Kirjoittaja Aihe: 407 - Particle Filter Regeneration Urgent  (Luettu 7682 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

oveten

  • Vieras
407 - Particle Filter Regeneration Urgent
« : 16.01.2008, 08:11:21 »
1.6 HDIssä ilmestyi 110tkm kohdalla "Particle Filter Regeneration Urgent" häly. "Merkkikorjaamon" mukaan tuollainen häly pitäis tulla jos hiukkasuodattimen poltto on keskeytynyt 4 kertaa peräkkäin ja tilanne pitäs olla käyttäjälle näkymätön.  Eolys 176 säiliö on tuon jälkeen täytetty ja testerillä yritetty parikin kertaa laittaa "forced regeneration" päälle mutta ei ole onnistunut.  SWn parametrejäkin on päivitetty välillä, eikä mitään viallista komponenttia testerin mukaan pitäs olla jäljellä (1 hehkutulppa vaihdettiin).  Korjaamon ehdotus olis hiukkasuodattimen vaihto (~500e), mutta kun suodattimessa ei ole kuin lämpötila-anturi ja paineanturi, oletan toistaiseksi tuon vian olevan jossain muualla ja hälyn aiheutuvan toimimattomasta hiukkasuodattimen poltosta, en itse hiukkassuodattimesta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 407 - Particle Filter Regeneration Urgent
« Vastaus #1 : 16.01.2008, 09:01:08 »
Yhdessä 407 fap hdi:ssä oli vastaava vika. Siihen oli vaihdettu hiukkassuodatin  keula kolarin takia  mutta ei ollut tullut kuntoon. Sitten oli vaihdettu tankin korkki... Ei auttanut. Sitten oli vaihdettu paineanturi ja sillä oli tullut kuntoon. Lisääntyykö autossasi moottoriöljyn määrä?
Peugeot 3008 hybrid

Kenne08

  • Vieras
Vs: 407 - Particle Filter Regeneration Urgent
« Vastaus #2 : 16.01.2008, 09:55:30 »
Mulla oli samanlaiset ongelmat 407:n kanssa. Merkkikorjaamo olisi mielellään vaihtanut hiukkassuodatin jo 96tkm kohdalla ja ehdin jo varata ajan. Onneksi huomasin että kun käynnistän niin imupuolen letku lytistyy, rupesin itse tutkimaan miksi. Huomasin että välijäähdytin oli joko a) tukoss tai b)jäässä Irrotin imuletku välijäähdytin ja imukanavan välin (ei turbo ja välijäähdytin) ja käynnitin niin kaiken maalman paska ja vettä tuli sieltä pois. Tämän jälkeen huoltovalo sammui muutaman kilometripäässä ja ei ole sen jälkeen syttynyt uudestaan vaikka kohta on ajettu 10tkm.

oveten

  • Vieras
Vs: 407 - Particle Filter Regeneration Urgent
« Vastaus #3 : 18.01.2008, 09:28:18 »
Täydennyksenä tuohon alkuperäiseen ongelmaan että jonkinmoinen puhdistus kyllä tapahtuu aina 400 km välein. Pakoputken ääni muuttuu "pöririsevämmäksi" ja polttoaineen kulutus kasvaa ainakin ajotietokoneen mukaan.  Korjaamon testeri näytti että hiukkasuodatin olis 60% täysi, minusta siellä ei kyllä kovin paljon nokea ollut kun käytin suodattimen irti ja halkaistuna kopistelin ylimääräisiä nokia pois.  Paineanturi vikaa itsekin epäilin mutta testeri kun ei sellaisesta valittanut.  Suodattimen lämpötila-anturikin muuttaa vastusarvoaan kun sitä lämpöpuhaltimella kuumentaa, sitähän en sitten tiedä onko nuo arvot oikeat.  Välijäähdyttimessä ei ollut kuin hieman vettä, mutta päästin sen sieltä kuitenkin pois:-).  Moottoriöljyn taso kyllä pysyy ylärajassa, jos ei jopa hieman lisäänny, dieseliä kai sinne täytyy jostain mennä.  Luin jostain englantilaiselta keskustelupalstalta että 307 pösössä pitää vaihtaa Eolys tankkauksen yhteydessä tankin korkki koska siinä on joku laskuri tankkausten määrälle.  407:ssa tankkauslaskuri on tankin luukussa, sekin mulla toimii ainakin korjaamon testerin mukaan.

Stanu

  • Vieras
Vs: 407 - Particle Filter Regeneration Urgent
« Vastaus #4 : 18.01.2008, 15:38:08 »
Puhdistus tapahtuu n.300-900km välein. Polttotarve on puhdasta laskentaa, paineanturilla valvotaan ääripäitä (tukossa, puhki).

josiban

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: 407 - Particle Filter Regeneration Urgent
« Vastaus #5 : 20.02.2008, 14:36:20 »
Ja minulla 407 110 HDI 2004, ajettu 111 000km. Eilen aamulla tuli tuo sama viesti näytölle ja ajoin Kuopion Laakkoselle kysymään mitä tehdään. Sanoi, että aja vaan sinne 120tkm huoltoon asti. No ajellaan vaan.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Particle Filter Regeneration Urgent
« Vastaus #6 : 20.02.2008, 23:09:35 »
Ja minulla 407 110 HDI 2004, ajettu 111 000km. Eilen aamulla tuli tuo sama viesti näytölle ja ajoin Kuopion Laakkoselle kysymään mitä tehdään. Sanoi, että aja vaan sinne 120tkm huoltoon asti. No ajellaan vaan.

Oliko takana enemmän pätkäajoa?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

josiban

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: 407 - Particle Filter Regeneration Urgent
« Vastaus #7 : 22.02.2008, 14:10:42 »
Ei. Autolla ajetaan säännöllistä matka-ajoa yli satakilometriä päivässä ja noin puolet moottoritietä. Vain murto-osa kaupunkiajoa.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Particle Filter Regeneration Urgent
« Vastaus #8 : 22.02.2008, 14:14:27 »
Ei. Autolla ajetaan säännöllistä matka-ajoa yli satakilometriä päivässä ja noin puolet moottoritietä. Vain murto-osa kaupunkiajoa.

Hävisikö se häly itsestään? Vai onko se edelleen olemassa? Erikoinen häly jos sille ei tarvitse tehdä mitään.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

josiban

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: 407 - Particle Filter Regeneration Urgent
« Vastaus #9 : 22.02.2008, 14:43:37 »
Ei ole hävinnyt. No soittelin asiasta vielä uudelleen ja nyt sain sen verran lisää tietoa, että tuo hiukkassuodattimen vaihtoväli on kuulemma 150tkm. Suosittelivat minulle huoltoon menemistä, jossa tehtäisiin "pakkopoltto". No kovin on tulkinnan varaisia nämä ohjeistukset.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 407 - Particle Filter Regeneration Urgent
« Vastaus #10 : 22.02.2008, 15:31:43 »
Ei ole hävinnyt. No soittelin asiasta vielä uudelleen ja nyt sain sen verran lisää tietoa, että tuo hiukkassuodattimen vaihtoväli on kuulemma 150tkm. Suosittelivat minulle huoltoon menemistä, jossa tehtäisiin "pakkopoltto". No kovin on tulkinnan varaisia nämä ohjeistukset.
Eikös tuo mene vikatilaan kun riittävän kauan ajaa tuo vika päällä. Tehot katoaa... 
Peugeot 3008 hybrid

josiban

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: 407 - Particle Filter Regeneration Urgent
« Vastaus #11 : 25.02.2008, 13:57:24 »
Näin minullekin huollosta sanottiin. Nyt on tullut pakostakin 1000km ajettua ilman mitään huomattavaa muutosta. Pyrin pääsemään pikapuoliin sinne huoltoon.

oveten

  • Vieras
Vs: 407 - Particle Filter Regeneration Urgent
« Vastaus #12 : 26.02.2008, 14:10:35 »
Ajoinpa sitten 24tkm tuo "particle filter regeneration urgent" häly päällä.  Valon sain lopulta pois kun nollattiin testerillä filtterin laskuri ja lisäainesäiliön täytön laskuri.  Eolys 176 säiliö kannattanee kovasta hinnasta huolimatta täyttää.  Faktatietoa en tuosta filtterin vaihdosta ole oikein saanut, päätin olla vaihtamatta (600e+työ)jos se ei kerran oireile, sitä vartenhan siellä on paineanturit että kertoo jos meinaa tukkeentua. 

Edit: jakohihna keskustelu siirretty omaan aiheeseensa. http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=23336