehostin vinkuu joskus käynnistyksen yhteydessä, tarkoituksena katsoa läpi seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.

Kovalla pakkasella tulee ensimmäisellä käynnistyksellä Airbag fault, yleensä koskien matkustajan puolta. Pitää siis olla ainakin -20 pakkasta.

Muuten ei vikoja. Katsastuksesta läpi puhtain paperein.

+ Ikäisekseen hyvät ajo-ominaisuudet
+ Kulutus viime aikoina n.5,5l/100km, josta suurin osa moottoritieajoa.
+ Ei syö öljyä
+ Lämpenee suht nopeasti
+ Lähtee käyntiin ilman esilämmitystä melkein -30 pakkasessa. Ei ole ollut kylmempää. Ei tosin lähtenyt kuin palmun alta...
+ Voiko autossa olla enemmän tilaa?
+ Helppo lastata
+ Ei nitise tai natise
+ Edulliset varaosat
+ Rengasmelu varauksin (nyt Hankook kitkat alla). Kesäkumit turhan leveät 225/55 -» lisää melua ja vähemmän vakautta

- em kitinät ohjaustehostinesta ja puhaltimesta
- penkit suht huonot, tosin voi ajaa neljä tuntia putkeen ilman ongelmia
- vakionopeudensäädin ei ole kovinkaan hienostunut ts. vähän töksähtelevä
- ilmastointi vetää välillä ihan omaa showta. Pitää naputella lämpötila minimiin ja takas niin alkaa toimia oikein. Ei tosin haittaa talvella.
- moottorin täristävä tyhjäkäynti
- kosketushäiriöt pissapojan viiksikytkimen kanssa. Laitettu elektroniikkasprayta joka auttaa.
- istuinlämmittimet ei toimi
- näkyvyys etuviistoon

Kaikkineen hyvä, tilava ja edullinen käyttöauto. Voin suositella hyvillä mielin. Mainittakoon että edellinen omistaja oli teetättänyt melkoisen määrän remontteja/huoltoja autoon, joten tämä vaikuttanee siihen että kaikki on kunnossa...
« Viimeksi muokattu: 07.03.2017, 22:42:46 kirjoittanut weugeot »

weugeot

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 307
« Vastaus #41 : 13.10.2017, 22:03:13 »
180 000km meni rikki ja auto se vaan puksuttaa. Töötti hajosi kesällä, korjaantui töötin vaihdolla. Autosta oli hieman öljyvuotoa, jota ei millään meinannut löytyä. Lopulta kiristin huohottimen letkun liitännän. Polttimoita mennyt jokunen ja kulutus ollut tankkausten perusteella 5.4-6.0l/100km painottuen 5.7l/100km tienoille.

Hetken jo mietin auton vaihtoa bensamoottoriliseen kun työpaikka vaihtuu ja ajomäärä tippuu samalla n.10tkm/pa. Mutta nyt tietää mitä on alla ja eikä tosta enää saa mitään niin luulisin että olisi hyvä pitää ainakin vuosi. Enkä toisaalta halua seisottaa ylimääräistä rahaa autossa, olen sen virheen kerran tehnyt...joten tällä mennään

Niin, ja apulaitehihna... Autoon oli vaihdettu laturi ennen kuin ostin sen ja samalla ilmastoinnin kompura oli otettu pois. No, ihmettelin kun hihna oli todella kulunut ja samalla huomasin että ilmastoinnin kompura ei ollut linjassa muiden "pyörien" kanssa vaan oli n.5mm liian sisällä. Korjaantui prikoilla, mutta huollossa oli siis jotain unohtunut laittaa takaisin.

weugeot

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 307
« Vastaus #42 : 22.12.2017, 11:54:32 »
Automalli: 307
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2004
Varustelutaso: Hyvä. Aut. Ilmastointi, lasikatto ja vakionopeudensäädin
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori:2.0 (110hp) FAP/DPF
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Mittarilukema:184400, itse ajettu ~25000km ~15kk aikana

Matka jatkuu laillisesti myös seuraavat 1,5 vuotta. Katsastuksesta läpi taas kerran puhtain paperein, joten on putki päällä (2krt.). Kilometrejä oli tullut noin 25 000. Ei kirjallisia huomautuksia, muutama suullinen... Sivuvilkkujen väri ei ole enää "tarpeeksi oranssi" vaan liian kirkas. Lisäksi kuskinpuolen alatukivarren pusla on alkanut halkeilla ja suositteli vaihtoa ennen seuraavaa katsastusta. Katsotaan miten kauan autolla ajelen ja sen mukaan tukivarret vaihtoon. Vilkut vaihdan lähiaikoina ihan muodon vuoksi.

Tein pari viikkoa sitten kulutuksen vähyysennätyksen: 4,67 l/100km (matka 530km)! Tosin ajosta 300km oli optimaalista 80-90km/h ajoa + 200km 100-110km/h ajoa eli en ajanut tankkia niin tyhjäksi kuin yleensä.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2017, 12:09:23 kirjoittanut weugeot »

-VJ-

  • Vieras
Käyttökokemukset - 307
« Vastaus #43 : 15.03.2019, 11:00:23 »
- automalli 307
- korimalli  viistoperä
- vuosimalli 2001
- varustelutaso perus, man. ilmastointi
- polttoaine diesel
- vaihteisto manuaali
- moottori HDi 2.0 66 kW
- mihin kokemukset perustuvat oma ajo
- ajomäärä 275000 km, josta omaa ajoa 67000 km vajaan kahden vuoden aikana.

Ostin reilun puolitoista vuotta sitten tällaisen vihreän ihmeen romuna kun halvalla sain ja siinä oli aivan uudet toiseen autooni sopivat talvirenkaat. Toiseen autoon tuli kuitenkin hankalammin korjattava vika ja otin tämän Pösön käyttöön. Vikana tässä oli ja on vuotava kannentiiviste? pukkaa kaasua vesitilaan. Olen tämä ongelman kanssa jotenkuten pärjännyt, nestettä lisäämällä ja käytössä viruvan paisuntasäiliön korkin silloin tällöin vaihtamalla. Autossa on hyvä kokoelma kaikenlaisia vikoja mutta sillä vielä pitäisi päivittäinen 130 km työmatka tämän kevään ajan pärjätä, kunhan saavat Ranskasta tehtaalta toimitettua minulle aivan tuoreen kulkineen. Vikapuolelta löytyy sähköongelmia, PA- ja lämpömittari ovat toimimattomia, viisarit vipeltävät missä sattuu mutta polttoaineen ja lämmön varoitusvalot toimivat. Keskikonsolin taustavalot pimenivät hyvän tovin vilkuttuaan, lämmityslaitteen puhaltimelle tein uuden suoran sähkönsyötön takalasin lämmittimen sulakkeelta kun säädin mykistyi ja 20 asteen pakkasessa ei kiinnostanut purkaa koko keksintöä. Moottorin jäähdytyspuhallinkin on mykkä kun en ole koskaan huomannut sen pyörivän. Laturin vaihdoin kun alkoi metelöidä ja hihnapyörä toimi laturin päädyn alumiinisorvina. Pikkuosia sitten takajarrulevyt uusiksi ja koiranluut. Käsijarrua ei voi käyttää pakkasella kun se pitää vapauttaa jarrukilvestä käsin.  Ajovaloista tuli katsastuksessa valitus kun ovat tyystin sameat. Hiukan hioin pintaa kirkkaammaksi. Tuulilasikin meni vaihtoon. Etupuskurin kulmasta puuttuu puoli metriä kun olivat työpaikan parkkipaikalla auranneet jääpaakun auton keulaa vasten enkä sitä pimeässä huomannut. Se nousi pystyyn puskurin alle ja irrotti siitä kunnon palan. Takaovien lukot ovat myös keljut, talvella usein jäässä joten pitää föönillä sulatella jotta oven saa pysymään kiinni ja kahvat ovat myös varsin jäykkiä. 

Mutta sitten plussat:
- Erittäin hyvä ajaa, ajoasento ja tuntuma kohdallaan, vakaampi kuin uudempi C5:eni.
- Polttoaineen kulutus vain 5 l/100 km kesällä, talvella puoli litraa enemmän.
- Lämmin pakkasella, tosin lämpenee vasta vajaan 10 km ajon jälkeen.
- Takapenkin tilat riittävät hyvin lapsille joita kuskaan päivähoitoon.
- penkit kaadettuina mukaan sopii yllättävänkin iso paketti.

Harmi, että moottorin kansiremontti tai koko moottorin vaihto maksavat jo sen verran ettei niitä kannata teetättää näin vanhaan autoon. Itselläni kun ei ole sisätilaa korjausta varten eikä oikein taitoakaan. Käyttöautona 307 on minulle juuri sopiva malli ja koko. Nyt kuitenkin tilasin itselleni 60-vuotislahjaksi ensimmäisen kerran uuden auton, sisarmerkin puolelta C3 Aircross diesel joten auton koko ei muutu miksikään ja tilatkin pysyvät nykyisinä. Vaimo saa jatkaa puoli miljoonaa ajetulla C5:llä.

weugeot

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 307
« Vastaus #44 : 22.03.2019, 23:29:43 »
Automalli: 307
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2004
Varustelutaso: Hyvä. Aut. Ilmastointi, lasikatto ja vakionopeudensäädin
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori:2.0 (110hp) FAP/DPF
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Mittarilukema:184400, itse ajettu ~25000km ~15kk aikana

Matka jatkuu laillisesti myös seuraavat 1,5 vuotta. Katsastuksesta läpi taas kerran puhtain paperein, joten on putki päällä (2krt.). Kilometrejä oli tullut noin 25 000. Ei kirjallisia huomautuksia, muutama suullinen... Sivuvilkkujen väri ei ole enää "tarpeeksi oranssi" vaan liian kirkas. Lisäksi kuskinpuolen alatukivarren pusla on alkanut halkeilla ja suositteli vaihtoa ennen seuraavaa katsastusta. Katsotaan miten kauan autolla ajelen ja sen mukaan tukivarret vaihtoon. Vilkut vaihdan lähiaikoina ihan muodon vuoksi.

Tein pari viikkoa sitten kulutuksen vähyysennätyksen: 4,67 l/100km (matka 530km)! Tosin ajosta 300km oli optimaalista 80-90km/h ajoa + 200km 100-110km/h ajoa eli en ajanut tankkia niin tyhjäksi kuin yleensä.

Ja taas meni läpi niin että heilahti. Matkustajan puolen takajarru hieman laahaa, muuten ei mitään ja uusi leima paperiin.

Kilometrejä: 205000km
Auto on ollut seisonnassa, koska en saa sillä itse ajaa toistaiseksi. Onneksi kukaan ei ostanut pois, koska toisesta autosta paloi kannen tiiviste.