Kirjoittaja Aihe: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)  (Luettu 39339 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #15 : 19.01.2011, 08:45:56 »
Lainaus
Itse viskoin koko pöntön jordaaniaan, galletolla ecun softa koneelle, ecusafella käpistelyä ja softa takaisin, säästyi kauniit 800e.

Lainaus
Omassani on alkuperäinen FAP ja kilometrejä 340tkm, että en hötkyilis. Jos menee tukkoon niin joko bdm:llä pari bittiä poikittain tai 6kpl 12mm reikiä pöntössä tekee ihmeitä...

... niin onko FAP vai ei?
Nyt 2008 Active Vti82 ja Active e-HDi92 2Tronic - ex 407 SW 1,6HDi, 406 ST GW HDi, 406 SR HDi, 309 XL, 2*205

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #16 : 19.01.2011, 09:28:42 »
Nyt taas on  ;D Tuli aikanaan tehtyä proof of concept ja todettua että kyllä sen saa pois, nyt ajattelin ajaa sen loppuun asti mielenkiinnosta että kauanko kestää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 966
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #17 : 19.01.2011, 09:40:36 »
Kulutuksen nousu pitäisi ainakin teoreettisesti johtua siitä että loukun täyttymisen myötä sinne ei mahdu niin paljon nokea ja polttoväli tihenee. Käytännössä ainakin omassa autossa on huomattu että poltto väli tosiaan lyhenee hiljakseen kilometrien kertyessä. Aukoton tuo teoria ei ole koska ajot ovat vähentyneet ja muuttuneet jonkun verran siitä kun auton ostin.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

juku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #18 : 19.01.2011, 10:53:04 »
Oliko pöntöstä pelkät kuoret, vai toisenlainen putki ?
Miksi otit takaisin käyttöön?
Nyt 2008 Active Vti82 ja Active e-HDi92 2Tronic - ex 407 SW 1,6HDi, 406 ST GW HDi, 406 SR HDi, 309 XL, 2*205

IceLi

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #19 : 20.01.2011, 15:24:58 »
407 vm. -05 HDI 1.6
Itsellä ajettu nyt noin 190 000km alkuperäisellä fapilla, litkua lisättiin 180 000km kohdalla. Kulutus on kyllä noussut toista litraa satasella joten alkaa varmaan olemaan pänikkä tiensä päässä. Hinta vaan on suolainen, 735e.

Viime syksynä "vaihto FAP" nimikkeellä ollut hiukkassuodatin maksoi 560e. Lisäksi asennussarja, kiinnike, laskurin nollaus ja työ jotka tekivät n. 150e.

Juha12

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #20 : 20.01.2011, 15:30:10 »
Iceli, tipahtiko auton kulutus fapin vaihdon jälkeen ja vaikuttiko tehoihin?

IceLi

  • Vieras
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #21 : 01.03.2011, 16:09:51 »
Juha12:lle , kulutus on paremminkin ollut nousemaan päin, johtuen tietenkin talvesta. Tehot entisellään.

Bugsneeze

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #22 : 19.12.2012, 13:55:46 »
Auto: 2005 407 SW 2,0 HDi 136 FAP (205000 km).

Kulutus ajotietokoneen mukaan on tässä kuukauden aikana mitä olen auton omistanut pyörinyt 6,3-6,6 l/100 km hujakoilla. Todellinen tankkauksen perusteella laskettu sitten 0,5 l korkeampi, johtuen Webaston toiminnasta. Olkoonkin par'aikaa talvi meneillään, niin siltikin pidän lukemaa turhan korkeana. Tämän aiheen innoittamana aloin epäillä hiukkasloukun tulleen tiensä päähän.

Ainakin osasuora.fi -sivustolla myydään 2,0 HDi 136 -moottoriin sopivaa loukkua hintaan 346€. Kallishan tuo on kuin mikä, mutta merkkiliikkeen 600-700€ verrattuna ei tuo enää tunnukaan kovin kamalalta.

Onko tuon loukun irroittaminen miten haastava tehtävä ja voiko sen irroitettuaan silmämääräisesti tai muulla konstilla määrittää onko loukku täynnä ja siten vaihtokunnossa?

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 186
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #23 : 19.12.2012, 18:39:03 »
Hiukkasloukku kannattaa kokeilla pestä. Vanhempien autoon kuukausi takaperin pesasin suodattimen ja tuli taas aivan kuin uusi auto. Nyhtäminen loppui alakierroksilla ja vetoja tuli lisää huomattavasti, kulutuskin putosi hieman. Kilsoja oli tuolloin n.180tkm, vaihdoin samalla myös hehkut, kun niitäkään tuohon autoon ei ole aiemmin vaihdettu.
Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010
Ex: Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

Bugsneeze

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #24 : 20.12.2012, 07:33:47 »
Pesua vois tietty kokeilla. Onko siihen mitään hyvää kemikaalia avuksi vai huuhtaisenko pelkästään painepesurilla puhtaalla vedellä?

Kysyisin kuitenkin edelleen, että onko tuo irroitus ja kasaaminen miten hankala operaatio? Tuossa kartanolla se pitäis koittaa tuhertaa.  :P

juie

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 181
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #25 : 20.12.2012, 09:08:40 »
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-8066

Tuossa ainakin joku pesuaine ja siihen samaan tuotesarjaan kuuluu myös huuhteluaine. Ei ainakaan ole pahan hintaisia.

http://www.ammattiautot.fi/uutiset/dpf-puhtaaksi-fortella-hiukkassuodattimen-puhdistusaine-kokeessa/

Tuota kannattaisi ihan eka koittaa, maksaa 60€ pullo eikä tarvi irroitella suodatinta.
Nykyiset ranskalaiset: 307 1,6 SW 2006, 406 1,8 16v 1996
Entiset ranskalaiset: 307 2,0 2003,  407 1,6 HDi 2008, Megane 1,4 2003

Bugsneeze

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #26 : 20.12.2012, 09:27:27 »
Kiitokset vinkistä. Voisihan tuota dpf-cleaneria kokeilla ja sen jälkeen pesu jos ei parannusta tullut.

Mielenkiintoinen kohta tuolta ihmeaineen mainospuheesta: "Ihmisillä tuntuu olevan huonosti tiedossa, että regeneroinnin merkkivalon palaessa pitää jatkaa ajamista eikä pysäyttää autoa, kuten usein toimitaan."

Ilmaiseeko vuosimallin 2005 407:ssa mikään merkkivalo tuota polttoa vai mistä sen tietää milloin poltto on käynnissä?  :-[

juie

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 181
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #27 : 20.12.2012, 09:46:20 »
Hetkellinen kulutus nousee, voit kokeilla moottorijarrutuksella tippuuko kulutus nollaan, jos poltto päällä kulutus moottorijarrutuksessa pyörii siinä 1,2 tienoilla. Myös takalasin lämmitin menee päälle. Mitään ulkoisia valoja ei syty kun poltto tapahtuu.
Nykyiset ranskalaiset: 307 1,6 SW 2006, 406 1,8 16v 1996
Entiset ranskalaiset: 307 2,0 2003,  407 1,6 HDi 2008, Megane 1,4 2003

Bugsneeze

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 407 - Hiukkassuodattimen vaihto (HDi)
« Vastaus #28 : 20.12.2012, 09:53:24 »
Takalasin lämmitin? Mikäs tässä on logiikkana?  ;D

Pitäisikö näyttöihin syttyä tuo takalasin lämmittimen symboli?