Kirjoittaja Aihe: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 69408 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 108
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #210 : 15.12.2016, 23:11:47 »
Ralahdus kuuluu aika monista näistä V6:sta kylmänä, 1. käynnistyksellä. Tuon jälkeen ei pitäisi kuulua enää. Ääni tulee VVT-pyöristä eikä ole mikään korjausta vaativa "vika", ellei sitten halua äänestä kokonaan eroon jolloin pitää vaihtaa uudet VVT-pyörät.

Naksahdus vaihdekepin luota kuuluu asiaan, se tulee lukitussolenoidista. Tällä siis estetään kepin liikuttaminen ilman, että jarrupoljinta painetaan.

Mixutech

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #211 : 17.12.2016, 00:05:56 »
Kiitos paljon vastauksista.

Täytyy vielä kysyä vaihteistosta. Kyseisessä autossa on automaattilaatikko. Ei ajossa tuntunut olevan mitään vikaa. Onko näissä ollut paljon vikoja? Onko se heikko kohta? Huoltohistoriassa ei myöskään ole mainintaa vaihteistoöljyn vaihdosta. Pitääkö vaihteiston öljyt aika-ajoin kuitenkin vaihtaa? Eli onko mahdollista että vaihteistossa on tulossa remontti kun öljyjä ei ole vaihdettu?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 867
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #212 : 17.12.2016, 07:00:42 »
Vaihteistoviat harvinaisia. Huuhteluvaihto riskillä, kun ollut kauan vaihtamatta nuo öljyt. Moottoriin FSD- Castrolia Mannin suodattimen kera, saattaa ralahduskin hävitä.

Saako 225 000 km ja yli 10-v vanhasta autosta vain ongelmia ja kuluja itselleen...?


Varmasti, ainakin kuluja  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JM

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #213 : 11.04.2017, 13:44:52 »
Auto: 2004 407 2,2 Executive (VF36D3FZH21017466).

Ostin esimmäinen Pösöni ja mietin mitä pitäisi huomioida? Ajettu 167 000 km. Siisti oli ulkoa ja sisältä ja mottoritila näytti hyvältä sekä ei pitänyt ylimääräisiä ääniä. Mitä mahdollisia tyyppivikoja yms. kannattaa ottaa huomioon?

peteetd

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #214 : 15.08.2017, 17:08:46 »
Hei! Kyselen neuvoa olisi tarjolla peugeot 407  farmari 2005 2.0 automaatti bensa. Myyjän mukaan auto vuotaa "takastefasta" öljyä? Kummalta puolelta yleensä alkaa vuotamaan? Öljyä on tullut kämmenen kokoinen alue maahan vuorokausi ajon jälkeen katsottuna..?

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 268
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #215 : 15.08.2017, 20:46:07 »
Olikohan tämä nyt sellainen, että vaihdelaatikon joutuu irroittamaan jos on kampiakselin stefa? Aika kallista remonttiahan se tietäisi.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 406
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #216 : 06.03.2018, 00:12:51 »
Kytkinrempan hintaa just kyselin omaan 350000 ajettuun 1.8 litraiseen. Luultavasti remppaa ei tarvite. Olisi maksanut kytkimen osineen ja vetarien  sekä kampiakselin stefoineen 900€ AD-autokorjaamossa. Teetin vaihdevaijereiden vaihdon ja laatikon öljynvaihdon, normihinta 400-500€.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 1.7.2018 365 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Ipu

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #217 : 25.04.2018, 18:19:51 »
Terve kaikille, täällä uus tyyppi foorumilla huutelee! Olen vähän katsellut 407 farmaria bensakoneella tässä ja aloin funtsimaan 1.8 ja 2.0 koneen eroja.. Onko pienempi kone paljonkin tehottomampi ja kuluttaako se käytännössä vähemmän vai desilitrojako vain? Mites tuo 4 vaihteinen automaattilaatikko, voiko olettaa olevan ihan ok kunnossa vielä kun puhutaan jostain -07 tai - 09 autoista? Vai onko paras ostaa suosiolla manuaali? Kiitos neuvoista etuteen..

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 268
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #218 : 25.04.2018, 21:04:11 »
Tervetuloa porukkaan.
Polttoainekulu-erolla en näkisi tässä kohtaa kovin suurta merkitystä. Tärkeintä on auton kunto ja miten on pidetty. Automaatin kanssa tämä erityisen tärkeää, öljyt täytyy vaihtaa muistaakseni 2v. välein jotta AL4- laatikko pysyy tikissä, tarkasta tämä. Manuaali toki siinä mielessä huolettomampi. Itsellä oli 406:ssa tuo   laatikko 78-220tkm, eikä mitään vikoja omistukseni aikana.
Valitsisin 2.0 L:n, jos löytyy hyvältä pidolta. Mutta kai 1.8:llakin pärjää, hyvä käyttöhistoria tärkeintä ja pitkä koeajo.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 819
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #219 : 25.04.2018, 21:55:45 »
Öljynvaihto on tarpeen kaikissa automaattivaihteistoissa, muuten ne hajoavat. Varmaan juuri tuon kaksi vuotta tai 40-80 tuhatta km riippuen millaista ajoa. Raskaan asuntovaunun tai peräkärryn vetäminen voi lyhentää vaihtoväliä paljonkin. Harmillista on öljytikusta luopuminen noissa. Olisi niin helppoa tarkistaa öljyn kunto.

Ipu

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #220 : 27.04.2018, 12:53:06 »
Kiitoksia vinkeistä, taidan katsella vaan manuaalilaatikkoista. Automaatti olis kiva kyllä mutta pääsen vähemmällä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 867
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #221 : 27.04.2018, 20:37:21 »
Makunsa kullakin, mutta sapelin sijaan automaatti tuo luxusta...jos ostaa rikkoontumisen pelossa autoa, niin Toyota.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 499
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #222 : 27.04.2018, 21:47:13 »
Kiitoksia vinkeistä, taidan katsella vaan manuaalilaatikkoista. Automaatti olis kiva kyllä mutta pääsen vähemmällä.

Nyt en ole varma juuri noista kysymistäsi autoista, mutta yleisesti ottaen manuaalivaihteisissa on nykyään lähes järjestään kaksoismassavauhtipyörä, joka taas hajoa yleensä ennemmin tai myöhemmin. Eli jos pelkää automaatin hajoavan, saa manuaalissa yleensä kohtuullisen kalliin toisen vikamahdollisuuden.

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #223 : 28.04.2018, 00:01:31 »
Ei ole yksikään manuska tai vauhtipyörä vielä leiponut, yksi tomaatti ollut ja joo, sehän leipoi... ;)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 819
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #224 : 28.04.2018, 06:01:04 »
En ole pelännyt automaatin hajoamista.