Kirjoittaja Aihe: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)  (Luettu 39338 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bugsneeze

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #105 : 04.06.2016, 08:12:19 »
En mä sitä tietenkään sinne jättänyt korjattavaksi, jäi aiemmin sanomatta. Pitää metsästää uusi internetistä vähän edullisemmin, huuhdella vanha tai poistaa käytöstä koko systeemi. Siinäpä vaihtoehdot tällä haavaa.

Ostin mukaan tuon uuden polttoainetankin korkin anturin. Onkohan tuokaan kuitenkaan rikki, sillä kun auton käydessä korkin irroittaa niin ajotietokone kyllä asiasta ilmoittaa?

Bugsneeze

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #106 : 07.06.2016, 07:16:36 »
Vaihdoin nyt tuon polttoainetankin suulle tulevan anturin, mutta auto piippailee vieläkin Depollution system faulty -ilmoitusta. Vikakoodiksi sinne jää P1445.

Mitähän tässä sitten seuraavaksi, hiukkassuodatin irti ja vaihtoon tai pesuun?

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 819
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #107 : 07.06.2016, 14:22:51 »
Jos haluat valita ensin edullisimmin vaihtoehdon niin pese.

Bugsneeze

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #108 : 08.06.2016, 13:51:29 »
Joko pesu tai sitten käytöstä poisto.

Kukahan osaisi Oulun seudulla (edullisesti) ohjelmoida tuon hiukkassuodatinjärjestelmän kokonaan pois käytöstä?

Voimarauta

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #109 : 06.02.2017, 11:15:01 »
Auto: 2005 407 2,0 HDi 136.

Kyselenpä ihan mielenkiinnosta, kun tein pientä testiä. Yllä oleva auto antoi savutusarvoksi fappi ja katti tyhjennettyä 0,91. Laitoin alle aivan iskemättömän fapin (katti edelleen tyhjä) ja antoi sen jälkeen savutusarvoksi 0,89. Miten tuo voi olla mahdollista? Nettikeskustelujen mukaan katin ei pitäisi vaikuttaa savutusarvoon? Vaatiiko tehdasuusi fappi kilometrejä alle ennen kuin alkaa toimia kunnolla? En kerennyt ajamaan tuolla kuin 10km, sen verran, että sai moottorin käyntilämpöön/kuumaksi.

Voimarauta

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #110 : 06.02.2017, 15:41:19 »
En sitten tiedä voisiko auton ajamattomuus tms. vaikuttaa tuohon K-arvoon, jos sieltä putkesta tulee vaikka vesihöyryä mikä on tiivistynyt pakoputkeen ulkolämpötilan sahatessa auton ollessa reilu viikon ajamatta. Ja saavuttaako fap tarpeeksi lämpöä 10km ajon aikana -6 pakkasessa...vaikka ajoin kyllä reilu 3000 kierroksilla lämmön nostamiseksi.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 477
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #111 : 06.02.2017, 17:22:34 »
Varmaankin mittauksessa lähti vain liikkeelle partikkelit pakoputkiston loppupäästä. (kertymää ajamisesta ilman FAP:ia) FAB:ppi itsessään toimii lämpötilasta riippumatta. Eli sen ei tarvitse lämmetä toimiakseen.  Huomaathan että ilman katalysaattorin sytyttämää polttotapahtumaa uusi FAB:pisi on tod näk tukossa n. 10 tkm ajon jälkeen.

Voimarauta

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #112 : 06.02.2017, 17:35:47 »
No se fappi ei putkessa vanhene kuin 10km vuodessa, leimalle ja takas. Katti pitää tuohon kyllä jostain hommata takaisin. Tyhjensin sen aikaisemmin erään kinkkisen vianhaun yhteydessä, mutta vika ei ollutkaan siinä. En tuota katin ja fapin kemiallista toimintaa niin tunne, mutta edellyttääkö fapin optimaalinen toiminta katin paikallaan oloa?

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 477
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #113 : 06.02.2017, 17:55:06 »
Katti sytytetään vain polttovaiheessa, jolloin loukkuun keräytyneet hiukkaset poltetaan pois. Katin lämpötila ei yksinään riitä noen polttamiseksi, joten systeemiin on lisätty lisäainetta (EOLYS) polttoaineeseen annosteleva järjestelmä. Lisäaine ei pala moottorissa vaan kerääntyy noen kanssa loukkuun. Kun katti syttyy niin lisäaine nostaa palaessaan lämpötilan niin ylös että noki palaa myös pois. Huomattavaa on että noki saadaan poltettua pois, mutta hiekkaa ei. FAB:illisen auton ilmansuodatin tulee vaihtaa ajallaan. FAB:pia ei tarvitse vaihtaa, sen voi myös huuhdella puhtaaksi, mikäli on jostain syystä päässyt kertymään liian tukkoon. Normaalikuntoisen FAB:in virtauskyky ilman vaikuttavaa vastusta on suurempi kuin moottorin max rpm luvulla aikaansaatu virtaus. FAB toiminnasta videota löytyy juutuupista esim hakusanalla "Peugeot Particle Filter FAP"

purgatoury

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #114 : 04.02.2018, 12:29:18 »
Katsoitko PP2000:lla myös jäljellä olevan lisäaineen määrän? Parameter measurementsista tuon näkee muistaakseni samasta valikosta, jossa FAPin tukkeutumisasteet, virtausmäärät yms. tiedot. Lisäainelaskurin sain nollattua omalla PP2000:lla (407 2007 2,2 HDi ja 607 2006 2,7 HDi). Nollaus ei ole kummoinen homma, tankin korkki piti käyttää nollaus-prosessin aikana auki jonkin tietyn sekuntimäärän ajan. Voin etsiä tuon oikean valikon myöhemmin, jos tarvetta. PP2000-softan "käytönestoliittymä" on sen verran omaa luokkaansa epäselvyydessä, joten ei pysty kyllä muistamaan oikeaa polkua.

607 ainakin alkoi jo 180tkm kohdalla huutamaan lisäaineen vähyydestä. Luulisin että alkaa vanhempikin 407 piippailemaan, kun laskuri lähenee nollaa.

Vähän off-topicia ja vanhaa, mutta mistä nuo löytyy PP2000. Eli tarvitsisin niitä valikoita :D
Auto: 2008 307 SW 1,6 HDi 110 FAP (VF33H9HZC85155028).