Tänään vaihtui omaani tuo hihna. Samalla kertaa meni:
- Jakohihnasarja (kiristäjä+rulla) ja jakohihna
- Kampiakselin stefa
- Vesipumppu ja jäähdytysnesteet
- Öljyt + suodatin
- jotain muutakin oheissälää tiivistettä yms. siinä oli, mutta yllä oleellisimmat
Alkuperäinen hihna oli sileäselkäinen Dayco hihna. Asentaja siinä tuumasi tätä "uuden tyyppiseksi" ja että ne jotka on murentuneet on olleet sellaisia hieman karhealla pinnalla olevia hieman erilaisia hihnoja. Näyttikin yhtä sellaista. Kuulemma nyttemmin on siirrytty tuollaiseen sileäpintaiseen hihnaan, mutta liekö sitten VTi moottoreissa ollut tuollaiset jo uutena? Omani on 2014 ja ei ole kyllä ennen hihnaa vaihdettu. Nämä sileäpintaiset eivät liene murene niin helpolla kuin tuo toinen malli, tuollaisia halkeamia oli kauttaaltaan, mutta ei palaa mistään lähtenyt. Sikäli vaihto tuli nyt hyvinkin ajallaan. Hintaahan tuolle kertyi lopulta kuitenkin 500€ itsekin maksettavaksi, joten ei halpaa lystiä...
Pyörähdin katsomassa päivällä hommaa. Nokka-akselit yms. näytti ihan hyvältä. Alla galleriassa jokunen kuva, näissä jo uusi hihna paikallaan.
https://www.dropbox.com/sh/4ats6m44fiyjqdx/AADREEh2nK2bxsoXt6adPRVRa?dl=0Illalla kun kävin ajolenkin niin pösö heitti taas jonkun protestin päälle. Sytytti jostain syystä jarruvalot, eikä niitä saanut sammumaan mitenkään. Käytin tuossa ekaa kertaa ESP:tä pois päältä, liekö siitä joku älyssä seonnut. Auto oli hetken parkissa ja vilkaisin jarrupolkimen anturia, mutta en sen ihmeemmin sille tehnyt mitään. Sitten hetken seisonnan jälkeen alkoi pelaamaan normaalisti...